zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszopcia.htw.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
nowy na forum, milo mi, chcialem po 3 dniach lektury!! prosic jednak o pomoc, jezdze od 4 sezonow, wiek 30 lat, 192cm, 92 kg; poziom hmmm 6/7 nartowanie najczesciej polska czechy, byc moze Austria w tym roku. z szerokiej palety nart zdecydowalem sie na Fischery zeby i Wam i sobie ulatwic ;)
zastanawiam sie nad nastepujacymi modelami: Race SC 170cm RX8 175 cm Competition 175 cm
lubie jezdzic w srednim skrecie, dopiero zaczailem o co chodzi w jezdzie na krawedziach wiec generalnie chodzi o nauke na najblizsze sezony. niepewnie czuje sie na oblodzonych trasach i przy wiekszych predkosciach. nie wiem co wybrac ze wzgledu na malo typowe gabaryty - 192cm, 92 kg
ktore z tych nart beda najbardziej uniwersalne, odpowiednie do gabarytow i pozwola na kontynuowanie nauki? boje sie ze competition sa za miekkie do mojej wagi..
bede wdzieczny za pomoc PS tematy o wyzej wymienionych modelach juz obczytane :)
uda sie cos wymyslic? dzieki za pomoc!
Rozumiem, że tą stonkę już znasz http://pl.fischersports.com/en/produ...p?group=alpine Wiem jak trudno się zdecydować, ale najprostszym sposobem będzie popróbować jeździć na tych nartkach. Akurat Fischera w Polsce można objeżdżać do woli.
Pozdrowienia Wojtek
akurat nie znalem tego, dzieki, oczywiscie polecaja najdluzsze narty z danego modelu ;) dziwne ;0 Pytanie jest tylko tego ropdzaju, czy przy wadze 92 kg mam wziac model wyzszy narty np pasuja mi z opisu RX6 ale czy przy 92 kg lepiej wziac RX8?? czytalem gdzies ze im wyzszy wzrost i wieksza waga tym twardsza narta. z jednej strony mysle o tym RX8 ale zastanawiam sie czy ta narta pozwala sie jeszcze uczyc, czy jest juz dla kogos swietnie jezdzacego, nawet na forum czesto pisze ze trzeba miec sporo sily zeby na tym jezdzic...thx
Skoro poziom zaawansowania 6-7 to dasz radę RX8. A na jakich nartach wcześniej jeździłeś ? Jak nie jesteś pewny bo nie jeździłeś to jeszcze raz powtórzę: Pojedź gdzieś gdzie można wypożyczyć narty i popróbuj jak będą się sprawowały.
Pozdrawiam Wojtek
rok temu na fischerach race sc, wydawalo mi sie ze jezdzi sie fajnie, ale po paru dniach jak zaczalem smigac szybciej to niestety gdzies mnie wyrzucilo na muldzie i uskodzilem kolano, nie wiem czy narty zle dopasowane - za dobre czy umiejetnosci za slabe, w tym roku jezdzilem na dynastarach contact 8 bo fischerow nie mieli ;) i bylo calkiem w porzadku, mysel ze 2 tygodnie na stoku w tym roku juz mi pomogly i zaczynam byc gotowy do zakupu wlasnych nart
cisnienie na fischera mam z powodu generalnej opinii o nich, oraz niecheci do brniecia w 7 marek * 14 modeil = duza ilosc nieprzespanych nocy ;()
a serio czy RX 8 bedzie prowadzil sie latwiej czy trudniej od Race SC
i jeszcze sie nad tym zastanawiam:
Narty Fischer RC4 Competition + wiązanie FS10RF za 800 pln w intersport, ale
1 nie wiem czy nie beda za miekkie 2 czy bede musail wymienic wiazania? te sa do DIN 10 a przy mojej wadze to chyba potrzeba wiecej..?
kurcze tyle sie tu ladnych teorii naczytalem o twardosciach, wygieciach, silach odsrodkowych... myslalem ze tez dostane jakas dobra rade, a tu cisza, podziekowania dla Wojtka za reakcje, chyba temat jest przegrany -przesiadam sie na sanki ;)
trza glowa samemu ruszyc, a to boli :) pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych i wujkow Dobre Rady ;) dobrze ze w ogole takie forum jest bo inaczej dochodzilbym do wszystkich moich super wnioskow 2 lata dluzej, PZDR!!!
wracam na forumhurra :) sanki mi sie znudzily, ale znalazlem za to nartki Fischer competition 175 cm z sezonu 06/07 za 650 pln, nowki z wiazaniami FS 10, czy ten sprzet bedzie dla mnie ok? dobra okazja?
chyba lepiej sprzed 2 sezonow nowki niz nowsze uzywane, co nie?
dajcie znac, dzieki.
Za slabe wiazanie przy Twoje wadze.
co na to inni? lepiej dolozyc do FS11? gosc w sklepie mowil ze to wiazanie to luz do 120kg, jesli nie jezdzi sie zawodniczo...
pytalem jeszcze jednego, tym razem w intersport, moiwl ze do mojej wagi i wzrostu ustawia sie takie wiazanie na ok 6,5 wiec jest jeszcze sporo rezerwy mi zostaje,
dzieki
Na nasze stoki ,przy twojej wadze zdecydowanie RX8 będą lepsze. Z długością nie ma problemu ,bo weźmiesz od strony gdzie stoją najdłuższe :D Sezon 07/08 powinieneś dostać za ok. 950 pln. P.S. Nie zapomnij o twardych butach do kompletu. A-ha zerknij na progresory 9+ i 8+ lada chwila powinny tanieć. W dłuższych skrętach powinny być lepsze niż race sc.
Witam:)
O nartkach się nie wypowiem bo nie znam, powiem ogólnie, jesli są ze średniej półki, to na prę sezonów Ci wystarczą, jak się doszkolisz to sobie zmienisz, wiązania będą dobre na bank, nie tylko waga ma znaczenie, te wiązania jak ustawisz na 9,5 to gwarantuję Ci że sobie nóżki pięknie połamiesz, nawet tego nie zauważając. To jest skala DIN i nie ma wiele wspólnego z wagą. Waga to jeden z parametrów który należy uwzględnić przy nastawie siły wypięcia, inne to - długość skorupy buta, umiejętności, to są rzeczy niejako z automatu. Ważne są też: budowa kości, sposób jazdy - to jednak w tabelach nie jest brane pod uwagę, zaawansowany narciarz sam potrafi sobie dobrać takie ustawienia żeby były dla niego optymalne i wtedy dopiero mogą być Ci potrzebne mocniejsze wiązania.
Pozdrawiam:)
ok, dzieki czyli wiazanie FS10 wystarcza, jeszcze jedno pytanie, te wiazania nie maja piety diagonal czy to stwarza wieksze niebezpieczensto np kontuzji? wole dolozyc i jkezdzic bezpieczniej, ponownie sprzedawcy spojrzeli na mnie dziwnie gdy o to pytalem i mowili ze to zbedny luksus...
ok, dzieki czyli wiazanie FS10 wystarcza, jeszcze jedno pytanie, te wiazania nie maja piety diagonal czy to stwarza wieksze niebezpieczensto np kontuzji? wole dolozyc i jkezdzic bezpieczniej, ponownie sprzedawcy spojrzeli na mnie dziwnie gdy o to pytalem i mowili ze to zbedny luksus...
Sprzedawcy zawsze coś twierdzą, ale niestety nie zawsze dobrze. Wiadomo, że im więcej możliwości wypięcia tym lepiej, dlatego jeździ nam się coraz bezpieczniej w miarę postępu technicznego. Sądzę, że na Twoim poziomie można sobie darować diagonal z tyłu, rekompensując to nieco słabszym ustawieniem wiązań. Diagonal z tyłu będzie istotny przy bardzo wysokich ustawieniach, jak jeździmy bardzo agresywnie i musimy mieć zwiększoną siłę wypięcia wiązań, wtedy każde rozwiązanie puszczające nogę w drastycznych sytuacjach będzie na wagę zł....amania. Jednak daleki jestem od stwierdzenia, że jest to zbędny luksus, jeśli choć raz zaoszczędzi Ci to porządnego skręcenia, nie mówiąc o złamaniu to na pewno jest warte każdej ceny. Nic co służy naszemu bezpieczeństwu, nie jest zbędnym luksusem!
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|