zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.ploknaszczecin.pev.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Ogladalem ostatnio narty Volkla na wyprzedarzy i zastanawia mnie taka rzecz. Jaka jest roznica miedzy modelem SC a SL Racetigerow. W opisach w internecie zauwazylem ze SC jest bardziej taliowana, ale kiedy przeczytalem opis zauwazylem ze obie sa specyfikowane do jazdy na krotkich lub srednich skretach. Jesli moglbym prosic o wyjasnienie co je rozni tak bardzo ze zdecydowano sie na rozdzielenie SC i SL?
Ogladalem ostatnio narty Volkla na wyprzedarzy i zastanawia mnie taka rzecz. Jaka jest roznica miedzy modelem SC a SL Racetigerow. W opisach w internecie zauwazylem ze SC jest bardziej taliowana, ale kiedy przeczytalem opis zauwazylem ze obie sa specyfikowane do jazdy na krotkich lub srednich skretach. Jesli moglbym prosic o wyjasnienie co je rozni tak bardzo ze zdecydowano sie na rozdzielenie SC i SL?
to taliowanie i promien jest podobny, roznia sie bardzo nieznacznie: roznica polega na twardosci: SC i RC sa bardziej "ucywilizowane" i maja wiekszy tzw sweet spot.
obydwie narty najlepiej sie czuja w ktorkim skrecie: i tu uwaga: volkl w zasadzie robi "cywilne" wersje nart SL praktycznie w takim samym taliowaniu, lub bardzo zblizonym, do zawodniczych. wiele firm (atomic) zwieksza zdecydowanie taliowanie dla nart niezawodniczych, oznakowanych SL. nie wiem czym to jest spowodowane
SL, SC– slalom – narty o bardzo agresywnym taljowaniu i znacznej sztywności poprzecznej przeznaczone do jazdy krótkimi skrętami oraz slalomem i do dynamicznej jazdy na krawędziach; wymagają narciarzy o dobrej technice i sporej sile ze względu na znaczną sztywność poprzeczną; szerokie dzioby powodują, że narty te są niestabilne przy szybkiej jeździe na wprost. Narty oznaczone SC są z reguły nieco przyjaźniejsze aniżeli SL.
SC- Slalom Carver - cywilna wersja do jazdy krótkim i średnim skrętem. Sl - SLalom - Typowo "zawodnicza" lub lepiej napisac ekspercka narta do której jak wcześniej pisałi Jan i Qaz potrzeba troche siły aby "wycinała", ostre szybkie i krótkie skręty.
Hmmz a teraz taka luzna mysl, prosze poprawic jesli sie myle. Czy jesli narta jest taliowana mniej to teoretycznie powinna byc zdolna do jazdy na troche szerszego skretu niz ta taliowana mocniej?
A co masz na myśli pisząc o szerszym skręcie:confused: ;) . Narta bardziej taliowana/o mniejszym promieniu teoretycznie będzie wycinała wycinki okręgu o mniejszym promieniu, natomiast narta o większym taliowaniu/większym promieniu skrętu będzie (teoretycznie) wycinała wycinki okręgu o większym promieniu...Chociaż spotkałem się z przypadkami, że osoba posiadająca narty o R=11m nie była w stanie przejechać po okręgu/śladzie założonym przez narty o R=15m;)
Pozdrawiam - Adam.
Generalnie tak. Z tym ze ważna jest też długość narty. Zerknij tu: http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=3773 swego czasu TT odwalił kawałek dobrej roboty.
natomiast narta o większym taliowaniu/większym promieniu skrętu będzie (teoretycznie) wycinała wycinki okręgu o większym promieniu
wiem ze to tylko przejezyczenie ale powinno byc: o MNIEJSZYM taliowaniu/wiekszym promieniu bedzie wycinala wycinki o wiekszym promieniu:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|