zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwiolkaszka.pev.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam jezdze 3-4 sezony ale sadze ze nauka mi idzie bardxoo dobrze prosze o rady njak maja zachowywac sie narty w jezdzei gigantem
Najlepsza rada to instruktor który zobaczy jak jeździsz i napewno Ci pomoże.
oczywiście krzychu dobrze radzi, ale teoretycznie mozesz zaczac od tego:
http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=1018 http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=1055
Popros, zeby ktos cię zfilmowal podczas zjazdu, wtedy będziesz mogl swoją jazdę porownac do jazdy sportowcow i znalesc swoje popelniane blędy.Narty w jezdzie slalomem gigantem muszą się zachowywac tak, jak trenują sportowcy (Свободное катание) na tym video: Cuche_gs_training.wmv - 1.13 MB Tutaj znaidziez to video: http://www.youcanski.com/video/index-ru.htm ;) :)
Mnie w nauce jazdy bardzo pomogło uważne oglądanie zawodów Pucharu Świata. Starałem się najpierw nieporadnie i powoli stosować techniki, ruchy i pozycje najlepszych. Po jakimś czasie zaczeło wychodzić coraz lepiej. Polecam podglądanie najlepszych tak jak radzi Gerius.
Myśle że po przeanalizowaniu tych filmików sam wyciągnąłeś kilka wniosków. Ja nie jestem teoretykiem ale przedstawie ci kilka podstawowych spraw.
1. Narty są prowadzone cały czas na krawędzi, nie ma "ześlizgu". Pozwala to zachowac optymalną szybkość. Narta po wyjsciu z takiego "zakrętu" dostaje naprawde kopa:D
2. Zawodnik cały czas pracuje ciałem-pozwala to lepiej inicjowac i wykanczać skręty.
3. Różne bramki z najeżdżane w różny sposób. Częśc na "ostro" a część " na okrągło". Ad"ostro" Na ostro pokonujemy mniej podkręcone slalomy. Ad. "na okrągło" jeżdzimy podkręcone slalomy, pozwala to zmieścić się w kolejnych bramkach. Prosze nie myśleć że chodzi to o omijanie z daleka tyczki. My poprostu wysoko inicjujemy skręt i potem "spadamy" za tyczką.
4. Zawodnik jedzie cały czas na 2 krawędziach aczkolwiek z przewagą na dolną narte.
5. Nogi są trzymane dosyć szeroko-pozwala to zachowac większą stabliność. Aczkowliek zależy to też od stylu jazdy, ja preferuje jazdę szeroką:)
6. Cały czas mamy niską pozycję, nawet gdzy nie jesteśmy złożeni w "jajo"
7. Nogi muszą elastycznie pracowac aby wybierać nierówności terenu i zapewnić odpowiedzi styl,komfort jazdy.
I taka moja przestroga. Jeśli masz narty o małym promieniu skrętu to nie przesadzaj z prędkoscią ponieważ staja się one wtedy bardzo niestabilne i łatwo o kontuzję.
Jeśli by ci sie chciało i masz możliwosć to proponuję pooglądac najbliższy Puchar Świata. Z tego co pamiętam 25 października:) To by było na tyle:P
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|