zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaikidobyd.xlx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Ostatnimi czasy można zaobserwować wysyp tematów dotyczących wyboru sprzętu do freeride`u.
Jako punkt wyjścia w dyskusji chciałbym użyć postu fredowskiego jednego tematu poniżej.
Gdzie kończy się rzeczowa dyskusja nt. doboru sprzętu ,a zaczyna się podsycany przez reklamy i recenzje w branżowych gazetach onanizm sprzętowy?
Jaki realnie wpływ na jakość jazdy ma wyspecjalizowany, nowy, drogi sprzęt?
Jak bardzo drastycznie różnią się warunki śniegowe i formacje terenu w stanach(west,east coast), alpach, tatrach, kakukazie czy beskidach?
Czy rozsądne jest polecanie i finezyjne rozwodzenie się nad sprzętem dla osoby która nie wie jaki sprzęt do free kupić? (Zakładając że jazda poza trasą wymaga ponadprzeciętnych umiejętności, to osoba powinna mieć przynajmniej średnie pojęcie o sprzęcie)
Czy nie lepiej z automatu kazać osobie ,chcącej rozpocząć na serio przygodę z freeridem, iść na kurs w stylu kursu zimowej turystyki wysokogórskiej pza?
Podzielcie się spostrzeżeniami !
Freerid- myslę, ze juz narciaz jest min. na poziomie , chodzby forumowej skali 8. :D Dalej, wie, gdzie, w jakich warunkach ma zamiar jezdzic teoretycznie.;) Sprzęt- dla warunkow jazdy, czy spesjalistyczny, drogi i ttp...?-to zalezy od narciaza. Jazda zalezy od narciaza, myslę, ze czym lepszy narciaz, tym bardziej podbiera pod siebie -lepszy sprzęt do swych preferencji. Myslę, ze, warunki na Kaukazie są podobne do warunkow w Ameryce, a Tatry i Karpaty są podobne(podobne do Alp niskich):) Jesli osoba nie ma techniki jazdy min. 8 na trasach, myslę, ze na poza trasy(reklama) nie ma się co parc, sprzęt nic nie da. Mialem przyklad na Chopoku: dobrze jezdzących(po skali forum7-8) Na trochę glębszym sniegu-na pierwszym skręcie- wszyscy polegli pod choinki, jak kuropatki.:D Jesli się chce isc na kurs turystyki- myslę, ze to dobry wybor.:)
Jak jesteśmy już w temacie obalania mitów...
Jaki wpływ mają twintipy na szeroko pojentą jakość jazdy?
Czy odczuwalny jest spadek jakości jazdy na mocnych wiązaniach AT ( naxo nx21, diamir fr ) względem jazdy na typowych wiązaniach zjazdowych?
Czy wiązania ze stajni dynafita tudzież inne low-profile są wstanie sprostać solidnemu freeride`owi? W obskokach w żlebach napewno są ok a jak w reszcie sytuacji?
doskonale postawione pytania i nie ma na nie dwuznacznej odpowiedzi; reklama jest wszedzie i nie mozna jej uniknac. obecnie deski sa tak wyrownane w poziomie technicznym , ze rzadko spotyka sie zle (tylko zle dobrane powtarzajac motto watkow). ja z reguly jak tylko widze slowka typu "one zrobia z ciebie doskonalego narciarza " itp gornolotne to po prostu nie czytam.
Jaki realnie wpływ na jakość jazdy ma wyspecjalizowany, nowy, drogi sprzęt?
nie wiem czy az tak drogi: dobre narty do off piste kosztuja tyle samo co dobre SL lub GS-y. moge powiedziec ze ja zaczalem jazde off jeszcze na nartach srednio taliowanych a moze prawie wcale. mialy one jedna zalete; byly dlugioe co dawalo jakas tam nosnosc. jak wspomnialem lubie wsiac na GS-y i pobawic sie w puchu. na 165 SL juz nie probowalem. roznica jest duza miedzy GS a powiedzmy AC 4/40. duzo latwiej na szerszych. oczekuje na katana i wtedy bede mogl zupelnie miec porownanie. dobry narciarz wyczuje roznice nie tylko miedzy wezszymi i szerszymi ale takze miedzy podobnymi (wymiarowo) nartami roznej marki. mialem porownanie B4 z AC 40 i bylo to zdecydowanie wyrazne dla mnie. zawsze pytanie ile pieniedzy mozesz przeznaczyc.........
