ďťż
  Rodzaje śniegu Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne PROTEST przeciw prezenterom pogody, którzy o śniegu i mrozie mówią z odrazą! Dzis na Planete 20.45 - "Deska po sniegu" jako że sniegu nadal nie ma proponuje swiąteczny nastrój KRAKÓW wywoływanie śniegu, ewent (big fun) Gdzie mało śniegu . Można pojedzic.... Jak się nauczyć jeździć w kopnym śniegu? Alternatywne stoki z braku śniegu ... "Prawo śniegu" - projekt ustawy gorąca debata o przyszłorocznym śniegu Co załoĹźyć jaką drugą warstwę
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jagu93.xlx.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Puch świeży
    opad śniegu występuje przy temperaturze ok.-10 stopni i przy ciszy(bez wiatru)Jest to śnieg nośny, utrudniajżcy podchodzenie wskutek głebokiego zapadania się narciarza.Przy zjeździe ślady nart zasypują się - śnieg "kurzy".Poniżej -8 stopni kryształki tego rodzaju śniegu stają się kruche i łatwo łamią sie pod ciężarem człowieka, wywołując charakterystyczne skrzypienie.
    Puch zsiadły
    Przy braku wiatru puch świeży przekształca się pod wpływem swojego ciężaru w puch zsiadły.
    Gips przewiany
    Powstaje wówczas, gdy opadom śnieżnym towarzyszy silny wiatr.Przy wjeździe na taki śnieg zwiększa się szybkość jazdy.Narty nie zapadają się.
    Gips zbity
    Jest to śnieg ciężki lecz nie mokry silnie ubity wskutek oddziałowywania wiatru i własnego ciężaru.Stawia znaczny opór przy wykonywaniu ewolucji narciarskich.Narty zapadają się głeboko tworząc wyraźne bruzdy o ostrych krawędziach.
    Szreń
    Jeżeli po opadzie śniegu suchego nastąpi wzrost temperatury i ponowny jej spadek,na powierzchni powstaje warstwa bardzo zbitego i zlodowaciałego śniegu,który załamuje się pod ciężarem narciarza.Pod tą warstwą znajduje się przeważnie śnieg suchy.
    Lodoszreń
    Występuje,gdy górna część pokrywy śnieżnej zbudowana jest z warstwy silnie zlodowaciałej,matowej i nie załamującej się pod ciężarem narciarza.
    Śnieg mokry
    Powstaje podczas opadu przy temperaturze około 0 stopni.Topniejące kryształki zatracają kształt gwiazdek i zlepiają się w duże płatki.Obserwuje się go również w czasie odwilży i na wiosnę.Lepi się do nart utrudniając ewolucje.
    Śnieg ziarnisty
    Mówimy o nim gdy powierzchnia śniegu zbudowana jest z wyraźnie widocznych ziaren.Występuje przeważnie na wiosnę, gdy w ciągu dnia występuje temperatura powyzej 0 stopni a nocą jest mroźno.Na ogół obejmuje dość cienką warstwę powierzchniową.Stwarza doskonałe warunki narciarskie.
    Firn
    Składa się wyłacznie z dużych nieregularnych ziaren lodu,nie połączonych ze sobą i stale mokrych, sięgających do znacznych głębokości.Pomiędzy ziarnami występują pory wypełnione powietrzem.Występuje wyłącznie w okresie wiosennym,gdy również nocą utrzymuje się temperatura powyżej 0 stopni.
    Śnieg sztuczny
    Wytworzony technicznie śnieg przybiera od razu postać granulowaną, która układa się w pokrywę śniegu o znacznej gęstości.Jego wytrzymałość na nacisk jest 3-5 razy większa niż śniegu naturalnego.Najbardziej dogodną do jego wytwarzania jest temperatura powietrza poniżej 3 stopni.


    Bardzo fajne informacje :D kto by przypuszczal ze snieg moze byc taki zroznicowany
    A przy jezdzie na sztucznym sniegu krawedzie nart scieraja sie szybciej??

