zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.ploefg.opx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam,
Wlasnie zastanawiam sie nad kupnem butow. Podobaja mi sie pewne buciki, nie ukrywam, ze gl z powodu ceny o flex'ie 70 (jakos nie chce wydawac pow 600 zl na buty uzywane moze tydzien w roku, niemniej moze zmienie zdanie). Z tego co sie zoorientowalem buty z flexem 70 mieszcza sie w dolnej granicy srednio miekkich buty. Pytanie czy to nie bede zbyt miekkie buty dla mnie? Generalnie zlej baletnicy rabek w spodnicy przeszkadza. Ja wybredny nie jestem, ale obecne buty maja z 10 lat, oderwana klamre, sa bardzo nie wygodne (chodzenie w nich to rzeznia) i wypadaloby cos kupic.
Moje dane: 190cm 95-100kg
Jazda prefeforwana: Agresywna/dynamiczna jak najszybsze/krotsze skrety. (z 10 sezenow bede mial za soba)
Generalnie teraz staram sie jezdzic po nieubitych, stromych fragmentach i szykuje sie do jazdy poza trasami, czyli tam gdzie duzo sniegu i stromo (i legalnie).
Pytanie czy buty z flexem 70 bede mi w czym przeszkadzaly. A jezeli tak, to jak bardzo np. w stosunku do butow z flexem 100. Jak to jest z ta waga, agresywnymi, szybkimi skretami, jazda w glebokim sniegu, a flexem.
Dlaczego nie flex 70 dla mnie? Ba za miakkie. Jezeli tak to dlaczego?
Czy dzieki twardszym butom bede latwiej 'slalomowal'? A jezeli tak to czy na ubitym, czy na glebokim sniegu?
Jak to jest z ta miekkosci butow i jazda na trasie, poza nia.
Dzieki
Flex butow ma tym wieksze znaczenie im wieksza predkosc jazdy, im jazda jest bardziej dynamiczna i trasa jest twardsza. Chodzi tutaj o szybkosc przekazywania sil z nog na narty i precyzje sterowania. W krotkim slalomowym skrecie gdy ta szybkosc i precyzja jest najwazniejsza odpowiednia sztywnosc butow jest jednym z czynnikow pozwalajacych ja uzyskac. Z kolei w dlugich skretach precyzja sterowania jest wazna z uwagi na wieksza predkosc. Nasuwa mi sie tutaj skojarzenie ze sztywnoscia zawieszenia samochodu. Z pewnoscia preferencje narciarza moga miec spory wplyw na wybor twardosci buta (w swojej jezdzie moze on uwzgledniac to, ze buty maja np. niski flex i odpowiednio do tego modyfikowac technike jazdy - np. nieco wczesniej inicjowac skret wiedzac, ze miekkie buty potrzebuja wiecej czasu na przeniesienie sil na narty). Mniejsze znaczenie (moim zdaniem) ma flex butow w jezdzie w glebokim sniegu - jazda taka wymaga wiekszej plynnosci, w zwiazku z czym impulsy sil do przeniesienia przez buty nie sa tak gwaltowne. Wydaje mi sie, ze dla jazdy w glebokim sniegu flex nalezy dobierac tak, by latwo kontrolowac pozycje w kierunku przod-tyl aby nie siedziec na tylach i aby dzioby nie nurkowaly w sniegu. Przy Twojej wadze, doswiadczeniu i preferowanym stylu jazdy uwazam, ze flex 70 jest stanowczo za maly.
Flex butow ma tym wieksze znaczenie im wieksza predkosc jazdy, im jazda jest bardziej dynamiczna i trasa jest twardsza. Chodzi tutaj o szybkosc przekazywania sil z nog na narty i precyzje sterowania. W krotkim slalomowym skrecie gdy ta szybkosc i precyzja jest najwazniejsza odpowiednia sztywnosc butow jest jednym z czynnikow pozwalajacych ja uzyskac. Z kolei w dlugich skretach precyzja sterowania jest wazna z uwagi na wieksza predkosc. Nasuwa mi sie tutaj skojarzenie ze sztywnoscia zawieszenia samochodu. Z pewnoscia preferencje narciarza moga miec spory wplyw na wybor twardosci buta (w swojej jezdzie moze on uwzgledniac to, ze buty maja np. niski flex i odpowiednio do tego modyfikowac technike jazdy - np. nieco wczesniej inicjowac skret wiedzac, ze miekkie buty potrzebuja wiecej czasu na przeniesienie sil na narty). Mniejsze znaczenie (moim zdaniem) ma flex butow w jezdzie w glebokim sniegu - jazda taka wymaga wiekszej plynnosci, w zwiazku z czym impulsy sil do przeniesienia przez buty nie sa tak gwaltowne. Wydaje mi sie, ze dla jazdy w glebokim sniegu flex nalezy dobierac tak, by latwo kontrolowac pozycje w kierunku przod-tyl aby nie siedziec na tylach i aby dzioby nie nurkowaly w sniegu. Przy Twojej wadze, doswiadczeniu i preferowanym stylu jazdy uwazam, ze flex 70 jest stanowczo za maly.
zapomnij o 70 co do jazdy poza trasa mam doswiadczenie wrecz przeciwne: po prostu stosuje buty te same, co do jazdy na trasie ; tutaj tez im wiekszy flex tym wieksza precyzja sterowania zadne tam oppowiesci o plynnosci wynikajacej z miekkiego buta nie kupuje; nie sprawdzaja sie. plynnosc jazdy w puchu nie wynika z telepania sie nogi w bucie a z precyzyjnego, acz plynnego i spokojnego sterowania polozeniem narty. miekki but wrecz to utrudnia. zadne tez tam "antycypacje co ma zrobic but za sekunde" tez to tylko tzw "slodka cytryna"..... jedynie jezeli planujesz duze cliff'y to wtedy miekki flex wzdluzny przy twardym flexie poprzecznym powinien byc twoja preferencja.... tak wlasnie projektuje sie wspolczesne buty do freeride........
zadne tam oppowiesci o plynnosci wynikajacej z miekkiego buta nie kupuje; nie sprawdzaja sie. plynnosc jazdy w puchu nie wynika z telepania sie nogi w bucie a z precyzyjnego, acz plynnego i spokojnego sterowania polozeniem narty
Ale ja nie napisalem, ze plynnosc jazdy w puchu ma wynikac z miekkiego buta. A chyba zgodzisz sie ze mna, ze impulsy sil przenoszonych przez buty przy jezdzie w miekkim sniegu maja inny charakter (wolniejsze narastanie i opadanie). I gdyby ktos zapytal mnie gdzie buty o zbyt malym fleksie beda gorzej sie sprawowac to z tego powodu powiedzialbym, ze na twardej trasie. Druga sprawa - jako uzupelnienie tego co napisalem wczesniej i tu pewnie Janie zgodzisz sie ze mna - nie ma gwarancji, ze poza trasa jest miekko. Czasem jest tak, jak na wyratrakowanej trasie, czasem twardziej (nie kazdy ma dostep do puchow w Utah). Jest to punkt na korzysc wyboru butow o fleksie takim jak na trase.
Dzieki za Wasze opinie. Mysle ze flex 90 albo 100 bedzie OK. Teraz chyba wiem, dlaczego w moich starych butach narty reagowaly z lekkim opoznieniem co do moich zamiarow. Choc jak wpadalem w rytm to bylo okey. Myslalem, ze tak wszyscy maja, a moze to wina butow. Obaczymy.
Mysle ze flex 90 albo 100 bedzie OK
Najlepiej byloby gdybys mial mozliwosc sprobowania jak Ci sie jezdzi w butach o roznych sztywnosciach. Ja waze niecale 70kg i dla mnie optymalny wydaje sie flex 80-90, wiec sadze, ze przy Twojej wadze i agresywnej jezdzie 100 moze byc za malo (zreszta flex roznych producentow nie jest identyczny, chociaz niby jest to znormalizowane). Poszukaj na forum innych watkow zwiazanych z butami - kwestia sztywnosci byla juz wielokrotnie poruszana.
Druga sprawa - jako uzupelnienie tego co napisalem wczesniej i tu pewnie Janie zgodzisz sie ze mna - nie ma gwarancji, ze poza trasa jest miekko. Czasem jest tak, jak na wyratrakowanej trasie, czasem twardziej (nie kazdy ma dostep do puchow w Utah). Jest to punkt na korzysc wyboru butow o fleksie takim jak na trase.[/QUOTE]
absolutnie sie z toba zgadzam; sam wpadlem na zamarzniety wodospad wlasnie w utah w zeszlym roku. wiec wyznaje stale; twrde wszedzie!!
co do poprzedniego elementu, odnioslem wrazenie, ze "popierasz " miekkie buty do freeride. po obecnych wyjasnieniach, oczywiscie moje wrazenie bylo bledne...
Jasne, czytam o tych flexach, butach na forum i nie tylko. Skoro mam na buty wydac prawie 1000 ... :/
Flex flexem ale weż pod uwagę ze do jazdy poza trasami używa sie butów z grupy freeride a np na twardym stoku z grupy race. Nie ma butów idealnych. Nie polecam butów race poza trasy bo są bardzo sztywne w srodku. Najlepiej jakieś allround z flexem 90-100 max 110
Szukam czegos uniwersalnego z flexem 100-110, Atomic Hawx 100 bardzo fajnie mi lezy, ale ta cena ... jak nie znajde czegos tanszego i podobnie pasujacego (ciut mniej) to chyba wydam wiecej niz kiedykolwiek przypuszczalem ze moge wydac na buty narciarskie
Nie polecam butów race poza trasy bo są bardzo sztywne w srodku.
a mozna spytac skad ten poglad???
Atomic Hawx 100 bardzo fajnie mi lezy, ale ta cena ...
Hawxy z poprzedniego sezonu mozna znalezc taniej - np. tutaj: http://www.starsport.com.pl/buty-ato...adf4bb7900e19c Zeszlej zimy zakupilem Hawx 80 i bardzo przyjemnie mi sie w nich jezdzilo, naprawde duzy komfort dla stop przy doskonalym trzymaniu. Kupowalem na http://www.sportzakupy.pl korzystajac z obnizek cen, ktorych teraz nie ma.
Dzieki, juz w tych sklepach sprawdzalem i w nastu innych online plus na allegro - mojego rozmiaru nie znalazlem. Szybko sie rozeszly po przecenie.
Witam,
Moje dane: 190cm 95-100kg
Jazda prefeforwana: Agresywna/dynamiczna jak najszybsze/krotsze skrety. (z 10 sezenow bede mial za soba)
Generalnie teraz staram sie jezdzic po nieubitych, stromych fragmentach i szykuje sie do jazdy poza trasami, czyli tam gdzie duzo sniegu i stromo (i legalnie).
Mam bardzo zbliżone parametry wagowe/doświadczeniowe (ciut lżejszy jestem przy tym samym wzroście) :) Jeżdżę w Salomonach (mam b. szeroką stopę) z flexem 90 i to jest prawie dobrze ale 100 byłoby lepiej. Następne będą 100/110
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|