zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnatalia97.keep.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam!!Jeżdżę na nartach dobrze czy też bardzo dobrze według skalin na jakieś 8,5.Narty niestety mam niezbyt fajne a jeżdżę starym stylem nogi obok siebie dość agresywnie i jeżdżę łukami albo jak przyjdzie ochota dynamicznie kręcę.Co radzicie cena tak barzdo nie gra roli bo chcę kupić coś jepszego na dłuższy czas.Mam 190 cm wzrostu i ważę 72 kg ale z czasem przybiorę na wadze:D
Zerknij może na kolekcje Volkla i Nnordica,na pewno coś wybierzesz,mam na myśli slalomki:)
Myślę ,że slalomki do jazdy
to lekka przesada :)
jeżdżę łukami albo jak przyjdzie ochota dynamicznie kręcę.Co radzicie cena tak barzdo nie gra roli bo chcę kupić coś jepszego na dłuższy czas.Mam 190 cm wzrostu i ważę 72 kg ale z czasem przybiorę na wadze:D
Nie widze tu nic sprzecznego a kolega powoli będzie raczej odchodził od starego stylu(choćby ze względu na obecny sprzęt):confused:
Witam!!Jeżdżę na nartach dobrze czy też bardzo dobrze według skalin na jakieś 8,5.Narty niestety mam niezbyt fajne a jeżdżę starym stylem nogi obok siebie dość agresywnie i jeżdżę łukami albo jak przyjdzie ochota dynamicznie kręcę.Co radzicie cena tak barzdo nie gra roli bo chcę kupić coś jepszego na dłuższy czas.Mam 190 cm wzrostu i ważę 72 kg ale z czasem przybiorę na wadze:D
Musisz sie samookreslic, tzn. przekonac jaki typ narty najlepiej pasuja do Twoich upodoban. Z wlasnych doswiadczen i tych opisanych przez innych dobrze jezdzacych wynikaja dwie lub trzy mozliwosci: slalomki, ktore moga byc krotsze lub dluzsze (staja sie wtedy po czesci race carverami), sztywniejsze lub miekksze (tzw. pierwsze lub drugie slalomki), race carvery, czyli narty o srednim promieniu skretu, rzedu 15-16 m i crossy, o promieniu skretu zblizonym do race carverow, ale nieco innej charakterystyce. A niektorzy wybieraja narty bardziej uniwersalne, typu Fischer AMC czy Atomic Metron.
Krotko mowiac, musisz sam dojsc do tego co Cie najbardziej kreci i nie bardzo wierzyc tym, co Cie namawiaja do jakis konkretnych rozwiazan. Mnie to zajelo prawie dwa lata. :(
Krotko mowiac, musisz sam dojsc do tego co Cie najbardziej kreci i nie bardzo wierzyc tym, co Cie namawiaja do jakis konkretnych rozwiazan. Mnie to zajelo prawie dwa lata. :(
Tu nikt nikogo nie namawia ,podałem dwie firmy z których można wybrać kilka bardzo ciekawych pozycji, kolega musi od czegoś zacząć chyba że najbliższe dwa lata ma spędzić na rozmyślaniach.
sprobuj poszukac czegos wsród Elanów :) moze sl-ki, skoro lubisz krecic :)
Witam cię Andrzeju :) mirek pl.rec.sport.zimowe Odpowiedz iście Salomonowa. Namawiamy do wypożyczenia na jeden dzień carvingów ?
Cytat: Nie widze tu nic sprzecznego a kolega powoli będzie raczej odchodził od starego stylu(choćby ze względu na obecny sprzęt)
ale Ty napisałeś ,żeby szukał wsród slalomek a ja myslę ,że jeden dzień to instruktor/dobry kolega + wypożyczalnia i dopiero potem decyzja co chcę jeździć a może klasykę (pomimo ,że narty nie te) __________________
Pytałem sie znajomego i właśnie powiedział że do mojej jazdy najlepsze narty byłyby te o promieniu skrętu rzędu 14-15 metrów.Moje stare narty to 1/69 carvingi czyli taliowanie w nich jest ekstremalnie małe.A co z długościa??Możecie podać jakieś linki z allegro??Dzięki za dotychczaowe rady:D
Pytałem sie znajomego i właśnie powiedział że do mojej jazdy najlepsze narty byłyby te o promieniu skrętu rzędu 14-15 metrów.Moje stare narty to 1/69 carvingi czyli taliowanie w nich jest ekstremalnie małe.A co z długościa??Możecie podać jakieś linki z allegro??Dzięki za dotychczaowe rady:D
ja na twoim miejscu zastanawialbym sie nad dwoma nartami: jedna typowa SL (racetiger SL, voila) a drugi allround np allstars....... z dlugoscia sobie poradzisz nie martw sie:)
Pytałem sie znajomego i właśnie powiedział że do mojej jazdy najlepsze narty byłyby te o promieniu skrętu rzędu 14-15 metrów.Moje stare narty to 1/69 carvingi czyli taliowanie w nich jest ekstremalnie małe.A co z długościa??Możecie podać jakieś linki z allegro??Dzięki za dotychczaowe rady:D
Myslę, ze twoj znajomy nie jes w tym kompetentny. Sam podobnie jezdzilem i przesiadka z klasykow na slalomowkę zajela mi na stoku 2godz. radzilbym brac radykalną slalomowkę o promieniu 11-13m. Wtedy naprawdę poczujesz roznicę w jezdzie. A jazda kolanko przy kolanie stanie się bardziej latwiejsza, trzeba będzie zmienic tylko trochę styl, zęby nie zrzucac pięty.:) http://www.youcanski.com/
Tu nikt nikogo nie namawia ,podałem dwie firmy z których można wybrać kilka bardzo ciekawych pozycji, kolega musi od czegoś zacząć chyba że najbliższe dwa lata ma spędzić na rozmyślaniach.
To nie bylo do Ciebie ani nikogo konkretnego. Bardzo dobrze, ze cos polecasz. I inni tez. To jedyne forum, gdzie ludzie tak chetnie pomagaja drugim. Moja uwaga jest bardziej ogolna. Przypadek dotyczy przejscia dobrze jezdzacego klasycznie narciarza na karwingi. Napisalem, ze trudno wybrac konkretna narte, gdyz nie zna sie jeszcze wlasnych upodoban. Z doswiadczen swoich i innych wylania mi sie mniej wiecej taki obraz. 2/3 (mowimy o dobrych narciarzach, typu 8+) wybiera slalomki, wiekszosc te sztywniejsze, tzw. pierwsze, choc niektorzy, tak jak ja, te drugie - lagodniejsze. Pozostala 1/3 wybiera narty typu RC (race carver) lub cross, w proporcji pol na pol. Nieliczni decyduja sie na narty uniwersalne typu Atomic Metron. Niektorzy, ale dopiero po jakims czasie, decyduja sie na dwie pary nart, najczesciej slalomke i cos drugiego. Np.w moim przypadku, jesli zdrowie pozwoli, zamierzam dokupic jakas narte typu FR, powiedzmy Rossy B2. Te proporcje dotycza narciarzy jezdzacych w Polsce, w Czechoslowacji (za przeproszeniem Czechow i Slowakow :)) i w Alpach, bo wsrod braci amerykanskiej czy alpejskiej (poznalem internetowo kilku alpejskich rezydentow) proporcje sa juz inne, powiedzialbym odwrotne.
Patrzac wiec na te proporcje trudno jest zaproponowac nie tylko konkretna narte, ale nawet typ narty. Dlatego radze przejsc ciernista droge testow i przekonac sie co naprawde nam najlepiej lezy. Bowiem niestety, nie wystarczy jednodniowe probowanie roznych nart. W ciagu jednego dnia nie opanujemy jeszcze dobrze podstwa jazdy karwigowej, nie poczujemy krawedzi. Na to trzeba kilku dni, najlepiej na alpejskich trasach.
Oczywiscie mozna pojsc na skroty i kupic jakas konkretna narte. Wlasnie tak zrobilem. Pojedzic na niej sezon testujac przy okazji inne narty. I mniej wiecej po roku juz wiemy co nam najlepiej lezy. W moim przypadku pierwszy strzal byl zly, niezle w sumie narty stoja smutno w kacie, ale inni, byc moze, beda mieli wiecej szczescia.
Natomiast samo przejscie na techniki karwingowe dla dobrze jezdzacych uwazam za latwe i stosunkowo szybkie, zwlaszcza na nartach o charakterystyce slalomki.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|