Jak bardzo drastycznie różnią się warunki śniegowe i formacje terenu w stanach(west,east coast), alpach, tatrach, kakukazie czy beskidach?
gerius prawdopodbnie ma racje; z tego co czytalem o kaukazie to jest to prawdopodbnie jedno z nieweilu miejsc w eurazji podobne do freeride w rockies i w andach. wschod stanow/canada to jak w tatrach a wlasciwie bardziej karkonoszach. duzo lodu tez
Czy rozsądne jest polecanie i finezyjne rozwodzenie się nad sprzętem dla osoby która nie wie jaki sprzęt do free kupić? (Zakładając że jazda poza trasą wymaga ponadprzeciętnych umiejętności, to osoba powinna mieć przynajmniej średnie pojęcie o sprzęcie)
prawdopoddobnie nieweile to wniesie, ale moze tez poszerzy horyzonty pytajacego??
Czy nie lepiej z automatu kazać osobie ,chcącej rozpocząć na serio przygodę z freeridem, iść na kurs w stylu kursu zimowej turystyki wysokogórskiej pza?
co do tego nie moge sie wypowiedziec bo nie znam tych kursow.............
@JK
Dzięki za odpowiedź.
W kontekście wypowiedzi twojej i Geriusa nasuwa się pytanie:
Czy logiczne jest zatem "polecanie na zamówienie"(osoba wchodzi na forum, klepie posta i otrzymuje gotową odpowiedź) wyspecjalizowanego sprzętu narciarzowi który bladego pojęcie o narciarstwie pozatrasowym nie ma, nie posiada nawet sprecyzowanego minimum jak ten sprzęt ma mniej więcej wyglądać/jeździć?
@JK
Dzięki za odpowiedź.
W kontekście wypowiedzi twojej i Geriusa nasuwa się pytanie:
Czy logiczne jest zatem "polecanie na zamówienie"(osoba wchodzi na forum, klepie posta i otrzymuje gotową odpowiedź) wyspecjalizowanego sprzętu narciarzowi który bladego pojęcie o narciarstwie pozatrasowym nie ma, nie posiada nawet sprecyzowanego minimum jak ten sprzęt ma mniej więcej wyglądać/jeździć?
Forum i jest po to, aby osoba zadająca pytanie otrzymala odpowiedz o sprzęcie do podanych preferenscji. Ale to nie znaczy ,ze jesli osoba nie ma bladego pojęcia, ma ten sprzęt kupowac i na nim jezdzic. Dzielimy się informacją -kto jak i, i na czym najlepiej...:D
Czy odczuwalny jest spadek jakości jazdy na mocnych wiązaniach AT ( naxo nx21, diamir fr ) względem jazdy na typowych wiązaniach zjazdowych?
Zastanówmy się jak możemy scharakteryzować wiązanie? Myślę, że ważne są następujące punkty:
lwytrzymałość:to kryterium jest raczej spełnione przez wszelakie wiązanial
lsztywność boczna: myślę, że też wiązania skiturowe nie odstają za bardzo, ciekawe porównanie jest tam: www.wildsnow.coml
lnastawy siły wypięcia: tutaj może być problem, część wiązań ma nieco niższe nastawy (z reguły maks do 12). Pytanie tylko czy jest to potrzebne jak potrzeba naprawdę mocnego zapięcia to najlepsza i tak jest reguła "dokręć na maksa i poluzuj pół obrotu".l
lprecyzja regulacji siły wypięcia - to jest chyba największy problem. Poza faktem, że mechanizmy są znacznie uproszczone w porównaniu ze zjazdowymi to współpraca podeszwy buta free czy turowego może być utrudniona.l
lwysokość nad nartą, a tym samym stabilność. Niestety typowe wiązania skiturowe znacznie podnoszą buta nad nartę (poza Dynafitem).l
Co to znaczy solidny freeride? Według mnie wiązania Dynafita (bo nie wiem co to są inne low-profile) z serii quasi-freerajdowych (Vertical FT 10, FT12, ST, Comfort) są dla zwykłego ujeżdżacza pozatrasowego zupełnie wystarczające. Oczywiście pewien problem może być z osobami o wymiarach znacznie przekraczających uznane za normalne. I podczas dużych skoków (można wyciągnąć blokujące bolce z buta przy rozprężeniu narty). W każdym razie z moich doświadczeń (86 kg + plecak ok. 8kg) i lotach do jakichś 4 metrów problemów nie ma. Dynafit ma zresztą jedną fajną właściwość - możemy przód zblokować tak, że nawet jak tył wypnie można tupnąć nogą i jest się z powrotem wpięty (np. po przewrocie). Natomiast na pewno się nie będą sprawdzać dla wszelakiej maści skoczków.
Kuba
Myślę że dawanie jakichkolwiek wskazówek musi być brane troch z przymkniętymi oczyma . Bo nikt z nas nie jest obiektywny mamy swoje preferencje. Jan lubi Volkl i poleca je gorąca nie zaprzeczam to są jedne z lepszych nart ale czy każdy z nas będzie miał takie samo odczucie na Volkl ? Dochodzi tez sprawa tego ze nie jesteśmy w stanie przetestować wszystkich nowych nart wiec nasz horyzont jest dość wąski a jeśli je przetestowaliśmy to czy wydaje się komuś ze po dwóch zjazdach wie jak ta narta będzie się zachowywać w każdych warunkach śniegowych.. Myślę że bardziej rozważne jest pisanie recenzji czy tez opisanie osobistych wrażeń na temat narty niż polecanie czegoś w jednym zdaniu. Ja czytam mnóstwo recenzji I rozmawiam z wieloma ludźmi na temat narty które mnie interesuje a nie jetem w stanie ich wypróbować. Np. Movement Goliath jest to tak mała firma ze praktycznie niemożliwe jest nalezie demo tej nart zwłaszcza w rozmiarze 191cm ale po roku czytania recenzji i rozmach z kolegami wiem ze to jest to co bym chciał tylko cena mnie odstrasza. PS: Co do ludzi używających forum jako wentyl to myślę ze jest to łatwe do wyczucia poczytasz parę ich wypowiedzi i wiadomo JONG czy nie .
Jak jesteśmy już w temacie obalania mitów...
Jaki wpływ mają twintipy na szeroko pojentą jakość jazdy?
Czy odczuwalny jest spadek jakości jazdy na mocnych wiązaniach AT ( naxo nx21, diamir fr ) względem jazdy na typowych wiązaniach zjazdowych?
Czy wiązania ze stajni dynafita tudzież inne low-profile są wstanie sprostać solidnemu freeride`owi? W obskokach w żlebach napewno są ok a jak w reszcie sytuacji?
z twin tips troche trzeba uwazac w glebokim i ciezkim sniegu; ogon potrafi sie "zakopac" w snieg, zaciesniajac skret
nie ma roznicy w jakosci jazdy w dobrych wiazaniach AT; natomiast czestym problemem sa luzy po dluzszym uzytkowaniu. poczekamy na dluzsze uzytkowania duke, bo jest to model ktory wydaje sie byc odporny na te wade; ale z tym trzeba poczekac pare lat
wiazania "solidne" powinny sie sprawdzic, ale precyzja ich nie za bardzo mi przemawia..........
polecane "wyregulowanie" typu max minus pol obrotu mi osobiscioe nie odpowiada, dlatego do freeride (mimo wagi0 duke jest moim pierwszym wyborem:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|