zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagnos.opx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Cześć, szukam filmu instruktażowego z nartami, który kiedyś był wrzucony na tym forum w 2 częściach. Film jest nakręcony przez jakąś szkołę narciarstwa z Krakowa. W filmie były przedstawione chyba wszystkie możliwe techniki, nawet jazda synchroniczna. Pamiętam, że na tym filmie instruktorzy byli ubrani w czerwone kurtki. Film był dość długi, ponad 20 min. Kiedyś zaciągnąłem go z tego forum, a teraz go nie widzę wrzuconego. Ktoś kojarzy skąd go można ściągnąć albo jaki miał tytuł ?
Chyba chodzi Ci o ten. Też kiedyś go szukałam. Jakiś czas temu od użytkownika Yeti dostałam te linki: http://rapidshare.com/files/306329290/AVSEQ01.part1.rar http://rapidshare.com/files/306331415/AVSEQ01.part2.rar http://rapidshare.com/files/306331489/AVSEQ01.part3.rar nie wiem czy nadal są aktywne.
Pozwole sie podpiąć pod temat ;))) Szukam Sofa Ski School DVD moze ktos ma albo namiary jakies .
Pozdrawiam
Ja też się podepnę. Otóż, wszystkie obecne poradniki, mimo że opisane i pokazane w bardzo fajny i przystępny sposób traktują wyłącznie o karwingu i jeździe na krawędzi. Czy są poradniki które pokazują jak jeździć śmigiem/ześlizgiem, którego można użyć w trudniejszych warunkach?
Cześć, szukam filmu instruktażowego z nartami, który kiedyś był wrzucony na tym forum w 2 częściach...
Czy moze chodzi o program nauczania SITN-PZN 2005? Kiedys m.in. ja go wystawilem nie czujac sie zbyt komfortowo z... roznych powodow. :) Z tego co piszesz, wszystko sie zgadza, ale film byl w jednym kawalku. Mam go wciaz na serwerze wiec prywatnie moge wystawic. Ale lepiej kupic plytke z nowym programem za 30 zl w sklepiku SITN (latwo wygooglowac).
Ja też się podepnę. Otóż, wszystkie obecne poradniki, mimo że opisane i pokazane w bardzo fajny i przystępny sposób traktują wyłącznie o karwingu i jeździe na krawędzi. Czy są poradniki które pokazują jak jeździć śmigiem/ześlizgiem, którego można użyć w trudniejszych warunkach?
Z tym jest gorzej. Podrzucalem kiedys rozne filmiki. Najlepszy jest niewatpliwie filmik z koreanskim komentarzem, wiele fragmentow z niego tu sie przewijalo, ale niestety brak zrozumienia tego co mowia jest powaznym mankamentem.
Z tym jest gorzej. Podrzucalem kiedys rozne filmiki. Najlepszy jest niewatpliwie filmik z koreanskim komentarzem, wiele fragmentow z niego tu sie przewijalo, ale niestety brak zrozumienia tego co mowia jest powaznym mankamentem.
A masz jeszcze linki? Jeśli nie mam nic, lepiej żebym miał filmik bez komentarza, może coś z niego wyciągnę :) Będę bardzo wdzięczny.
A masz jeszcze linki? Jeśli nie mam nic, lepiej żebym miał filmik bez komentarza, może coś z niego wyciągnę :) Będę bardzo wdzięczny.
http://zeus27.cyf-kr.edu.pl/~ypozieb...g_technica.mpg Uwaga, prawie 400MB!
Komentarz jest po koreansku, choc w tle gosc mowi chyba po niemiecku a moze austriacku :). Calosc poswiecona jest doskonaleniu krotkiego skretu, w roznych sytuacjach, roznymi technikami. Do tego dochodza cwiczenia. Poczatkowe 2/3 filmiku (calosc mierzy ok. 40 min) opisuje 6 rodzajow smigow. 1-2 to bazowy smig z odciazeniem NW, 3-4 to klasyczny smig z kompensacja (przechodzaca w odciazenie dolne, jak zwal tak zwal, w kazdym razie bez pompowania tulowia gora-dol) a 5-6 - smigi karwingowe. Osobiscie najblizej mi do czegos w rodzaju 4-5.
