ďťż
  Szkła korekcyjne dla narciarza Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne Batorz - Ośrodek Narciarski w Batorzu Rzeczka - Stacja Narciarska Rzeczka ANKIETA-turystyka narciarska w Polsce-ANKIETA Wypadek narciarski w Austrii + Proces cywilny w Austrii Szkoleni Narciarskie w Austrii 7-11.11.2008 kurs narciarski 27.12-01.01 Szczyrk Wypadek narciarski w Austrii. Austriak podaje mnie do sądu. Szczyrk 27.12 - 01.01 kurs narciarski Szczyrk - 01.02 - 06.02 - kurs narciarski Wyjazd narciarski z instruktorem, Val di Fassa - Vigo di Fassa w Lutym.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marucha.opx.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Witam
    Potrzebuję porady, jak inni rozwiązali problem szkieł korekcyjnych podczas jazdy na nartach.
    1) W moim przypadku jeżdżenie w samych okularach nie jest zbyt wygodne, gdyż oprawki są małe, nie chronią dostatecznie oczu i przy większych szybkościach oczy zaczynają mi łzawić.
    2) Ponieważ jestem alergikiem i mam regularnie zapalenie spojówek, soczewki są wykluczone.
    3) Gogle na okulary optyczne? Jest to jakieś rozwiązanie, jednak przy wyższych temperaturach nawet przy lepszych modelach pojawia się problem z zaparowywaniem szkieł, a poza tym nie lubię jeździć w goglach.
    4) Do tej pory korzystałem z okularów Arctica z ramkami korekcyjnymi. Piszę, do tej pory, bo rozwiązanie okazało się beznadziejne. Zatrzask ramki po jednym sezonie użytkowania wyrobił się i stało się to, czego się obawiałem. Gdzieś na wyciągu potrąciłem okulary, zatrzask puścił, 300zł wpadło w śnieg i tyle je widziałem :(
    5) Widziałem na stokach narciarzy w okularach, w których szkła korekcyjne sprawiały wrażenie podklejanych. Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem? Gdzie coś takiego można kupić, o ile w ogóle nie zamawia się czegoś takiego u optyka?



    Witam
    Potrzebuję porady, jak inni rozwiązali problem szkieł korekcyjnych podczas jazdy na nartach.
    1) W moim przypadku jeżdżenie w samych okularach nie jest zbyt wygodne, gdyż oprawki są małe, nie chronią dostatecznie oczu i przy większych szybkościach oczy zaczynają mi łzawić.
    2) Ponieważ jestem alergikiem i mam regularnie zapalenie spojówek, soczewki są wykluczone.
    3) Gogle na okulary optyczne? Jest to jakieś rozwiązanie, jednak przy wyższych temperaturach nawet przy lepszych modelach pojawia się problem z zaparowywaniem szkieł, a poza tym nie lubię jeździć w goglach.
    4) Do tej pory korzystałem z okularów Arctica z ramkami korekcyjnymi. Piszę, do tej pory, bo rozwiązanie okazało się beznadziejne. Zatrzask ramki po jednym sezonie użytkowania wyrobił się i stało się to, czego się obawiałem. Gdzieś na wyciągu potrąciłem okulary, zatrzask puścił, 300zł wpadło w śnieg i tyle je widziałem :(
    5) Widziałem na stokach narciarzy w okularach, w których szkła korekcyjne sprawiały wrażenie podklejanych. Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem? Gdzie coś takiego można kupić, o ile w ogóle nie zamawia się czegoś takiego u optyka?
    w małych szkłach - takich do chodzenia- ja równiez nie potrafię jeżdzić - oczy łzawią. Problem rozwiązałem dobierając odpowiednie gogle dla noszących okulary- z drobną przeróbką: pogłebianie rowka w goglach na nauszniki okularów. Efekt uboczny- poprawienie wentylacji- musze się zdrowo(?) spocić by szkła zaparowały.
    Na lepszą pogodę używam starych okularów korekcyjnych. Takich z duuuuuzymi szkłami - model sprzed kilkunastu lat. Przy małym mrozie wystarczą ...
    Witam

