zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plokiemkrytyka.xlx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
witam czy ktoś może mi wytłumaczyć jak sie przechodzi z krawędzi na krawędź bo ja zawsze jak jadę na krawędzi to przy skręcie w przeciwna stronę tarce na chwile równowagę nie wiem ale to chyba przez to ze przez moment jadę na górnej narcie po chwili jest już ok może ktoś zna jakieś sposoby żeby ulepszyć swoja jazdę na krawedziach ??
Sory ... instruktor na "chwilkę" i stanie się jasność.
bioderko w jedną, bioderko w drugą stronę... to takie proste a zarazem dla początkujących trudne. powodzenia
No właśnie,ktoś wrzuca rady z bioderkiem,widać ma takie pojęcie jak "wujek co wie lepiej".I z tąd biorą się ci co niby widzą coś o carvingu.......
Jeżeli tracisz równowagę w czasie przekrawędziowywania to może stajesz na górnej narcie na początku skrętu. Nie staraj się przyśpieszać na siłę kładąc ciało, do przejścia z krawędzi na krawędź narta potrzebuje trochę czasu. Ale ogólnie to na opis niewiele da się powiedzieć więc proponuje instruktora albo chociaż jakiś film wrzuć na forum z twojej jazdy to będzie cokolwiek wiadomo:). pozdr
pocwicz jazde na jednej narcie.
Witam Deklarujesz umiejetności 7 a nie umiesz skręcać. INSTRUKTOR na stoku. Wirtualnie jeszcze nikt się na nartach nie nauczył jeździć. Pozdrawiam
No właśnie,ktoś wrzuca rady z bioderkiem,widać ma takie pojęcie jak "wujek co wie lepiej".I z tąd biorą się ci co niby widzą coś o carvingu.......
nigdy nie mówiłem, że wiem wszystko o carvingu, co więcej w żadnej mojej wypowiedzi nie dałem podstaw żeby sądzić, że jestem "wujkiem co wie lepiej" jak masz jakieś obiekcje do moich umiejętności (a zwłaszcza do skromności) to pisz na priva a nie wcinasz się z postem nic nie wnoszącym do tematu (a może mamy do czynienia z nabijaczem postów:confused:)
poza tym widzę, że mamy na forum drewnialdo jeżdżące na krawędziach (kolega w jeździe na nartach nie używa bioder...)
jeżeli filinator nie zrozumiał pewnej przenośni w moim poprzednim poscie to już jego problem
Sory ... instruktor na "chwilkę" i stanie się jasność.
zgadzam się w 100% z jarkiem
Jeżeli tracisz równowagę w czasie przekrawędziowywania to może stajesz na górnej narcie na początku skrętu. pozdr
chyba to właśnie jest mój problem przy przejściu ze skrętu do skrętu zwłaszcza ze lubie bardzo skręcać w lewo i jechać na prawej nodze gorzej mi wychodzi skręt w prawo i jazda na lewej nodze
Dopóki się nie nagrasz i nie dasz na forum to tylko zamęt siejesz :) Daj filmik jak zmieniasz krawędz będzie diagnoza (tylko wyraźny). Jak to napisał Mirek(Mitek)
Jeżeli tracisz równowagę w czasie przekrawędziowywania to może stajesz na górnej narcie na początku skrętu.
To już teraz wiem dlaczego tak wielu zawodników traci równowagę
Facet zadał pytanie "czy ktoś może mi wytłumaczyć jak...." A Wy mu odpowiadacie: weź instruktora, wyślij filmik...
Chyba macie problem ze zrozumieniem pytania. Jak nie macie nic do napisania to nie piszcie. To, że instruktor jest na stoku wie każdy. Wydawało mi się, że to forum jest do zadawania właśnie takich pytań.
A mnie się wydawao że uczy się na stoku....
Ok. Dokładnie opisz jak wykonujesz skręt, spróbujemy pomóc.
jadę w skos stoki na krawędziach bardziej chyba stoję na dolnej narcie schodzę delikatnie w dół i wyprost w górę i skręt w przeciwna stronę i w tym momencie przez chwil tracę równowagę zwłaszcza przy przejściu z lewego do prawego skrętu
Ciężko z tak przedstawionego opisu wychwycić błędy które robisz w skręcie. Zacznijmy więc od początku. Wykonujemy skręt np. w prawo. Ustawiamy się do jazdy w dół stoku, ( na początek wybieramy łagodny stok )wysuwamy prawą nogę do przodu, tułów oraz obie ręce skierowane dokładnie tam gdzie chcesz pojechać. Ręce wysoko z przodu ( nie wstydź się trzymać wysoko rąk ) na wysokości mostka w klatce piersiowej. Zaczynamy jechać, nie przeszkadzaj narcie wykonywać łuku, nie wykonuj żadnych innych czynności, nie staraj się na siłę obrócić tułowiem, jedynie co możesz dodatkowo zrobić to ewentualnie docisnąć ( skierować ) lewą rękę w kierunku przodu prawej narty ( dociążyć przód narty) . Poczekaj aż narty podjadą w górę stoku. Zatrzymaj się i powtórz to ćwiczenie w drugą stronę wykonując dokładnie to samo tz. lewa noga do przodu , tułów i ręce w kierunku skrętu. Jak nie wierzysz że narta skręci to wykonaj takie ćwiczenie : stań na obu nartach zacznij jechać w dół stoku i wysuń prawą rękę w bok. Nic więcej nie rób zobaczysz że tak małe obciążenie spowoduje wykonanie skrętu w kierunku wysuniętej ręki. Dzisiejsze narty są tak czułe że przekręcenie głowy spowoduje skręt( niektórzy się śmieją że nacisk dużego palca w bucie powoduje skręt). Ok., mamy opanowane pojedyncze skręty, pora je połączyć. Jeździsz na rowerze ? Pewnie tak, wobec czego zaczynamy taką „rowerową” jazdę. Zaczynamy normalnie wysuwamy nartę prawą ( skręt w prawo ) tułów i ręce w kierunku jazdy i jedziemy. Narty zaczynają wykonywać łuk , czekamy chwilę aż narty zaczynają podjeżdżać pod stok prostujemy prawą nogę, tułów oraz ręce zaczynają ruch w dół stoku ( ważne musisz przełamać barierę strachu i wyjść głową do przodu ) a następnie w kierunku lewego skrętu.. Pamiętaj że przody nart muszą być cały czas obciążone, stąd to wyjście głową w dół stoku. Pamiętaj im bardziej stromo tym mocniej do przodu. Dlaczego rowerowa jazda gdyż tak jak w rowerze w czasie skrętu naciskasz na nartę jak w rowerze na pedały. Staraj się wykonywać płynnie te ruchy gdyż narty są bardzo czułe a krawędzie łapią bardzo mocno.
Skręt można wykonać oczywiście także inaczej, ale myślę, że na początek wystarczy. Gdy to opanujesz poćwicz jazdę z dociśniętymi obydwoma kijami do śniegu. Ma to na celu obniżenie sylwetki a także przygotowanie do wykonywania skrętu także inną techniką.
Nie dziw się że każdy odsyła Cię do instruktora, gdyż z opisu ciężko wywnioskować jakie błędy popełniasz. Takie złe ( samoistne ) nauczenie powoduje że bardzo ciężko jest stare nawyki przełamać. Nauka od początku to zwykle około trzech dni na stoku ( aby przyswoić sobie podstawy ) a oduczenie starych nawyków to czasami i trzy sezony.
Coś mi to przypomina gadki Marcina :)
No z tymi 3-ma to lekka przesada i dużo zależy od człowieka ale reszta to "samo gęste". Do carlos82 wsadz starą piłkę między nogi (może być balon) nogi na szerokość bioder albo nawet te 5 cm szerzej i zrób na idealnie przygotowanym podłożu parę pojedynczych skrętów na krawędziach (tak jak pisał Bzyk z pochyleniem do przodu starając się na koniec skrętu dojechać dolną nartą,tułów za skrętem) i w lewo i parę w prawo. Zrób analizę śladu zobacz czy obie narty stoją idealnie na krawędzi czy nie ma ześlizgu i czy ślady są takiej samej głębokości. Jak to wyjdzie idealnie to znaczy ,że masz problem ze zmianą krawędzi a w takim przypadku to porady wirtualne raczej się nie sprawdzą. Jeżeli pojedyncze skręty wychodzą źle to musisz je udoskonalić. A teraz sprzęt- mam nadzieję ,że nie robisz tego na narcie "szerokiej" pod butem będzie trudniej na małych prędkościach.
Witam Z całym szacunkiem dla Bzyka własnien tego chciałem uniknąc. Opis który podałeś jest może i dobry ale watpię czy ktos bedzie w stanie go dobrze pojąc i przełozyć na ruchy. Ćwiczenie z wysuwaną narta jest nienajlepsze bo ładna jazda polega na tym żeby właśnie tej narty nie wysuwać (na ile się da) bo sami wiecie że to nieładnie wygląda i jest trudne do wykorzenienia poza tym co najważniejsze powoduje w efekcie zostawanie dolnej narty z tyłu, niepotrzebny wyprost nogi zewnęrznej itd. Analizowanie jazdy zawodnika i przekładanie jej na jazdę amatorska nie zawsze jest dobre. To inne siły i inne predkości. To samo dotyczy ruchu góra dól o którym gdzieś na forum czytałem i jako przykład, że tak należy robic był filmik z Raichem - ludzie troche pokory o świadomości. Moim zdaniem wystrczą ćwiczenia które uświadomią ci moment przekrawędziowania. - załóż w domu narty stań w pozycji do jazdy ale bez jakichs ekstremów, możesz sie lekko podpierać kijkami. - pochyl jednocześnie kolana i biodra w strone zamierzonego skrętu. Później w drugą stronę. Patrz na narty w który momencie nastepuje krawędziowanie i w którym zmiana krawędzi. - Staraj sie pogłębiać ruchy pamietaj o tym że biodra idą z kolanami. Możesz sie podpierać kijkami albo równoważyc pochyleniem tułowia - Teraz popatrz jak masz obciążone narty w trakcie ruchu i czy ich obciążenie się zmienia. Powinny przez cały czas być obciążone równomiernie może z minimalnym wskazaniem na nartę zewnetrzna skretu. To pozwoli ci zrozumieć co tak naprawdę dzieje sie z nartami przy przekrawędziowaniu. A jak to zrozumiesz to na stok i staraj się powtórzyć najpierw w staniu a później w jeździe wolnej a później troche szybciej.
Pozdrawiam serdecznie ale tak naprawdę to "instruktor na stoku"
Dlatego dopisałem
myślę ,że w tym "przypadku" wyjscie od pojedynczych skrętów i analizy śladu to podstawa bo nie wiemy czy carlos jedzie na równo odciążonych obu krawędziach.
http://www.sportskool.com/videos/better-turns
Pozdrawiam może pomoże
Witam
potrzebuję analizę techniki opanowania jazdy na krawędziach i ewentualnie ćwiczenia do tego. Jeśli ktoś ma takie informacje to proszę o kontakt. pozdrawiam
najlepiej dobrze slizgający się kolega, jeśli nie to instruktor (opcja droższa bo nie zadowoli się browarem po dniu na śniegu) ... gdzieś na onet.pl były filmy M.Ogorzałaka z podstawami ... chyba tu: http://narty.onet.pl/2517,1206816,artykuly.html
Pozdrawiam ReVerS
Witam
Muszę napisać pracę zaliczeniową na temat opanowania jazdy na krawędziach, potrzebne mi są jakieś materiały może ktoś ma i może mi je przesłać będę wdzięczny, albo jakies wskazówki dotyczące tego tematu.
jakubswietochowski@wp.pl
Witaj ! Pojawiło się wznowienie świetnej książki Waltera Kuchlera "Carving-kurs jazdy dla początkujących i zmieniających technikę jazdy" . Znajdziesz tam wszystko czego potrzebujesz.
Pozdrowienia.
Zobacz też to http://www.szkolacarvingu.pl/html/ksiazka.php a najlepiej załap się do autora na "warsztaty". Tu masz linka do materiałów archiwalnych http://www.carvingskiscool.pl/html/carving.php
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|