W kazdej z tych wersji facet demonstruje jazde w stosunkowo latwym i rownym terenie i w trudniejszym, lekko zmuldzonym i duzo stromszym. Dla zaznaczenia roznicy przebiera sie w inny stroj: w latwym jedzie w zoltych spodniach, w trudnym - w pomaranczowym kostiumie. W trudniejszym terenie widac wyraznie wlaczony mocny zeslizg w celu wyhamowania predkosci zjazdu i zachowania rytmu skretu. Ciekawa rzecz, jedzie bez kasku, a nawet czapki. :)
Ostatnie 1/3 filmu poswiecone jest roznym cwieczeniom wprowadzajacym do jazdy po muldach i sama jazde po nich pokazana w mistrzowski, nieosiagalny dla zwyklych smiertelnikow sposob.
A na koniec jedzie po swojemu, tak jak mu najbardziej pasuje w terenie dosc trudnym i nie do konca przygotowanym. Stosuje wszystkie mozliwe techniki, w tym, o dziwo, bardzo duzo NW.
Troche sie rozpisalem (mam duzo czasu z powodu przymusowego pobytu w domu). Pro publico bono. Film jest swietny, ogladalem go wiele razy i wydaje mi sie, ze wiele z niego zrozumialem. Poniewaz komentarz slowny jest jaki jest, moje pisanie moze okazac sie pomocne. Oby.
No i super, dzięki wielkie za pomoc, film już ściągam. Twój opis na pewno się przyda, bo po koreańsku nie szprecham ;) Niemniej dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
Stosuje wszystkie mozliwe techniki, w tym, o dziwo, bardzo duzo NW.
Dlaczego "o dziwo". NW jest w miejscach nieprzygotowanych (czy tez mniej przygotowanych) najbardziej efektywna, zwłaszcza, że w dobrym wykonaniu tego "NW" może być śladowa ilość.
Pozdrawiam,
Kuba
Dlaczego "o dziwo". NW jest w miejscach nieprzygotowanych (czy tez mniej przygotowanych) najbardziej efektywna, zwłaszcza, że w dobrym wykonaniu tego "NW" może być śladowa ilość.
A widziales ten fragment? Wiedzialem, ze sie ktos przy... do tego NW, ale nie spodziewalem sie Ciebie. :) Ta trasa nie ma nic wspolnego z freeridem, musisz sam zobaczyc, by zrozumiec o co chodzi.
Dlaczego "o dziwo". NW jest w miejscach nieprzygotowanych (czy tez mniej przygotowanych) najbardziej efektywna, zwłaszcza, że w dobrym wykonaniu tego "NW" może być śladowa ilość.
Pozdrawiam,
Kuba
Film od Seniora świetny. Jest na co patrzeć.
http://www.opolska.med.pl/fotki/mojajazda.wmv
A widziales ten fragment?
Chodzi o końcówkę zaraz po muldach, chwilami między krzaczkami? Tak jak cały film widziałem kilka razy (ściągnąłem go gdzieś w okolicach zimy 2005/2006).
Nie chodziło mi o "NW" tylko o "o dziwo". Taki teren (małe muldki, naskrobany śnieg, nierówności) jest idealny do jechania lekkim "NW" - jazda czysto kompensacyjnie wymaga w nim znacznie więcej "przyłożenia" się. Więc napisałem "efektywna", a efektywność przecież to stosunek tego co się osiągnie w stosunku do tego co się włoży. N'est-ce pas?
Kuba
P.S. Nie wybierzesz się w okolice na nartki? jakaś herbatka?
Nie chodziło mi o "NW" tylko o "o dziwo". Taki teren (małe muldki, naskrobany śnieg, nierówności) jest idealny do jechania lekkim "NW" - jazda czysto kompensacyjnie wymaga w nim znacznie więcej "przyłożenia" się. Więc napisałem "efektywna", a efektywność przecież to stosunek tego co się osiągnie w stosunku do tego co się włoży. N'est-ce pas? W sumie masz racje. We, d'accord :) Gosc w poprzednich swoich ewolucjach, glownie cwiczeniach w stromym i lekko zmuldzonym terenie, stosowal glownie kompensacje. Stad to "o dziwo".
Rozchorowalem sie. Paskudny kaszel od kilku dni, zwolnienie. Na razie do piatku. Dlatego tak duzo pisze. :) A marzy mi sie wlasnie Polczakowka na rozpoczecie sezonu. Dam znac jak sie bede wybieral.
Bump! Także szukam - ktoś ma ?
Wojownik
Pozwole sie podpiąć pod temat ;))) Szukam Sofa Ski School DVD moze ktos ma albo namiary jakies .
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|