    w małych szkłach - takich do chodzenia- ja równiez nie potrafię jeżdzić - oczy łzawią. Problem rozwiązałem dobierając odpowiednie gogle dla noszących okulary- z drobną przeróbką: pogłebianie rowka w goglach na nauszniki okularów. Efekt uboczny- poprawienie wentylacji- musze się zdrowo(?) spocić by szkła zaparowały.
    Na lepszą pogodę używam starych okularów korekcyjnych. Takich z duuuuuzymi szkłami - model sprzed kilkunastu lat. Przy małym mrozie wystarczą ...
    Kolega wyraźnie napisał, że nie lubi gogli. Myslę, że rada z kupieniem okularów z duzymi szkłami oraz ochronami bocznymi jest niezła. Wydatek będzie ale do tego kup taką smyczke jakby spadły to nie na zawsze. Jakby jeszcze szkła były fotochromowe to masz wszystko w jednym.
    Wzrok ma jak sokół:)ale jeżedżę praktycznie tylko w okularach. jak jedobrze dobierzesz to i szybko mozna i przyjemnie jest, problemu mrozu jakos nie zauważyłem - cos sie z okularami dzieje?
    Pozdrawiam

    Witam

    Kolega wyraźnie napisał, że nie lubi gogli. Myslę, że rada z kupieniem okularów z duzymi szkłami oraz ochronami bocznymi jest niezła. Wydatek będzie ale do tego kup taką smyczke jakby spadły to nie na zawsze. Jakby jeszcze szkła były fotochromowe to masz wszystko w jednym.
    Wzrok ma jak sokół:)ale jeżedżę praktycznie tylko w okularach. jak jedobrze dobierzesz to i szybko mozna i przyjemnie jest, problemu mrozu jakos nie zauważyłem - cos sie z okularami dzieje?
    Pozdrawiam
    Nie z okularami ale z moimi oczami.... mocniej reagują na wiatr o temp -15 niż na ten przy +1.

    uwaga praktyczna: w górach i na śniegu, szczegolnie wysoko, szkła fotochromowe mocno ciemnieją. Nawet w mgle i wieczorem. Niektórym (np. mnie) uniemożliwia to widzenie jakichkolwiek szczegółow na sniegu. I zero z jazdy..... Na słońcu za to idealne.

    pozdrawiam


    Witam

    Nie z okularami ale z moimi oczami.... mocniej reagują na wiatr o temp -15 niż na ten przy +1. Rozumiem. A masz ochrony od góry i z boków. Jeżeli są dopasowane bardzo pomagają. Mozna zrobic np z miekkiego pleksi albo kupic odpowiednie oprawki.


    uwaga praktyczna: w górach i na śniegu, szczegolnie wysoko, szkła fotochromowe mocno ciemnieją. Nawet w mgle i wieczorem. Niektórym (np. mnie) uniemożliwia to widzenie jakichkolwiek szczegółow na sniegu. I zero z jazdy..... Na słońcu za to idealne.

