ďťż
  pierwsze carvingi Atomic sx5 /sx7 ? Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne Atomic SX 9 sezon 06/07 czy SX 5 sezon 07/08? Atomic SL9/10/11 vs. Volkl Racetiger SC vs. Fischer Race SC vs. Rossi 8S lub R11 atomic sl 9 czy sl 10 Atomic SL_9 czy SL_11? SALOMON SCREAM LIMITED czy ATOMIC SL9 BETA RACE czy Salomon Equipe 3V Race? Kupie Buty (używane) Atomic B 90 s. 08/09 oraz Volkl Racetiger SC s. 08/09 Atomic SX 9, a może SX 10 09/10 Narty ATOMIC Cloud 6 + XTL 9 Lady OME narty dla kobiety 153cm wzrostu 50kg wagi Atomic ST Race czy Salomon Equipe3V Race różnica między gs:9, a gs:9+ ze stajni atomica
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kajaszek.htw.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Witam,
    do tej pory jezdzilem na bardzo lekko taliowanych nartach Head M5 175 cm. Chcialbym zmienc narty na cos bardziej skretnego i jednoczesnie pozwalajacego czasem sie rozpedzic, nie wybrazam sobie jazdy na nartach majacych przod szeroki jak lopata :)
    Mam 161 cm wzrostu i waze 64 kg, swoje umiejetnosci wg forumowej skali oceniam jako 5-6. Zastanawiam sie nad Atomicami SX5 lub SX7 z poprzedniego sezonu, o dlugosci 150 lub 158 cm. Moze podpowiecie mi czy moj wybor ma sens, albo na jakie inne nart zwrocic uwage ?


    Przy Twoich parametrach i umiejętnościach to wg. mnie SX7 / 150cm to dobry wybór.
    SX 7 150 cm będą ok,udanych zjazdów :)
    A dlaczego ? :) SX 7 150 cm. Powodzenia przy przesiadce.


    Cześć,

    właśnie - co jest z tymi szerokimi nartami? Czy to ułatwia jazdę? Jak to zmienia jazde na nartach?

    A przy okazji pytanie do Mirka, bo nie odpowiedzał mi na nie w innym wątku.

    Mirek, czy mógłbyś poszerzyć swoją wypowiedź: "RX6 i Zenity to narty zrobione według zupełnie innych koncepcji tego się nie da porównać". Co AUTOR miał namyśli? :-)

    Maciej
    Odnoszę się tylko do przygotowanych tras. To wszystko zależy od tego czego od narty oczekujesz i jak chcesz na niej jeździć. Na 1000% na nartach taliowanych da się jechać klasycznie i to nie podlega dyskusji ale trzeba mieć świadomość ,że pójście do przodu na narcie łopaciastej (nie wykastrowanej) spowoduje ,że narta zacznie szukać skrętu i ciągnąć swój promień. To samo zjawisko nastąpi gdy wjedziemy na jakąś nierówność i złapie ją krawędz. To samo jest z piętkami. Może się zdarzyć ,że piętka będzie chciała dokończyć skręt a user go "odpuścić" . Wszyscy z "dużym doświadczeniem" wiedzą o tym i odpowiednie ułożenie ciała powoduje ,że takie sytuacje są opanowywane w zarodku. Mniej doświadczeni piszą ,że narty "myszkują" są "niestabilne" i "szukają skrętu" i co ciekawsze jest to dla nich wada :D a nie zaleta tych nart.
    Co do RX6 a Zenit-h wystarczy spojrzeć na taliowanie i do tego się ograniczę bo zenit-y to więcej modeli (narty z 06/07) RX6 taliowanie 114-68-98 promień dla 160/13m produkowane od długości 140 do 175. Zenity np. Z5 126-74-105 promień 162/13m czyli tak samo długości od 143 do 176 czyli też tak samo. Różnice talia, piętka i szerokość pod butem. Zenity świetne maszyny idące po wszystkim rozbijające nierówności ale stabilniejsze gdy prowadzone jednak na krawędziach. Co nie znaczy ,że muszą tak jeździć ale taką łopatą zawsze łatwiej o coś "zachaczyć" co będzie prowokowało do skrętu to samo piętka i wykańczanie skrętu. Jeździsz jak czołg po wszystkim carvingowo lub mieszanie to zenity są dla Ciebie szukasz nartki ,którą można pojechać średni skręt na krawędziach trochę szybciej (takie Alpejskie 14m) i bezproblemowo poklasyczyć to RX6. Dla narciarzy z trochę gorszą techniką a chcących się "uczyć carvingu" RX6 są bardziej wdzięczne przy zmianie krawędzi. Po pewnym czasie robi się to z automatu oczywiście trzeba mieć świadomość ,że narta musi wyjechać swój skręt do końca i dopiero wtedy zmieniamy krawędz a do tego potrzeba jednak tych "paru metrów" ale wtedy ta narta pokazuje co potrafi i lubi jeździć.
    Dzieki wszystkim za wypowiedzi, a czy moze powinienem zwrocic tez uwage na inne modele nart ? Nie upieram sie przy tych sx7. Jelsi chodzi o cene to raczej nastawiony jestem na wydanie do 1000 zl. Moze ktos jest w stanie podpowiedziec tez gdzie warto pytac o narty ? Jestem z Krakowa, ale biore pod uwage tez sklepy w promieniu 100km jesli warto byloby zrobic sobie wycieczke.
    to ja ci dam rozsądną odpowiedź, jak na twoje walory to teżwziąłbym Sx7, bo sam na nich jeżdżę i wiem, że są łatwe do opanowania, zwrotne, krótki skręt, i wszsytko spoko.

    ps. Sx7 ok. 500-900zł (używki zależy jaki sezon) i masz jeszcze na kurtkęColumbi :P:) albo na kask
    Nie wypowiadam się nigdy o modelach nart ale tym razem odejdę od reguły, jako ze jezdzilem na SX7 z 2005/2006. Jak dla mnie super :] Dobre trzymały na lodzie nawet przy sporych stromościach i pozwalały na dowolną jazdę. Pozatym fajna powierzchnia anty-rysowa (ale to najmniej wazne ;) ) Polecam!
    Witam,
    moze ktos wie czy modele Atomic SX7 z sezonow 2005/06 i 2006/07 roznia sie znaczaco ?
    >Mirekn,
    podobala się twoja odpowiedz, chyba tak nie mogl bym napisac- trochę brak slow, Zenity porownalbym do samochodu- dzip;). Narty z serii cross- to jazda do lekkich skokow, na twardej trasie do krotko mowiąc -krosu-jazdy na przelaj...samochod-baggi:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne