zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym członkiem forum ale od wielu lat często przeglądam wasze posty. Mam pytanie dotyczące nart Volkl RaceTiger SL,które chcę kupić.
1. M 2. Wiek 35 3. Waga 78 4. Wzrost 183 5. 10 6. 7 7. 100 8. SL 10 170cm 9. krótki skręt , ewolucje 10.Polska trasy narciarskiem czasem Austria trasy
Czy ktoś testował te narty z regulacją sztywności (Power Switch) czy warte są swej ceny, czy może lepsze bez Powerswitcha, I zastanawiam się nad długością czy 160 cm będzie dla mnie odpowiednie, czy raczej 165cm, bo moje Atomic 170 cm trochę mi przeszkadzają przy zabawach. Proszę o podpowiedź bardziej doświadczonych kolegów.
Cześć
Jeździłem na Racetiger Sl, GS zarówno z PS jak i bez . Poza tym na innych z PS (Tigershark Grizzly) System się sprawdził i to nie podlega dyskusji, czuć wyczuwalną różnicę na poszczególnych - obecnie 3 nastawach. W przypadku zakupu nowych nart ich cena z PS jest nieco kosmiczna, spróbuj pojeździć na wypożyczonych nartach i sam będziesz mógł się przekonać. Co do wymienionych przez Ciebie długości to 165 zdecydowanie.
Pozdrawiam
Hej, ja jezdze na Racetigerach SL z PS i system działa w 100%, choć przez 90% czasu i tak jeżdżę na ustawieniu Power ;) a narty kupilam na poczatku grudnia, model z zeszlego sezonu, wiec bylo duzo taniej (cena bez obnizki troche powalajaca, zwlaszcza ze narta z tego sezonu w samej konstrukcji nie rozni sie za duzo od mojej). Mysle, ze system jest szczegolnie przydatny, gdy jezdzi sie caly dzien i w kazdych warunkach. Wowczas rano, gdy wychodzisz na twardy, wyratrakowany i zmrozony stok ustawiasz Power, a po poludniu, gdy juz jest bardziej miekko, sa muldy, zmniejszasz w zaleznosci od potrzeb na Dynamic albo Cruise. Jedyny minus to taki ze przelacznik moze czasem troche przymarznac ;) wtedy trzeba sie wysilic zeby go przelaczyc I popieram przedmowce - dla Ciebie tylko 165 cm
bo moje Atomic 170 cm trochę mi przeszkadzają przy zabawach.
Może warto w takim razie spojrzeć bardziej krytycznie na swoje umiejętności ;) 170 (no, może 168) to minimum dla ciebie, chyba że chcesz na nartach jeździć tylko funem. Ale jeśli to ma być jedyna narta to krótszej bym nie kupował. Pozdr Marcin
Moje pytanie o długość 160cm wynika z tego że całe życie jeżdziłem na nartach 178, 176, te atomiki 170 są najkrótszymi jakie miałem a widzę często, że wyższe i bardziej tęgie osoby jeżdżą na 160 cm. Ja nie nadążam za wszystkimi tendencjami i nowościami technicznymi. Jestem samoukiem skąd moje braki w teorii i pewnych zasadach ale uważam że dobrze sobie radzę na nartach. Nie marzę o startach w zawodach, chcę się rozwijać dla własnej satysfakcji a z ,,krótkością" właśnie nie chcę przedobrzyć. Dzięki za porady
a widzę często, że wyższe i bardziej tęgie osoby jeżdżą na 160 cm
I to jest właśnie paranoja ;) Do tego tylko i wyłącznie Polska specyfika. Jak za granicą zobaczysz kogoś na slalomkach krótszych o 20 i więcej cm od wzrostu to na 99% będzie to rodak. Pozdr Marcin
I to jest właśnie paranoja ;) Do tego tylko i wyłącznie Polska specyfika. Jak za granicą zobaczysz kogoś na slalomkach krótszych o 20 i więcej cm od wzrostu to na 99% będzie to rodak. Pozdr Marcin
Każdy ma prawo jeździć w taki sposób, w jaki mu to sprawia przyjemność. Ogólne wytyczne trudno określić, dla przypomnienia minimalna długość nart dla zawodników (mężczyzn) startujących w slalomach wg FIS to 165 cm.
Każdy ma prawo jeździć w taki sposób, w jaki mu to sprawia przyjemność.
Oczywiście, jeśli ktoś lubi walić sobie w palec młotkiem to też mu tego nie zabronię. Wielokrotnie już tu pisałem że jak ktoś naprawdę potrafi jeździć to niech sobie dobiera nartę jak chce, bo zna konsekwencję. A jak ktoś nie zna, to niech dobiera narty książkowo.
Ogólne wytyczne trudno określić, dla przypomnienia minimalna długość nart dla zawodników (mężczyzn) startujących w slalomach wg FIS to 165 cm.
Oczywiście. Ale widzisz różnice w jeździe zawodniczej na tyczkach a jeździe rekreacyjnej? Podstawowa różnica czas spędzany na nartach- chyba nie ma slalomu w którym zjazd trwa dłużej niż dwie minuty. Do tego dochodzą różnice w przygotowaniu tras no i fakt że zawodnicy mają nienaganny balans a i tak co jakiś czas któryś zostaje wystrzelony w powietrze przez krótką i mocno taliowaną nartę. Pozdr Marcin
Ja od sprzętu wymagam maksimum wsparcia dla zminimalizowania mojej włożonej energii dla uzyskania poprawnej techniki, w każdych warunkach jakie spotykam. Dlatego też zainteresował mnie system Powerswitch na nieprzewidywalność warunków.A długość nart to kolejna sprawa.
Ja od sprzętu wymagam maksimum wsparcia dla zminimalizowania mojej włożonej energii dla uzyskania poprawnej techniki, w każdych warunkach jakie spotykam.
To odpuść sobie slalomki. Kup allrounda z wyższej półki który będzie szerszy pod butem i nie tak mocno taliowany. Pozdr Marcin
Najbardziej lubię jeździć krótkim ciętym skrętem i gdy warunki pozwolą lubię też pobawić się wyskokami, obrotami i różnymi ewolucjami. Jestem świadomy, że dobór sprzętu na ekranie monitora to jak oglądanie słodyczy przez szybę ale liczę na odczucia i sugestie bardziej doświadczonych ludzi którzy testowali różne rodzaje sprzętu. Dlatego Dzięki, że chce się Wam pisać i męczyć z takimi jak ja. Pozdrawiam
To może twintipy? Koledzy z działu free na pewno coś doradzą. Pozdr Marcin
Najbardziej lubię jeździć krótkim ciętym skrętem i gdy warunki pozwolą lubię też pobawić się wyskokami, obrotami i różnymi ewolucjami. Jestem świadomy, że dobór sprzętu na ekranie monitora to jak oglądanie słodyczy przez szybę ale liczę na odczucia i sugestie bardziej doświadczonych ludzi którzy testowali różne rodzaje sprzętu. Dlatego Dzięki, że chce się Wam pisać i męczyć z takimi jak ja. Pozdrawiam
Coz, widzialam osoby skaczace na nartach race'owych na hopach z roznymi ewolucjami, choc sama nie probowalam ;) ja mysle ze jednak bedziesz szczesliwy z racetigerami SL 165, zakladajac ze jednak mocno skupiasz sie na jezdzie, a ten "fun" to dodatek i w granicach zdrowego rozsadku
Ja od sprzętu wymagam maksimum wsparcia dla zminimalizowania mojej włożonej energii dla uzyskania poprawnej techniki, w każdych warunkach jakie spotykam. Dlatego też zainteresował mnie system Powerswitch na nieprzewidywalność warunków.A długość nart to kolejna sprawa.
O przepraszam nie zauwazylam tego posta. Energii treba wlozyc, i to duzo. Ale za to jest fajnie.
Dlatego mam nadzieję że w Powerswitchach na niższych ustawieniach można luzacko pokręcić w dobrych warunkach a na Max przy ostrej jeździe lub na lodzie. Może się mylę.:confused:
Polecam volkl sc z tego sezonu super nartka ostatnio wypozyczyłem ją w Saalbach trzymanie krawędzi rewelka .Natomiast te z Power Switsch jak dla mnie za sztywne :)
Dlatego mam nadzieję że w Powerswitchach na niższych ustawieniach można luzacko pokręcić w dobrych warunkach a na Max przy ostrej jeździe lub na lodzie. Może się mylę.:confused:
Moze masz racje, ale nie szkoda nart? Poza tym jesli chcesz skakac to musisz sie zaopatrzyc w dluzsze deski. Mysle ze w Twoim przypadku to chyba lepiej kupic zwykle racetigery SL a za reszte kasy uzywane/przecenione twin tipy ;)
Skoki, obroty itp zabawy to tylko minimalne uzupełnienie dnia na nartach. Podstawą dla mnie jest klasyczne narciarstwo z ciętym skrętem. A co sądzicie o Volkl AC 30 lub 50.:cool:
Witam. Jak myślicie czy AC30 Volkl będzie dobry dla poziomu 7 :confused:
Witam. Jak myślicie czy AC30 Volkl będzie dobry dla poziomu 7 :confused:
przeskakujesz na zupelnie diametranie rozna klase nart, wiem nie wiem o co ci naprawde chodzi....
Zastanawiam się przedewszystkim nad Racetiger SL z PS ale spotykam coraz więcej twierdzeń że ta narta wymaga włożenia sporej siły.Jak wspominałem zapędów zawodniczych nie mam i szukam w miarę uniwersalnej narty do krótkiego skrętu w różnych warunkach ale przyjaznej dla narciarza (uważam że na moich SL Atomika jeździ się dobrze ale trzeba się przyłożyć). Wspominałem że lubię też trochę pokręcić młynków i ogólnie lubię luzacką jazdę ale na trasie . Chcę poznać opinie o AC 30 Allrundowych bo rozmawiając ostatnio z pewnym instruktorem bardzo chwalił te narty za uniwersalność i przyjazność. Obawiam się żeby nie kupić sprzętu który mnie uwsteczni. Mam nadzieję że będę mógł jeździć szybciej,bardziej poprawnie technicznie i przy mniejszym wysiłku.Czy nie o to chodzi :cool:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|