    pozdrawiam
    To cenna uwaga.
    Pozdrawiam
    Oczy łzawią. Pamiętam jakiś obrazek z treningu zawodników na Kasprowym. Trener krzyczał, by jeździli bez gogli, aby przyzwyczaić oczy. Jeżdżę dosyć często bez gogli, by lepiej widzieć strukturę śniegu. Zresztą mam tylko takie małe gogielki, których głównie używam gdy coś pada, lub jest ostre słońce, ew. do szybszej jazdy. Jak rano jadę pierwszy raz, szczególnie gdy nieco szybciej, to oczy mam pełne łez, tak ze muszę stanąć na chwilę. Za drugim zjazdem oczy jeszcze nieco łzawią, ale później jeździ się bez problemu. Sądzę, że jeżdżenie w okularach też może z początku powodować łzawienie. Za dużo powietrza dostaje się pod okulary. Potem oczy powinny się przyzwyczaić.
    Spokojnie
    Poszedłem do Macro, miałem do wyboru 50 par gogli, zakładałem na okulary i dobrałem takie, które extra trzymają mi okularki...
    Wejdź na mój profil i zobacz zdjątko... kask, gogle, okulary i nic nie przeszkadza
    Na noc i do jazdy w dziwnych warunkach lepiej kupić z białą szybką, bo w kolorowych często nie widać szczegułów śniegu. Jak jeździsz dużo i wysoko to koniecznie z filtrem UV. Koniecznie dwuszybkowe... ale i tak na stoku okaże się przy +1stC i słońcu gdy będziesz właśnie po szybkim podejściu pod górkę czy są dobre i nie parują...

    Spokojnie
    ... ale i tak na stoku okaże się przy +1stC i słońcu gdy będziesz właśnie po szybkim podejściu pod górkę czy są dobre i nie parują...
    No właśnie o tym mówię :(

    Dzięki wszystkim za rady. Chyba na razie pozostanę przy moich fotochromach. Dopiero po przeczytaniu postu uświadomiłem sobie, że łzawienie wystepuje tylko na samym początku jazdy, a potem już jest ok.

    Witam
    Potrzebuję porady, jak inni rozwiązali problem szkieł korekcyjnych podczas jazdy na nartach.
    1) W moim przypadku jeżdżenie w samych okularach nie jest zbyt wygodne, gdyż oprawki są małe, nie chronią dostatecznie oczu i przy większych szybkościach oczy zaczynają mi łzawić.
    2) Ponieważ jestem alergikiem i mam regularnie zapalenie spojówek, soczewki są wykluczone.
    3) Gogle na okulary optyczne? Jest to jakieś rozwiązanie, jednak przy wyższych temperaturach nawet przy lepszych modelach pojawia się problem z zaparowywaniem szkieł, a poza tym nie lubię jeździć w goglach.
    4) Do tej pory korzystałem z okularów Arctica z ramkami korekcyjnymi. Piszę, do tej pory, bo rozwiązanie okazało się beznadziejne. Zatrzask ramki po jednym sezonie użytkowania wyrobił się i stało się to, czego się obawiałem. Gdzieś na wyciągu potrąciłem okulary, zatrzask puścił, 300zł wpadło w śnieg i tyle je widziałem :(
    5) Widziałem na stokach narciarzy w okularach, w których szkła korekcyjne sprawiały wrażenie podklejanych. Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem? Gdzie coś takiego można kupić, o ile w ogóle nie zamawia się czegoś takiego u optyka?
    Witajcie,

    Adidas 3-4 lata temu wypuscil model elevation ClimaCool (jak wpiszesz w przegladarke, to na pewno jakis link 'wyskoczy'). Jest to cos w rodzaju wash'n go - cos wiecej niz okulary zdecydowanie mniej niz gogle, szczegolnie przy gorszej pogodzie.

    Komplet zawiera wewnetrzna wkladke (oprawki), do ktorej mozna wstawic szkla od -5 do +5. Przypuszczam, ze pocieniane moga miec wiecej dioptri. W zestawie sa dwa rodzaje szkiel - jasne na gorsza widocznosc, ciemne na lampe. Dalej, uszka moga zostac wymienione na gumke, tak jak w goglach, i mozna dodac ramke okalajaca oprawki, ktora wplywa na lepsze przyleganie do twarzy oraz ma specjalny profil, ktory - podobnie jak w goglach - pozwala na "wietrzenie" srodka podczas jazdy. Okularow mozna z rownym powodeniem uzywac latem. Zapomnialem dodac, ze uszka maja pionowa, 3stopniowa regulacje.

    Zestaw nie jest tani, powiedzialbym ze dosc drogi (co oczywiscie jest kwestia ocenna), ale z uwagi na swoja uniwersalnosc moze sluzyc bardzo dlugo.

    Mimo wielu zalet okulary te kompletnie nie nadaja sie na jazde w ciezszych warunkach, przekonalem sie o tym w grudniu 2007, w Tignes. Przez pierwsze trzy dni, sypal snieg, chmury nisko, wiejacy wiaterek, ktory podrywal sniezek ze stokow - jednym slowem kosmos przy -15 stopniach ;). Okulary ewidentnie sobie nie radzily, wiec po 2 godzinach zmuszony bylem zjechac do sklepu i nabyc gogle zakladane na okulary. Kupilem gogle Cebe, a poniewaz jestem raczej pogodowym pechowcem, i podczas kazdego wyjazdy 2-3 dni sa podobne do tych francuskich, wiec aktualnie korzystam z takiego kompletu (gogle na okulary w cienkich ramkach). Okulary, o ktorych pisze mam zawsze ze soba, ale szczerze, to tak sie przyzwyczailem do tego kompletu z goglami, ze nawet przy pieknym sloncu w nim jezdze, szczegolnie jak jest wiekszy mrozik - gogle jednak zakrywaja troche wiecej pyszczka ;)

    pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach najlepszego rozwiazania.
    Miałem w ręku te Adachy jakieś 4 lata temu .Cena ok.1000zł.
    Rzeczywiście full wypas na gumę ,na nauszniki,na narty ,na rower,wymienne szybki(chyba nawet pływackie;)).Wykonanie i estetyka na najwyższym poziomie.
    Moje zdanie jest takie:
    porządne gogle dla okularników(renomowane firmy takie mają w swojej ofercie-np.Uvex optic),które przyjmą pod swoje skrzydła 99proc.oprawek i pomogą w ich wentylacji,a szkiełka tych oprawek traktujemy specjalnymi płynami od 6zł,od biedy Ludwik(proces nakładania i polerowania przynajmniej 2krotny) i najlepiej kask,który jest pewnego rodzaju izolatorem dającym szansę,że mamy co założyć na szczycie na oczy,warto też mieć specjalną szmatkę optyczną do "ratowania wewnętrznych szkieł "w trudnych warunkach,a skumulowanie pewnych zjawisk temp.,wilgotność,opady,mgła,mżawa rozłoży na łopatki nawet tego wspaniałego Adacha,a wtedy wolniej,albo do knajpy:D
    P.S. widziałem na necie Uvexa z wentylacją na baterie,może te gogle.......
    Sam osobiście mam podobny problem i wiem co to znaczy, tyle, że ja używam szkieł kontaktowych:). Tak sobie problem szkieł korekcyjnych wziąłem do serca i popytałem znajomych. Jeden z nich podsunął mi nazwę firmy Oakley. Mocno zachęcam do odwiedzenia ich strony http://www.o-shop.pl/sklep/produkty-...ie_104789.html. Robią różne rzeczy na zamówienie...
    Pzdr

    Adidas 3-4 lata temu wypuscil model elevation ClimaCool (jak wpiszesz w przegladarke, to na pewno jakis link 'wyskoczy'). Jest to cos w rodzaju wash'n go - cos wiecej niz okulary zdecydowanie mniej niz gogle, szczegolnie przy gorszej pogodzie.
    Komplet zawiera wewnetrzna wkladke (oprawki), do ktorej mozna wstawic szkla od -5 do +5. Przypuszczam, ze pocieniane moga miec wiecej dioptri.
    Zestaw nie jest tani, powiedzialbym ze dosc drogi (co oczywiscie jest kwestia ocenna), ale z uwagi na swoja uniwersalnosc moze sluzyc bardzo dlugo.
    pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach najlepszego rozwiazania.
    Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście coś takiego miałem na myśli. Jednak faktycznie słusznie powiedziałeś, że komplet nie jest tani... nawet określenie dość drogi jest sporym niedopowiedzieniem. Oprawki + wkładka + koszty wysyłki to ok 220$ i do tego jeszcze plastikowe szkła korekcyjne to kolejne 200zł :(
    Chyba w tym sezonie już się nie zdecyduję. Ale mam jeszcze jedno pytanie, bo choć oglądałem zdjęcia tego kompletu, to niezbyt jasny jest dla mnie sposób mocowania wkładki. Nie chodzi mi tu o samo rozwiązanie techniczne, bo to nie ma znaczenia, ale o stabilność tego mocowania. Bo moja dotychczasowa Arctica była beznadziejna. Niewielkie potrącenie oprawek powodowało wypinanie się wkładki i koniec końców jej zgubienie. A inwestując takie pieniądze nie chciałbym kupić jednorazówek ;)
    Ja noszę soczewki i mi strasznie łzawią oczy szczególnie jak jeżdżę na stoku z dużą prędkością. Nie wiem czy to zależy właśnie od soczewek ale znam osobę, która nie nosi ich i ma to samo. Czasem nawet nie muszę szybko jechać żeby mi łzawiły oczy nie wiem od czego to zależy. Jak się przed tym bronić?
    Szczerze mówiąc, też noszę kontakty i oczy łzawią mi czasem przy szybkiej jeździe nawet w ubranych goglach, więc to pewnie taki mankament soczewek. Najgorzej jest przy pierwszym zjeździe, bo potem już jakby się oczy przyzwyczajają.
    Jeżeli cena nie ma dla kogoś znaczenia, są okulary narciarskie chyba Adidas ClimaCool (ok 750 zł) i do tego nakładka do której optyk dorabia szkła korekcyjne (ok 200 zł), jeżeli ktoś nie chce jeździć w soczewkach... był ten temat poruszany bo sam mam ten problem.

    Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście coś takiego miałem na myśli. Jednak faktycznie słusznie powiedziałeś, że komplet nie jest tani... nawet określenie dość drogi jest sporym niedopowiedzieniem. Oprawki + wkładka + koszty wysyłki to ok 220$ i do tego jeszcze plastikowe szkła korekcyjne to kolejne 200zł :(
    Chyba w tym sezonie już się nie zdecyduję. Ale mam jeszcze jedno pytanie, bo choć oglądałem zdjęcia tego kompletu, to niezbyt jasny jest dla mnie sposób mocowania wkładki. Nie chodzi mi tu o samo rozwiązanie techniczne, bo to nie ma znaczenia, ale o stabilność tego mocowania. Bo moja dotychczasowa Arctica była beznadziejna. Niewielkie potrącenie oprawek powodowało wypinanie się wkładki i koniec końców jej zgubienie. A inwestując takie pieniądze nie chciałbym kupić jednorazówek ;)
    Stabilnosc jest bardzo dobra. Ja do tej pory - przez te 3-4 lata uzytkowania - nie doswiadczylem sytuacji, w ktorej czulbym, ze wkladka "szykuje sie do ucieczki", bez wzgledu na pore roku i sposob uzytkowania - narty, rower, bieganie. Nie znam rozwiazania, ktore bylo w Arctic'e, tu wkladka ze szklami montowana jest wewnatrz, w okolicach noskow. Zrobie zdjecie i podlacze w nastepnym poscie.

    Cheers

    Szczerze mówiąc, też noszę kontakty i oczy łzawią mi czasem przy szybkiej jeździe nawet w ubranych goglach, więc to pewnie taki mankament soczewek. Najgorzej jest przy pierwszym zjeździe, bo potem już jakby się oczy przyzwyczajają.
    Używając szkieł kontaktowych powinno się używać także kropli nawilżających. Miękkie szkła kontaktowe, aby były miękkie pochłaniają wilgoć z naszych łez. Więc nosząc szkła potrzebujemy tych łez więcej. Oko dostaje sygnał, że coś mu za sucho więc łzawi. Przy większej prędkości wiatr wysusza szkła, oko dostaje sygnał i łzawi. Dlatego osoby noszące szkła kontaktowe powinny mieć zawsze przy sobie krople nawilżające i aplikować je kilkakrotnie w ciągu dnia, unikniemy w ten sposób "suchego oka", nadmiernego łzawienia oraz zapalenia spojówek. Natomiast do jazdy niezbędne są jakiekolwiek okulary słoneczne lub gogle, ktore uniemozliwią wiatrowi wysychanie soczewek.
    a weź zobacz coś takiego, moj szwagier kilka dni temu je zakupil i juz zamowil sobie u optyka szkla i mowi ze fajne rozwiazaniem i tez nie zbyt kosztowne bo calowsc go wyszla chyba 350 zł.

    http://www.totu.pl/cena/2100308-arctica-70a

    pozdrowienia

    a weź zobacz coś takiego, moj szwagier kilka dni temu je zakupil i juz zamowil sobie u optyka szkla i mowi ze fajne rozwiazaniem i tez nie zbyt kosztowne bo calowsc go wyszla chyba 350 zł.
    http://www.totu.pl/cena/2100308-arctica-70a
    pozdrowienia
    Wierz mi, że znam ten model. Rzeczywiście nie jest zbyt drogi i też wydawał mi się fajnym rozwiązaniem. Niestety obecne wkładka optyczna leży gdzieś pod wyciągiem w Saalbach :(
    350zł to nie byłoby dużo... ale nie co sezon ;)
    Istnieje tez cos takiego:
    http://www.bdel.com/gear/goggles.php
    Raczej trudno do dostania u nas (i cholernie drogie), ale moze warto poszukac innych producentow...
    ja uzywam takich: http://www.bobster.pl/?prod=10875&cat=429

    nie ma problemu z wstawieniem szkieł... mozna uzywaz jako google lub okulary ;)
    jedyny mankament ze czasami paruja../ troche slaba wentylacja.
    Tutaj też można znależć coś dla oka http://www.fischersport.pl/k28/okulary ceny chyba od 120 zł.
    A co powiedzie o tych:
    http://www.allegro.pl/item890061338_...e_gratisy.html

    i o tych:
    http://www.allegro.pl/item886851643_...orekcyjne.html

    Bo zastanawiam się które kupić?
    Sam mam ten sam problem. Wada wzroku. Jak jest widno to jeszcze jeszcze. Bez gogli czy okularów daje rade. Najgorzej gdy robi się szarówka - słabo widzę - aż boje sie jeździć...ale jest ryzyko jest zabawa :D
    Ale teraz serio - wiem że kupa ludzi boryka się z problemem wady wzroku i jazdy na desce vel. nartach. Oto co znalazłem:
    http://www.koloroweru.geozone.pl/ekw...93-wiosna-2009

    Producenci i modele okularów z wkładką korekcyjną

    Poniżej zamieszczam listę znalezionych okularów z wkładką korekcyjną według producentów i oznaczeń modeli. Stan na wiosnę 2009. Gdybyście znali jeszcze jakieś okulary z korekcją, napiszcie.

    Arctica
    - S-32 (w sklepach, na stronie producenta już nie ma)
    - S-70
    - S-83 (wersje kolorystyczne S-83A i S83B)
    - S-125
    Bertoni
    (wkładki nie są w komplecie)
    - Bertoni ANTIFOG AF331B Bertoni ANTIFOG AF331F
    - Bertoni DRIVE D310A Bertoni DRIVE D310B
    - Bertoni FREE TIME 340M

    Fisher
    - seria FS-10 (Fs-10A, FS-10B, FS-10C) – różnią się kolorem drugiego szkła do kompletu

    Accent
    - Accent Onyx

    B-SKIN
    - B-SKIN Klez

    Goggle
    - Goggle E302-1P

    Rogelli
    - Rogelli HS-404

    Polaroid
    - Polaroid 7769 b

    Rudy Project
    - Ekynox SX
    - Kalyos
    - Horus
    - Wizaard

    Shimano
    - Equinox
    - Antares
    - Solstice

    Solano
    - Solano-SP 6033
    - Solano-SP 6034
    - Solano-SP 6035

    T-SPORT
    - TS42-A
    - TS47-A

    Zeppelin
    - Zeppelin 038
    - Zeppelin 040 Zeppelin 041
    - Zeppelin 275 Zeppelin 276 Zeppelin 277 Zeppelin 278
    - Zeppelin 306 Zeppelin 308
    - Zeppelin 417 Zeppelin 418 Zeppelin 419
    - Zeppelin 6067 Zeppelin 6068

    Wystarczy wejść na stronę producenta i się zorientować. A potem do sklepu :)
    Myślę że artukuł wiele pomaga - sam miałem problemy ze znalezieniem asortymentu.
    Podziękowania dla autora - Rafała
    Minął już prawie rok, jak założyłem ten wątek. Przez całe lato woziłem się z decyzją, co wybrać i w końcu zdecydowałem się za radą arp007 na model Climacool Elevation Adidasa.
    Jeszcze nie miałem okazji go wypróbować w wysokich temperaturach, ale jak na razie rozwiązuje on wszystkie moje dotychczasowe problemy.
    Dzięki możliwości założenia nakładki z gąbką i wymiany uszek na gumę, okulary z grubsza spełniają rolę gogli, zachowując typową dla okularów wygodę. Ponieważ obszar twarzy chroniony przez nie jest znacznie mniejszy niż w przypadku gogli, wygląda na to, że odpadł problem zaparowywania szkieł. Piszę, że wygląda, bo jak będzie w wyższych temperaturach dopiero się okaże.
    Jak już pisano wcześniej, ich mankamentem jest cena. Jednak dzięki zakupowi na eBayu udało mi się zaoszczędzić prawie 300zł.
    Używam adidasów od czterech lat i w zasadzie nigdy nie musiałem używać gumy, zamiast świetnie trzymających zauszników. Klips trzyma się bardzo dobrze i nie ma mowy o tym, żeby go zgubić. Jedynym mankamentem są dość szybko rysujące się szyby kolorowe, dlatego należy zwrócić uwagę czym się je czyści i jak używa.

    Minął już prawie rok, jak założyłem ten wątek. Przez całe lato woziłem się z decyzją, co wybrać i w końcu zdecydowałem się za radą arp007 na model Climacool Elevation Adidasa. Drobne uzupełnienie, pole widzenia w Climacool Elevation znacząco się obniża, po zastosowaniu wkładki (w moim przypadku Adidas A731).

    Wkładki RX są znacząco mniejsze od szkieł okularów/gogli co powoduje drastyczne ograniczenie pola widzenia (bocznego), szczególnie u osób o większej wartości PD (ang. pupillary distance, rozstaw źrenic). 95% mężczyzn w Europie ma rozstaw około 69mm, ja mam 65mm i czułem się niekomfortowo.

    Wrzucam pod rozwagę.

    Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, w podobnej cenie są okulary/gogle:
    Wiley SG1

    EDIT:
    {Do -> mykail} Po co wrzucać to samo pytanie w pięciu czy sześciu tematach?
    sam jeździłem długo w okularach i specjalnych goglach dla okularników (sa grubsze i lepiej wentylowane) - kupiłem je we Włoszech - marki Salice

    Teraz przymierzam się do zakupu kasku z szybką.. Np marki Osbe albo uvex..

    al

    sam jeździłem długo w okularach i specjalnych goglach dla okularników (sa grubsze i lepiej wentylowane) - kupiłem je we Włoszech - marki Salice

    Teraz przymierzam się do zakupu kasku z szybką.. Np marki Osbe albo uvex..

