zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwywoz-sciekow.pev.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witajcie. Mam 13 lat, jeżdżę na przykrótkich Salomonach Crossmax X4 06" i bucikach Tecnica Phoenix X75 o flexie 75. W pierwszym sezonie uczyłem się z instruktorem, w zeszłym po prostu jeździłem, no i dopiero teraz zaczynam 3 sezon, 1 wypad już za mną, generalnie tak jak w zeszłym roku. Jeżdżę raczej spokojnie, nie chcę "cisnąć" a później byc wypompowanym, jeżdżę dla frajdy i miłego spędzenia czasu. Wykorzystuję gdzieś połowę stoku średnio-szerokiego, skręt jeżeli się nie mylę równoległy "szeroki" (tzn. przeciwieństwo ciasnego), czyli narty obok siebie, inicjuję skręt podniesieniem środka ciężkości, odbijam w dół po czym dociskam dolną stopę(nie potrafię tego opisać...). Tak jak mówiłem, jeżdżę spokojnie, chciałbym poznać coś nowego. Czy mógłbym uczyć się czegoś sam? Z chęcią pojeździłbym z instruktorem, ale 50zł za lekcję to dość dużo... Jeżdżę na Siglanach w Wiśle, chętnie rozważę jakieś propozycje dłuższych, łagodnych stoków n.p w Brennej, Ustroniu czy Wiśle, te okolice. Mam nadzieje, ze da mi się pomóc.
Czy mógłbym uczyć się czegoś sam?
Tak! Na bazie tego co już umiesz, szukaj nowych wrażen. Może to być trudniejszy stok, większa prędkość, jazda krótkimi - długimi skretami (przemiennie). Uciekaj od monotonii.
Staraj się kontrolować co robisz!
Nieustannie kontroluj początkowa fazę skrętu (powinna wprowadzać narty do skrętu bez obslizgu tyłami). Efekt - to wydłużenie łuku i spokojne dojscie do trawersu.Jadąc w trawersie popraw równowagę ciała, wchodząc w skręt cały czas kontroluj równowagę. Latwo to sprawdzić , bo jadąc w równowadze, odczujesz brak napięć mięsni, swobodę ruchu, łatwosc wchodzenia w skręt w dowolnym czasie.
Kolejny etap to poprawa ustawienia tułowia w skręcie. Każdy skręt staraj sie rozpocząć od przygotowania w trawersie. Przyjmij wysoka pozycję , sprawdz równowagę, przygotuj tułów od strony odstokowej do wysuniecia przy rozpoczęciu skrętu (dotyczy to ręki barku i biodra). Skrętowi powinno towarzyszyć spokojne ,ciągle wysuwanie tej strony ciała, będzie to za chwilę strona dostokowa (prawidłowosc wykonania łatwo sprawdzić - wynikiem tego będzie wysunięta narta górna, 5 - 15cm). I znowu trawers , równowaga.....itd.
Kolejny krok, to przy w/w ustawieniu ciała ,zostawić biodro nachylone do stoku i odchylić górę tułowia(od biodra w górę)' tak aby znalazła sie nad krawędzią narty dolnej.
Przy poprawnym wykonaniu tych ćwiczeń predkośc jazdy powinna ulec zwiększeniu.
To tyle do cwiczenia na bieżący sezon.
Pozdrawiam!!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|