    Jezdzilem ostatnio przez kilka dni tylko po sztucznym dosyc twardym i przemrozonym sniegu. Oddalem narte do ostrzenia i w serwisie sciagneli drut z krawedzi.
    jak czytalem niedawno w prasie w niedalekiej przyszlosci bedziemy mogli na stokach spotkac snieg sztuczny, koloryzowany na rozne barwy, ba nawet zapachowy:D Wyobrazacie sobie jezdzic bo niebieskim sniegu o zapachu oceanu takim samym jak w odswiezaczach powietrza:eek:


    Ja to wole zwykly biały i niepachnący :D ;) Jakos nie wydaje mi sie zeby kolorowy byl fajny :eek: ;)
    śnieg to śnieg - w obecnej chwili bez różnicy dla mnie, czy będę jeździł po lodoszreniu, firnie, czy puchu świeżym :D ważne, że jest :D

    Ja to wole zwykly biały i niepachnący :D ;) Jakos nie wydaje mi sie zeby kolorowy byl fajny :eek: ;) nie ma nic przyjemniejszego niz zapach swiezego, czystego sniegu....:)

    jak czytalem niedawno w prasie w niedalekiej przyszlosci bedziemy mogli na stokach spotkac snieg sztuczny, koloryzowany na rozne barwy, ba nawet zapachowy:D Wyobrazacie sobie jezdzic bo niebieskim sniegu o zapachu oceanu takim samym jak w odswiezaczach powietrza:eek: koloryzowany to chyba był na olimpiadzie w turynie ( lekko niebieski)? tak mi się tylko wydaje , a co do zapachu to w telewizorni nie pachniał

    jak czytalem niedawno w prasie w niedalekiej przyszlosci bedziemy mogli na stokach spotkac snieg sztuczny, koloryzowany na rozne barwy, ba nawet zapachowy:D Wyobrazacie sobie jezdzic bo niebieskim sniegu o zapachu oceanu takim samym jak w odswiezaczach powietrza:eek: jeszcze raz cię zacytuję ale teraz poprę to tym:
    http://wiadomosci.onet.pl/1478068,69,item.html

    nie ma nic przyjemniejszego niz zapach swiezego, czystego sniegu....:)
    janku - naprawdę czujesz zapach śniegu?:confused:

    Ale spoko wiem co miałeś na myśli, nie ma to jak naturalna przyroda zimową porą.

    Rodzaje śniegu na trasie narciarskiej mają jak wiemy duży wpływ na technikę jazdy i tyle chyba w skrócie.
    ja bym dodał czystego białego :) bo ten żółty ,który występuje szczególnie na poboczach tras i innych miejscach ustronnych to już tak nie pachnie :)
    "tata eskimos do syna : pamiętaj nigdy nie jedz ŻÓŁtego śniegu"
    czuje naprawde a moze to moja wyobraznia: w kazdym razie pierwszy raz w prawdziwych gorach zobczylem cos czego w polsce nigdy nie widzialem: po wbiciu kijka w gleboki snieg, dziura w sniegu lekko podbarwiona jest blekitem: jest to lekko spostrzegalne ale widoczne...........

    co do sniegu: sam puch tez moze sie niesamowicie roznic:
    1/ zawartosc wody: lekki b lekki zawiera ok 5-7% wody, ciezszy ponad 7 (do 9%). jest to niesamowite jak roznie sie jezdzi w zaleznosci od gatunku puchu:przy 5-6% wszystko jest rozdmuchiwane nawet pedem narciarza, przy 8-9 puch jest bardziej zbbity juz w momencie gdy spada, zapewnia wieksza nosnosc i wypornosc. inaczej tez sie steruje nartami w roznych rodzajach puchu........... trzeba troche przejechac w roznych rodzajach swiezego sniegu zeby wyczuc te roznice........:)
    A słyszeliście o ogromnym płatku który nie dawno spadł ( nie pamietam gdzie dokładnie ) na Ziemię? Jego wielkość była równa z wielkością dużej poduszki :) To jest ciekawe :D

    P.S. Janek a na jaki kolor? I czy po zostawieniu kijka, czy po jego wyjęciu?
    ja w kolorowym śniegu niewidzę nic dziwnego - sam wiele razy widziałem, powiem więcej sam zrobiłem śnieg w kolorze zółtym, o zapachu i ewentualnym smaku raczej nie wspomnę.
    Witam,
    możecie mi powiedzieć na jakim śniegu lepiej się jeździ?
    sztucznym czy naturalnym?
    i co powiecie o naturalnym (zmrożonym)?
    poprostu zastanawiam się czy opłaca się jechać do ośrodka, który nie ma sztucznego naśnieżania..
    pozdrawiam
    i mam nadzieję, że dostanę jakąś konkretną odpowiedź:)
    ... ja lubie po białym :D
    ale to kwestia gustu a o tym sie podbno nie dyskutuje ;)
    Tu masz rodzaje śniegu
    http://www.skiforum.pl/showthread.ph...highlight=firn

    A co do jazdy. To zależy od temperatury etc. Trudno tak odpowiedzieć. 99% dobrej jazdy to wkład pracowników na stoku.
    Czy sie opłaca jechać do takiego ośrodka.. hmmmm. Większość ośrodków nie posiadająca sztucznego naśnieżania( nie licząc Kasprusia) stoi/leży....

    Pozdr. Adam

    poprostu zastanawiam się czy opłaca się jechać do ośrodka, który nie ma sztucznego naśnieżania.. Jeśli są odpowiednie i dość częste opady świeżego śniegu to oczywiście że tak.W dzisiejszych czasach,jednak o to trudno.Co do jazdy po sztucznym,to powiem tak;
    pamiętam czasy gdy armatki były wielką rzadkością, a kiedy się pojawiły,produkowały dość grube kryształki lodu i po takim " śniegu " jeździło się gorzej niż po naturalnym.Teraz technika poszła sporo naprzód i po sztucznym jeździ się całkiem fajnie.

    ".... 99% dobrej jazdy to wkład pracowników na stoku." ..czyli wnioskuję że ten 1% wkładu do pełnego szczęścia to pogoda...;):p

    Poizdr. Adam
    0,5% to pogoda, a drugie 0,5% to umiejętności narciarza ;) Pzd
    0,5 % umiejętności
    0,3 % dobre towarzystwo
    0,2 % pogoda

    No co. Człowiek to zwierzę stadne ;)
    Witam
    99% dobrej jazdy to umiejetności narciarza a ten jeden to nieokreślone coś co powoduje, że odczucie po przejechanym kawałku jest wyjatkowe. Nie wiem na czym to polega ale czasami to odczucie sie pojawia i nie zależy od śniegu, pogody itd. Po prostu zatrzymujesz się i masz wewnetrzną świadomość, że było wyjątkowo.
    Pozdrawiam
    co to jest '' działanie So-Ne '' ?? http://www.holidayinfo.cz/main.php?lang=7

    co to jest '' działanie So-Ne '' ?? http://www.holidayinfo.cz/main.php?lang=7
    czynne w soboty i niedziele :D;)
    Witam
    Powrócmy do rodzajów sniegu. W niedziele wróclem z Tonale. Ostatniego dnia wybralismy sie grupa instruktorską na nietrudny źleb schodzacy w kierunku przełęczy Tonale z grani ograniczajacej lodowiec Presena. Na zdjeciu wylot źlebu to drugi stożek nasypowy od lewej. Samego źlebu nie widać dokładnie ale nie on jest najważniejszy. W źlebie sniegu dośc duzo - do 1m swiezego (około 30 godzin) lekko przejeżdżonego (kilkanaście sladów). Jazda super - cała trudnośc w psychicznym nastawieniu sie by po prostu jechac narmalnie uważając żeby nie rozerwało nart. Cała zabawa zaczynała się poniżej juz na tym stozku, dokładnie jakieś 100-150 metrów poniżej skał. Nastepowała tam zmgwałtowna zmiana temperatury i konsysytencji sniegu na ciężki. Było to tak zaskakujące, że praktycznie wszyscy zaliczali bardziej lub mniej zabawne maty. Pomimo, że po przejechaniu pierwszej osoby wiadomo było co się dzieje, nikt z bądź co bądź doświadczonych narciarzy nie był w stanie dośc szybko na to zmieniające sie podłoże zareagować. Jedynie Wojtek który od poczatku do końca pojechał w sporym odchyleniu z nartami praktycznie nad sniegiem prztrwał. Zresztą nie wiem czy potrzebnie bo przyjemnośc upadania w takim śniegu jest wielka!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne