zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbucardimaria.opx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Mam wiązania ''axium110" i nie wiem jak dokładnie dobrać diny, moja waga 90kg, a jestem po jednym sezonie jazdy, więc mogę się jeszcze pare razy wywalić. Drugie wiązania to ''look-maxplate'', a waga tak 48-50 kg. Proszż o pomoc:D
Tutaj jest kalkulator http://www.wierchy.vline.pl/wierchy_mambo/ , ale najlepiej ustawią w serwisie.
dziękuje za pomoc. Jak ma ktos jeszcze jakies przeliczniki to zapraszam
Radze isc do serwisu bo oprucz wagi trzeba tez ustawic din biorac pod uwage twoje umiejetnosci, mysle ze dla ciebie ok bedzie mniej wiecej 6 din
http://www.narty.pl/index.php?id=301...ash=074796427d
A te drugie ustaw na 3 diny,jak by się wypinały to ciut podkręcisz(zawsze lepiej ustawić mniej a potem dokręcić):)
Panowie Kozlow i Qaz, Wasze odpowiedzi powoli przechodza do lamusa.Odchodzi się od ustawiania wiązań na "oko" tabele itd Obecnie standardem jest diagostyka wiązań .Wykonuje się to badanie przy pomocy specjalnego urządzenia które sprawdza faktyczny stan naszych wiązań.Nalezy podać wagę,wzrost,rozmiar skorupy buta ,umiejętności i wtedy maszyna przelicza nam jaką wartośc ustawić oraz sprawdza w jakiej formie jest sprężyna.Jeżeli upadaliśmy na pupę to wtedy bardziej obciążony był np przedni bezpiecznik a co za tym idzie jest on osłabiony.Po takim badaniu otrzymujemy wydruk ważny rok czasu potwierdzający sprawność wiązań.Firmy ubezpieczeniowe mogą odmówić wypłaty odszkodowania jeżeli nie mamy aktualnej diagnostyki.Koszt takiej usługi to około 25zł. interski
Panie Interski,ta maszyna to też żadna nowość a w odpowiedzi chodziło o podanie prostego sposobu na wstępne ustawienie wiązań,nie każdy ma możliwość i dostęp w danej chwili korzystania z serwisu :)
Najważniejsze jest bezpieczeństwo a sposób w jaki to zrobi jest indywidualną sprawą każdego narciarza.
bezpieczeństwo bardzo ważne,ale swoją drogą to nie myślicie że za parę lat trzeba będzie serwis wozić ze sobą w plecaku ?
Napewno frajdą jest przygotowanie samemu sobie sprzętu ale...raz że trzeba mieć czym ,trzeba wiedzieć jak...i czy wyjeżdzając na odpoczynek znajdziemy na to czas :) kiedy taka impra zaraz po nartach sie rozkręca i piwo nabiera innego smaku :)
A te drugie ustaw na 3 diny,jak by się wypinały to ciut podkręcisz(zawsze lepiej ustawić mniej a potem dokręcić):)
A powiedz mi o tą tylną skalę ci chodzi:)
Jeszcze tylko słow kilka przed zamknięciem tego tematu. Podczas ustawiania "mocy" trzymania wiązania, trzeba jeszcze oprócz wymienionych porad i czynności wziąść pod uwagę pare rzeczy, a mianowicie: dwa wiązania różnych marek o tym samym zakresie na skali DIN, a nawet może sie zdarzyć, że wiązania tej samej marki tego samego typy, mogą sie znacznie lub nieznacznie różnić w charakterystyce wypięcia tj. przy tym samym ustawieniu, wypinać się przy zadziałaniu innej siły. Może to byc spowodowane: wadą materiałową struktury sprężyny, używanie mocno dokręconych wiązań przy złym ustawieniu rozstawu wiązania co do długości podstawy buta, uszkodzenia mechaniczne sprężyn, zła konserwacja sprężyn no i ich korozja. Wiązania na okres spoczynku powinny być skręcone do pozycji wyjściowej aby sprężyny nie pozostawały w "napięciu", przez co wydłuża się ich fabryczna charakterystyka. Gdy weżmiemy te wszstkie czynniki pod uwage, to nasze stawy, wiązadła, mięśnie i ściegna oraz wiązania długo popracują bez awarii, czego sobie i wszystkim życzę! Pozdrawiam - Adam. Reasumując, moja rada jest taka: jesli zakupiłeś używane wiązania lub narty z używanymi wiązaniami, dla bezpieczeństawa Twoich kończyn dolnych, jak tylko masz taką mozliwość, sprawdż wiązania w serwisie, gdzie podczas ustawiania na maszynie siły wypięcia dokonają sprawdzenia czy sprężyny trzymaja "równo", a jesli będą róznice, to przy nastepnych ustawieniach tych wiązań bedziesz wiedział jakie brać poprawki. No to już chyba tyle...
Interski diagnostyke wiązań robi co rok:) zawsze biore ostrzenie smarowanie jak nie dam rady sam i doagnostyke wiazań zeby sprawdzic poprawnosc ich dzialania, robie to juz dosc dlugo. Wiazania ustawiam wedlug tabeli do mojej wagi i umiejetnosci ktora jest dostepna w kazdym lepszym serwisie, a korzystam z tabeli przeznaczonej dla wiazan tyroli a takie włąsnie posiadam poza tym przy nartach jakie posiadam i umiejetnosciach łatwo sobie ustawic:) maszyna mi nic nie musi przeliczac. Polegam na ponad 30 letnim doswiadczeniu mojego servs mena i nigdy nie mialem źle ustawionych wiazań:) Na codzień jeżdze na rc4 wc rc z wiazaniam ustawionymi na 8din jak jade gs-a ustawiam na 10din
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|