    al
    al9 i Sabo...nie idźcie tą drogą...:) tez mialem taki pomysł i rozmawiałem z ludźmi , którzy tego sprzętu używają, bądź uzywali...PATOLOGIA / jak mawia klasyk z Bydzi :) / pod szybę podwiewa przy szybszej jeździe i przy silnym wietrze, podczas zadymy śnieg jest pomiędzy szyba a twrzą, czyli na twarzy, przy zadymce i nie daj boże zamarzającym czymś padającym z nieba, to juz kompletnie niczego nie widać...to wszystko są oceny uzytkowników...rozmawiałem z co najmniej 5-cioma osobami....wybór pozostawiam Tobie...ja nadal "ćwiczę" okulary korekcyjne plus gogle uvexa dla okularników...
    http://demetz.fr/
    Celem uzupełnienia znalazłem coś takiego, także jestem w fazie wyboru, gogle się nie sprawdziły, szkieł kontakt nie mogę :(
    http://www.mroptic.pl/okulary-sport-...-04-p-284.html

    Celem uzupełnienia znalazłem coś takiego, także jestem w fazie wyboru, gogle się nie sprawdziły, szkieł kontakt nie mogę :(
    http://www.mroptic.pl/okulary-sport-...-04-p-284.html
    Daj znać, jak przetestujesz. Również byłbym zainteresowany! W szczególności interesuje mnie, czy szkła korekcyjne, które się dołącza do tych okularów, parują.

    Daj znać, jak przetestujesz. Również byłbym zainteresowany! W szczególności interesuje mnie, czy szkła korekcyjne, które się dołącza do tych okularów, parują. Przez kilka lat używałam takich okularów. Szkła korekcyjne nie są dołączane, jest tylko specjalna ramka do nich, a właściwe szkła (koniecznie plastikowe) załatwisz u swojego optyka.
    Nigdy nie było problemu z zaparowaniem w czasie jazdy. Teraz używam soczewek, ale jak ktoś nie może to takie okulary są idealnym rozwiązaniem.
    Spójrz na te:http://www.allegro.pl/item916169625_...a_gratisy.html
    Moi drodzy pozwólcie, że i ja się podzielę swoim doświadczeniem w tym temacie.
    Problem jest znany i u mnie w rodzinie, gdzie większość ma mniejsze lub mniejsze problemy ze wzrokiem a co za tym idzie musi korzystać ze szkieł również na nartach żeby nie zabić siebie i przy okazji kogoś...
    Testowaliśmy wiele rozwiązań - częśc z opisywanych w poprzednich wątkach również. Niestety każde z nich miało więcej lub mniej wad.
    Udalo sie dopiero po zakupie okularów Rudy Project. Nam przypasował najbardziej model EKYNOX SX:
    http://www.rudyproject.pl/okulary/rx/ekynox_ev.php
    Można dowolnie skomponować kolory oprawek i szkieł.
    http://images.google.pl/images?hl=pl...=f&oq=&start=0
    Co ważne: nie jest to chińszczyzna tylko wyśmienity wyrób, który z powodzeniem można stosować również w lecie na rower czy na tenisa. Miękkie noski i zauszniki rewelacja (Oakleye tego nie mają)!!! No i najważniejsze - można wpiąć w nie specjalny klips, w którym każdy dobry optyk zamontuje Wam takie szkła jakich potrzebujecie. Ze względu na wagę i komfort polecam plastiki!
    Kolejna ważna rzecz: wymienne szkła!!! Przy "lampie" mozna jezdzic w spolaryzowanych multilaserach z bardzo dobrymi filtrami a we mgle można włożyć szkła żółte czy pomarańczowe... Czyż nie proste? :)
    Jest jeszcze jeden model (nie pamietam nazwy) do ktorego mozna przyczepic taka specjalna gabeczke, zeby lepiej przylegaly do twarzy i chronily przed wiatrem. Moim skromnym zdaniem produkt warty swojej ceny.

    Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne