ďťż
  nowe Fischery 2008/2009 po co dziura?? Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne Fischer Sceneo S 300 ICE czy vc 300 ice Atomic SL9/10/11 vs. Volkl Racetiger SC vs. Fischer Race SC vs. Rossi 8S lub R11 ELAN vs VOLK vs FISCHER Nowy na forum i pytane o fischer RX 6/RX 8 fischer RC4 Race 05/06 czy 06/07 Blizzard slc vs slr vs fischer rx8 ? roznica w jezdzie na fischer sc a na sc world cup?????? Fischer wc sc 05/06 czy 06/07? Które wybrać:Fischer rc4 race sc 2005/2006 czy 2006/2007 ?? na czym najlepiej Fischer rc4 race sc/Blizzard slr/Volkl race tiger
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anielska.pev.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    ogladajac dzis PS w Kitzbuhel mozna bylo zobaczyc wsrod zawodnikow nowe narty fischera na nastepny sezon.Troche sie roznia sata graficzna ale bez szalenstw za to zaciekawila mnie dziura w ksztalcie kolo zaraz na dziobach nart!1po co takaowa dziura?czyzby cos zwiazane z aerodynamika czy kolejny chwyt reklamowy??


    Piętki nart też były inne, w kształcie jaskółczego ogona.

    Też się ze staszewą zastanawialiśmy nad tymi nartami i miałem zadać takie pytanie na forum :D

    Pozdrawiam,
    Paweł
    moje stare narty mialy na dziobie mala dziure w gumie na czubku..
    Mysle ze nie mialo to wiekszego celu:)
    ale moze sie myle
    Na stronie http://skionline.pl/sprzet/?ids=&co=newsy&id_newsa=5194 jest artykuł odpowiadający na nurtujące nas pytanie. W skrócie:

    "Mniejsza inercja, lepsza skrętność
    Otwór w dziobie narty zmniejsza jej ciężar. Redukuje to inercję, ponieważ masa koncentruje się w środkowej części narty. Dzięki temu przejście z krawędzi na krawędź, a tym samym skręty, jest bardziej płynne i przychodzi łatwiej - tak zalety nowej narty opisuje Siegi Voglreiter, dyrektor działu Race w firmie Fischer.
    Pierwsza para nart "z dziurą" była gotowa przed Świętami. Prototyp testowali następnie zawodnicy pierwszej grupy PŚ. Na nowym sprzęcie mieli lepsze wyczucie nart i osiągali większe prędkości."

    Pozdrawiam,
    Paweł


    Kosmos... Ale może i logiczne. Poczekamy na wyniki PŚ i zobaczymy czy rzeczywiście będzie miało to wpływ.
    Trzeba im oddać, że konstrukcja bardzo ciekawa. Tym bardziej, że kiedyś już używana.
    Do wpływu wielkiej dziury na dziobie na szybkość przechodzenia ze skrętu w skręt, i inne wymysły producentów:D, myślę że za niedługo pojawi się opis, że ta dziura/otwór jest wykonana przy pomocy specjalnego eliptycznego drewnianego wiertła ( wyższość drewna nad kompozytem), ma wielki wpływ na trzymanie narty na stromym i zlodzonym stoku...:p No i za niedługo oczekuję tej technologi/nowinki w nożykach do golenia..
    A tak na poważnie to ten patent przyjmie się lepiej niż aerospeed u atomica...po krótkiej zimie pozwala szybciej i łatwiej odwiesić narty na kołki..

    Pozdr. Adam
    A kiedyś doczekamy sie narty która będzie jedną wielką dziurą otoczoną krawędzią i to będzie szczytowe osiągnięcie producentów.:rolleyes::D:D

    A tak na poważnie to ten patent przyjmie się lepiej niż aerospeed u atomica...po krótkiej zimie pozwala szybciej i łatwiej odwiesić narty na kołki.. Rozwalil mnie ten zdrowy realizm...
    dziury na dziobach nart były już trenowane w latach 70-tych, wtedy tłumaczono to tym że dzięki tym dziurom opór aerodynamiczny dziobu jest mniejszy co przekłada się na czas i zawodnik zyskuje na mecie jakieś setne czy dziesiąte sekundy (?)
    jak widać, mozliwości techniczne i materiałowe w narciarstwie osiągnęły swój kres i wymyśla się jakieś "udoskonalenia", chyba tylko po to żeby polepszyć samopoczucie.
    a tak na marginesie, chciałbym zobaczyć taki dziurawy dziób po uderzeniu w bryłę lodu.
    Będzie sobie można w sportowych modelach foki zamontować (o:
    hehe było to już chyba w latach osiemdziesiątych dynastar robił takie cuda jakieś dziury spojlerki...pobawili się chłopaki parę sezonów i już wrócili do starych dobrych rozwiązań. No w między czasie ktoś wymyślił carvingi a teraz znowu :-) a pamiętacie parabloki?

    Na stronie http://skionline.pl/sprzet/?ids=&co=newsy&id_newsa=5194 jest artykuł odpowiadający na nurtujące nas pytanie. W skrócie:

    "Mniejsza inercja, lepsza skrętność
    Otwór w dziobie narty zmniejsza jej ciężar. Redukuje to inercję, ponieważ masa koncentruje się w środkowej części narty. Dzięki temu przejście z krawędzi na krawędź, a tym samym skręty, jest bardziej płynne i przychodzi łatwiej - tak zalety nowej narty opisuje Siegi Voglreiter, dyrektor działu Race w firmie Fischer.
    Pierwsza para nart "z dziurą" była gotowa przed Świętami. Prototyp testowali następnie zawodnicy pierwszej grupy PŚ. Na nowym sprzęcie mieli lepsze wyczucie nart i osiągali większe prędkości."

    Pozdrawiam,
    Paweł
    Poprawny link:
    http://skionline.pl/ispo/?ids=&co=re...=1432&start=12

    Jest tam także wypowiedź Kalle Palandera o nartach z dziurą
    a ja z kolei czytalem gdzies ze to jest powrót do techniki z lat 70tych

    a ja z kolei czytalem gdzies ze to jest powrót do techniki z lat 70tych Zobacz co sfotografowałem w jednym ze sklepów
    http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=271&c=newimages&cutoffdate=lastvis it][img]http://www.skionline.pl/forum/gallery/files/2/narty-kastle_thumb.jpg
    nie tak dawno 2000/2001 head w topowym modelu slalomki miał na dziobie takie żółte nakładki z otworami......
    Był juz opisywany ten artykowl na skionline.
    Bylo tam napisane ze ma to zwiazek z redukcja masy,podobno lepiej sie prowadza i maja lepsza skretnosc.w starszych modelach(przynajmniej w fischerach)mialo to nie male znaczenie.producent uwazal ze dziura na czubie i wciecie w pietce ma swoje zastosowanie w aerodynamice narty.powietrze mialo przeplywac nad narta ze dociskala narte lepiej do ziemi bez zwiekszania masy stalej.

    P.S nie wiem czy to dzialalo i czy bedzie dzialac ale wyglada dosc ciekawie:)pozdawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne