zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsimp.keep.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Zwykle prosiłem Mitka (za co bardzo jemu dziękuję) o ocenę mojej jazdy, więc żeby go już nie zanudzać moimi filmikami, postanowiłem tutaj poprosić skiforumowiczów o konstruktywną krytykę mojej jazdy oraz jej ocenę ;).
Wzrost: 180cm Narty: Fischer rc4 competition 170cm
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=LlLskwz_UbY]film 1[/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=PI-keTl8EJ0]film 2[/ame]
Za wszystkie konstruktywne komentarze z góry dziękuję ;)
PS. wiem, że w filmiku 2 słaba jakość :( jednakże po środku filmiku, jak nie ma takiego zoom'u, to trochę widać
Generalnie , lewy jest skrętem do poprawy. Zacznij od krótkich skrętów (film 2 - 19" obserwuj but prawy, skręt wykonujesz od piety , którą wyrzucasz na zew.) A w prawym sterujesz od palcy. Ogólnie to wygląda tak" szrapany - łągodny-szarpany.. Widać że , podczas jazdy tylko akcentujesz skręt lewy (tułów masz cały czas ustawiony na lewo). Jazda " na stojąco", sztywne kolana, ręce za wąsko (szczególnie lewa - co wynika z ustawienia na lewo).Skręty są za płytkie , za mała krawedz.
Możesz z tego wyjsc jesli osłabisz działanie tej lewej strony ( po prostu ją cofnij a do prawego skrętu wiecej wychodz biodrem w przód )
Na filmiku 1 , powtarza się problem lewego skrętu, 12" i 17" ukazują "zło" - sztywna noga zew. za duzy wykrok, ogólnie rece są mało wykorzystane (nawet zwisaja ). 10" widać "ustawienie sie do lewego skrętu.
W obu filmach jazda anemiczna (mało miękkosci tułowia , nóg , nie ma między nimi wspólpracy), zbyt płasko prowadzona narta, w lini spadku nie mozna dostrzec przyrostu prędkosci, "tułów jest na nie", mówi się ze narty są trzymane.
Pojedz bardziej od góry ciała , niech ono wyprzedza we wszystkm narty , Najpierw ruch tułowia a potem wprowadzaj narty aby nie upasc :D, tak trochę głupio brzmi , ale tego u Ciebie brak.
Powodzenia!! J.D.
P.S. Hajnos, ocena jest dosc mocna , ale mam tu przed sobą dobrego narciarza, który chce to robić lepiej. Ja to tak widzę. Myśl wiecej o równowadze! Co do spostrzeżenia Mitka , popieram symetria jest dobra, ale ja nie o tym....
Cześć Pierwszy filmik jest całkiem niezły. Zróc uwage Niko, że Hajnos jedzie od początku po trawersie i stąd wynika optyczny brak symetrii w skrecie. Śmig na drugim filmiku jest skakany. Skręt w smigu to jednak skret prowadzony po łuku a nie przeskok a u Ciebie tak to wygląda. Piekna pogoda na Contrabadieri - jak zawsze.;) PS Niko jeździłem na baletkach w niedziele - ale sie spociłem ale zamierzam powrócic chocby na dwa trzy zjazdy w trakcie wyjazdu. Tojest jednak fajna zabawa. Pozdro
Pojedz bardziej od góry ciała , niech ono wyprzedza we wszystkm narty , Najpierw ruch tułowia a potem wprowadzaj narty aby nie upasc :D, tak trochę głupio brzmi , ale tego u Ciebie brak.
Proszę wyjaśnić to zjawisko bardziej szczegółowo (ruch tułowia), bowiem intuicyjnie chyba coś takiego robię. Tylko myślałem, iż to jest wbrew zasadom - impuls skrętny ze stóp, zaś tułów w ryzach. Z góry dziękuję.
P.S. Niko, nie to żebym kadził, ale Twoje wskazówki są bardzo klarowne i pomocne. Szkoda, że forum to nie real, z pewnością baaardzo dużo bym się, od Ciebie nauczył:) Serdecznie pozdrawiam.
To jest proste. Kiedy chodzimy, biegamy, gramy w piłkę (jakąkolwiek) zawsze prowadzimy najpierw ciało a potem martwimy się o nogi.
Własnie ciało jest łatwiej nakierowac na zamierzony punkt (np wjazd na tyczke bramki). Przy dobrej technice w ten sposób realizujemy swoją zabawę na sniegu. Niestety większosc narciarzy nigdy nie dozna tych wrażen ( jak wspomniana księgowa),bo narty sa zawsze "przed nimi". Będą przypominali rzeżbę zsuwającą sie na nartach.
Decydujący wpływ ma tu połozenie naszego srodka cieżkosci Miesci się tuż przy nim centrum energetyczne (podobno karatecy i temu podobni z tego punktu wyprowadzają ciosy). Często mozna zauważyc jak wygląda początek bójki, jak prężą sie napastnicy wypinaja pierś do przodu jak napieraja ciałem.
To niema nic wspólnego z "układem", mozna mieć piękny układ a pasywną jazdę.
Zaczyna sie to od pełnej równowagi ciała. Nie można miec usztywnien stawów , rozlużnienie zaczyna sie od palcy stóp, potem stawu skokowego, kolanowego, biodrowego, otwarcia klatki piersiowej rozluzniena miesni barkowych , swobodnego ułożenia głowy, miękkosci w ruchach rąk .......itd. Patrz temat MITKA "Jak prawidłowo stac na nartach"
Najważniejsze to umiec wykonać układ bez nart. Imitację. Swietnym cwiczeniem jest skakanie na batucie i podczas lotu wykonanie pozycji układu lewego i prawego skretu. Nie jeden by się rozczarował do swoich umiejetnosci.Tu wychodzi nasza niedoskonałość.
Pozdrawiam!! J.D.
ogólnie rece są mało wykorzystane
Podejrzewam, że wynika to ze zbyt słabej pracy tułowia.
w lini spadku nie mozna dostrzec przyrostu prędkosci
W 1 filmiku tylko na początku był jakiś spadek stoku, później dość płasko, a że chciałem, by na filmiku było widać w miarę dokładnie skręty (robiłem dłuższe, pełniejsze co by na krechę nie zjechać ;) ) to nie przyspieszałem.
W 2 filmiku specjalnie nie nabierałem prędkości - wytracałem ją w każdym skręcie po trochu (mam określoną prędkość, z którą lubię jeździć i czuję się w niej pewnie, jak ją przekraczam to w śmigu czuję, że zaczynam tracić kontrolę nad nartami).
P.S. Hajnos, ocena jest dosc mocna
I bardzo się z tego cieszę ;).
Skręt w smigu to jednak skret prowadzony po łuku a nie przeskok a u Ciebie tak to wygląda.
Wychodzi mój brak wiedzy teorytycznej.
Jeszcze raz dzięki za ocenę jazdy ;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|