zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbucardimaria.opx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam
Powoli dojrzewam do decyzji o kupnie nowych butów i chciałem popytać w czym jeździcie i jakie macie doświadczenia. Obecnie używam butów Lange WC 130 LF (sezon chyba 01/02). Jeździ się w nich bardzo dobrze ale są piekielnie niewygodne. Wiem, że sam muszę znaleźć buty które będą dla mnie wygodne ale jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś doświadczenia z wygodnymi butami o flexsie 120+.
ps. narty na jakich jeżdżę to Fischer World Cup SL.
kwestia wygody na nartach- w butach narciarskich to dla mnie nie tylko kwestia tego,że nie cisną ale przede wszystkim tego czy daja mi precyzję w sterowaniu nartą/jak przekłada się ruch nogą na krawędź tzw. buty komfortowe przestały mi odpowiadać po dwóch zimach tzw. ski-walk to coś co miałem w fischer mx3 ale zawsze uważałem,że patent ten działa bardziej na wyobraźnie a na nogę teraz mam buty z flexem 120, fakt że w trakcie dwóch pierwszych wyjazdów cisnęły lekko ale z każdym zjazdem było lepiej teraz jak optymalnie dopnę klamry jest ok. poza tym wkładka się też trochę ułożyła bo od czasu do czasu spędzam w nich w domu ok.30-40 min. ale co ja tam wiem...:D:D:D pozdrawiam Świstak:)
Ja ze swoimi mam tak, że precyzja i przełożenie siły jest bajeczne ale po każdym zjeździe muszę rozpiąć buty bo nie wyrabiam.
Rozmawiałem z kilkoma innymi osobami które jeżdżą w podobnych langach do moich i wszyscy mają takie same doświadczenia. Dlatego pomyślałem, że może są firmy które robią trochę wygodniejsze buty.
Jeżdżę w Tecnica Dragon 110, zazwyczaj pierwsze zjazdy traktuję jako rozgrzewkę i klamry są lekko spięte, później dociągam i tak do końca dnia. Nie mam potrzeby luzować klamer. Świstak, nie wiem jak długo masz te buty, ale jak się przesiadłeś z miękkiego kapcia na twardy but, to jest normalna reakcja, stopa musi się przyzwyczaić :).
Pozdrawiam
Od tego sezonu jeżdżę w Salomonach Impact 10 flex 110. Są to (jak mawiam) wygodne imadła Na feryjny wyjazd wziąłem poza impactami również stare heada-y i nie jeździłem w nich w ogóle. W impactach spędzałem na stoku codziennie po 8/9 godzin ( rano 4/5 z dzieciakami a popołudniu 3/4 na normalnych nartach). Znalazłem optymalne dla mnie ustawienia zapięć / klamerek i jest naprawdę wygodnie. Ogółem w tym sezonie były na stoku ze mną 19 dni. ... jutro następny wypad.
Pozdrawiam i życzę udanego/trafionego zakupu
jarek
Witam
Powoli dojrzewam do decyzji o kupnie nowych butów i chciałem popytać w czym jeździcie i jakie macie doświadczenia. Obecnie używam butów Lange WC 130 LF (sezon chyba 01/02). Jeździ się w nich bardzo dobrze ale są piekielnie niewygodne. Wiem, że sam muszę znaleźć buty które będą dla mnie wygodne ale jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś doświadczenia z wygodnymi butami o flexsie 120+.
ps. narty na jakich jeżdżę to Fischer World Cup SL.
Cała tajemnica wygodnych, twardych butów to ich dopasowanie. Zasada jest taka : im twardszy but tym bliżej stopy musi być skorupa, czyli tym cieńszy jest liner, w naprawdę zawodniczych plugach botek jest cienki jak przysłowiowy papier ale skorupa jest super precyzyjnie dopasowana za pomoca grindigu czyli frezowania od wewnątrz. Najgorsze co moze się przydarzyc to zbyt obszerny twardy but, masakra zapewniona, wystarczy że jest tylko troszkę zbyt duzy!.Mam bardzo wygodne buty 130 ( Tecnica Race R ) ale sporo pracy kosztowało mnie ich dopasowanie ( grinding ), mimo szerokosci tylko 95 mm sa to najwygodniejsze jak dotąd buty jakie mi się trafiły. Czyli można mieć twarde i jednocześnie wygodne buty, warunek : idealne dopasowanie.
Buty mam od 4 może 5 sezonów więc już bardziej się nie ułożą. Lobo możesz napisać coś więcej o grindingu. Robiłeś to sam czy w jakimś serwisie? Jak sam ta jakimi narzędziami? No i skąd wiedzieć ile materiału zdjąć i w których miejscach?
Cała tajemnica wygodnych, twardych butów to ich dopasowanie. Zasada jest taka : im twardszy but tym bliżej stopy musi być skorupa, czyli tym cieńszy jest liner, w naprawdę zawodniczych plugach botek jest cienki jak przysłowiowy papier ale skorupa jest super precyzyjnie dopasowana za pomoca grindigu czyli frezowania od wewnątrz. Najgorsze co moze się przydarzyc to zbyt obszerny twardy but, masakra zapewniona, wystarczy że jest tylko troszkę zbyt duzy!.Mam bardzo wygodne buty 130 ( Tecnica Race R ) ale sporo pracy kosztowało mnie ich dopasowanie ( grinding ), mimo szerokosci tylko 95 mm sa to najwygodniejsze jak dotąd buty jakie mi się trafiły. Czyli można mieć twarde i jednocześnie wygodne buty, warunek : idealne dopasowanie.
Lobo, podpusję się pod tym co napisałeś. Od początku tego sezonu używam buty Nordica Dobermann Aggressor WC 130, które są idealnie dopasowane na długość. Gdy je założyłem pierwszy raz na stok byłem zachwycony odczuciami z jazdy - ale tylko w prawej nodze. W lewej miałem bardzo duży ból w najszerszym miejscu stopy (kość na przedłużeniu palucha). Niestety moje stopy trochę się różnią w szerokości i lewa jest za szeroka do tych butów. Ale ponieważ prawy podpasował mi idealnie, stwierdziłem że nie mogę się poddać - skoro w prawym czuję się tak jakbym urodził się z tym butem na nodze, to i lewy muszę dopasować. Pojechałem do Krakowa i w Windsporcie odbarczyłem lewego buta. Po tej operacji przez kilka dni odczuwałem jeszcze ból w stopie, ale wynikało to z podrażnienia (miałem otarcie i mocne zaczerwienienie). Teraz już nic przykrego się nie dzieje, a jazda w tych twardych butach to czysta przyjemność. Nie odczuwam potrzeby luzowania klamer nawet przez cały dzień. Jak dla mnie twarde buty, dobrze dopasowane są strzałem w dziesiątkę.
Pozdrawiam, Paweł
Podobnie jak Paweł korzystam z butów marki Nordica a dokłądniej Dobermann 130 i ....jestem zadowolony ,but precyzyjnie trzyma stopę ,nie mam potrzeby rozpinać klamer po zjezdzie -spokojnie moge w nim przebywac cały dzien ...jedynym minusem do którego musiałem się przyzwyczaić to bardzo twardy język (chyba to efekt specyficznie wystającej kości piszczelowej) . Ale jeśli szukasz twardego dobrego buta to polecam ten model... Odradzam wc 150 bo jest o wiele cienszy kapeć i wprawdzie dobrze trzyma nogę ale bardzo szybko marznie noga...
Buty mam od 4 może 5 sezonów więc już bardziej się nie ułożą. Lobo możesz napisać coś więcej o grindingu. Robiłeś to sam czy w jakimś serwisie? Jak sam ta jakimi narzędziami? No i skąd wiedzieć ile materiału zdjąć i w których miejscach?
nic co przysporzy ci radosci; po tylu sezonach po prostu wymien buty i nowe buty dopasuj......' jezeli jezdzisz duzo i jak piszesz to buty sa kaputy..........
Butki już swoje przeszły dlatego nie szkoda mi wymieniać :). ten sezon na pewno jeszcze w nich przejeżdżę ale na następny myślę, że już zakupię coś nowego.
Butki już swoje przeszły dlatego nie szkoda mi wymieniać :). ten sezon na pewno jeszcze w nich przejeżdżę ale na następny myślę, że już zakupię coś nowego.
mysle ze bedziesz na pewno zadowolony z nowych; sztywnosc poprzeczna to cos co wyroznia buty nowej geberacji.......
jeżdżę od tego sezonu w nordicach Speedmachine 12 i podobniej ak poprzednicy uważam, ze są wygodne, dla mnie w ogóle Nordica to jedyna firma, w której mogę jeździć, może to "konstrukcja stopy". Buty przed jazdami "dogrzałem" i dopasowałem, pierwsze dwa dni nie były orgastyczne, ale każdy następny był już coraz lepszy. Teraz po 20-stu kilku dniach na śniegu, nie mam żadnych problemów...rano zapinam lżej, po pierwszym zjeździe poprawka, a potem koło 13-14-ej dopinam jeszcze mocniej. Nie odczuwam żadnego dyskomfortu, mimo iż są to buty należące do grupy twardszych - flex 110-120
Buty mam od 4 może 5 sezonów więc już bardziej się nie ułożą. Lobo możesz napisać coś więcej o grindingu. Robiłeś to sam czy w jakimś serwisie? Jak sam ta jakimi narzędziami? No i skąd wiedzieć ile materiału zdjąć i w których miejscach?
W takie buty nie warto już inwestować, postaraj się o nowe:)Buty " robię " sobie sam, za pomocą narzędzia DREMEL, najlepsze sa końcówki frezujące w kształcie maczugi, obroty 15000+. Procedura jest dosyć skomplikowana, musiałbym napisać cały elaborat. Grinding ma nad odbarczaniem tę przewagę że zmiany sa trwałe, po odbarczaniu skorupa często " wraca " do starego kształtu. Nie kazda skorupa nadaje się do frezowania, musi mieć odpowiednio grube ścianki.
Najwazniejsze jest dopasowanie - Fischer RC4 Competition flex 110 - calodzienna jazda bez klopotow pod warunkiem zalozenia cienkiej skarpety - tak jest w moim przypadku. Gdy zalozylem ciut grubszą, uciska jeden z palców :) Szerokosc 99mm
Witam wlasnie nabylem dzisiaj na paragon buciki Fischer race rc4 pro 110.Mam bardzo i to bardzo waska syope i niskie podbicie.Jakie masz wrazenia z jazdy,wygodne,bo slyszalem ze fischer robi kiepskie buty.Troche mi stopa mrowieje ale moze to dlatego ze zbyt mocno zapiomel klamry.I w ogole mam problem ze w wiekszosci butow dopinam ta ostatnia klamre na dole na ostatnie zapiecie i sie obawiam ze but jeszcze sie rozejdzie i potem bedzie lipa.Ale jeszcze sie waham czy te fischery czy dobemany pro 100, ale jak mowie mam problem z klamrami.poradz cos brachu bo ja juz wariuje z tymi butami:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|