ďťż
  Jak dobraĆ gogle artykuŁ. Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne [sprzedam] narty Elan 140 cm (dla początk.), wiązania, buty, kijki i gogle Gogle Oakley. A-frame vs. Crowbar - gdzie je znajdę we Wrocławiu? spodnie do biegania bądź biathlonu! FISCHER !! i inne np gogle SALICE !! [Sprzedam] NOWE wyjątkowe gogle SPY. model już niedostępny. ZAWODNICZE gogle UVEX FP 501 RACE unikat!! ;) Nowe Gogle Bolle Shark za 50 zł, opłacało się czy nie? Gogle UVEX ULTRASONIC model08/09 GórnaPółka biale [SPRZEDAM] Pokrowce na narty 207cm oraz gogle UVEX KUPIĘ gogle Rossignol RADICAL 9 lub szyby do nich Gogle UVEX FP 501, czy supersonic - widoczność?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opowiastki.keep.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Witam,
    zamierzam kupić sobbie nowe gogle narciarskie. Wstępnie juz rozejrzałem się za konkretnymi modelami i firmami ale nie do końca wiem na co zwracać uwagę poza designem i czy dobrze leżą na twarzy. Gogle kupuje do kasku i wiem że nalezy mierzyc z kaskiem aby pasowały. Ale na jakie rozwiązania techniczne zwrócić uwagę? Jakie szybki, jasne czy ciemne itp?

    Bede wdzieczny za podpowiedz:)


    Najlepiej conajmniej dwie szybki, to nie będą parować. Co do koloru to wg. mnie najlepsze są bursztynowe szybki Uvexa (Supravision) ale w słoneczne dni mogą być za jasne.
    Ja zwracam uwage na wyposazenie gogli czyli;
    *Miekkosc oprawki.
    *Dopasowanie do twarzy i kasku.
    *Podwojne szybki.
    *Anti fog.
    *Kolor szybki (Uvex Supravision the best).
    *filtry Uv i inne.
    Najważniejsze na co trzeba by było zwrócić uwagę to to aby gogle miały podwójną szybkę dobrze wentylowaną i antifog,z producentów także jak mój przedmówca polecałbym Ci Uvexa,ta firma produkuje naprawde porządne gogle z których napewno będziesz zadowolony.Co do koloru szybek to dobrze gdybyś miał mozliwośc posiadania dwóch,jasnej i ciemnej ale to raczej wątpliwa sprawa.Lepszym rozwiązaniem jest zakup gogli z szybkami poprawiającymi kontrast.Gogli najczęściej stosuje się w złych warunkach,przy silnym wietrze,opadach śniegu,zamgleniu,duzym zachmurzeniu i wtedy najlepszym wyborem były by szybki te bursztynowe (powszechnie uznawane za rozjaśniające-choc nie do końca tak jest,za to świetnie poprawiają one kontrast,przynajmniej w przypadku Uvexa).Na słoneczne warunki polecam dobre sportowe okulary przeciwsłoneczne dobrze "przyciemniające".Reasumując,najlepiej jest mieć dobre gogle z szybkami bursztynowami,żółtymi (poprawiające konrast) i dobre okulary przeciwsłoneczne-sportowe na słońce.Zwróć uwage na filtry UV zwłaszcza przy okularach bo w dobrych goglach będzie tam wszystko co potrzeba.O tym że gogle trzeba mierzyć z kaskiem już pewnie wiesz.
    Miłych szusów-:)


    Podwójna szyba jest b. wazna ;) Ich wygląd, dopasowanie (nie mogą odstawiać itp, zeby nie parowały).
    Ja dziś byłem w 3 molochach za goglami szukałem tylko uvex-a no i wybrałem za 180zł w makro model uwaga... z 2002r dokładnie takie
    http://www.allegro.pl/item515750854_..._zone_x02.html
    tylko oznaczenie miały zamiast X02 to Z02 (Z wyglądało jak Ż) do tego plastik i odlewy w miejscu znaczków jakiś nierówny wylany więc jak zobaczyłem oraz to ile są rzeczywiście warte to poszedłem i oddałem czym prędzej :)
    Kupię przez allegro u tego sprzedawcy
    http://www.allegro.pl/item512507678_...wa_gratis.html

    Jako że jestem z wawy to odbiór osobisty, gość twierdzi że nie są to żadne podróbki itd... (jak to sprawdzić?)

    Aha czy technologia CLIMA ZONE powoduje że dużo większy mamy przeciąg pod goglami ?? jak ktoś ma z tą technologią to niech napisze jak to wygląda
    Poza dopasowaniem,antifogiem,itd zwróć uwagę aby gogle miały wymienne szybki.Ja od niedawna jestem posiadaczem Dragona lustrzanki na słońce i bursztynu na złą pogodę lub sztuczne oświetlenie.Drugą szybkę wożę w kieszeni.Wymiana to kwestia 3min.Okulary są dobre do oglądania gór,ale do jazdy dla mnie są tylko gogle.Nawet przy idealnej pogodzie czasem coś dmuchnie śniegiem,nawet z drzew i jest problem.Zaś przy szybkiej jeździe nawet pod najlepsze okulary wiatr Ci wejdzie.A z doświadczenia na własnej skórze wiem,że gogle przy uderzeniu twarzą w śnieg mają dodatkową funkcje ochronną.Pozdrawiam...
    Ja polecam Ci gogle firmy Bolle ,Dragon lub SPY. Posiadam te pierwsze i nie zamieniłbym ich na żadne inne ... a mialem juz UVEXY dobry model i pare innych firm.Są po prostu REWELACYJNE. Dodam że gogli firmy Bolle używa w stanach od wielu lat grupa operacyjna SWAT ;)

    http://www.allegro.pl/item515630132_...ro_nowosc.html

    Pozdrawiam i do zobaczenia na stokach ;)
    bez szaleństw nie będę na google wydawał ponad 3 stów :) gdybym codziennie z tego korzystał to OK a tak na 20 dni w roku... ja i tak jeżdżę bez gogli, chcę się tylko ubezpieczyć na wypadek złej pogody
    Dla mnie gogle to nie tylko wygoda,ale przede wszystkim bezpieczeństwo własne i innych.Spróbuj jeżdzić motocyklem bez szkieł - przy 30km/h to frajda
    przy 80km/h to już próba samobójstwa.
    Gogle spełniają kilka zadań. prócz pędu powietrza gogle chronią przede wszystkim przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, przed oślepieniem w trakcie jazdy a tym samym przed uniknięciem kolizji z innymi na stoku. Gogle chronią też oczy przed urazami mechanicznymi np. zwisająca gałąź czy też kijek narciarski. Jazda na lodowcu w pełnym słońcu bez gogli czy okularów zabezpieczających oczy to murowane uszkodzenie narządu wzroku. Jeździsz bez gogli? Gratuluję i życzę powodzenia.
    Witaj
    jak kupisz dobre gogle to będziesz je miał na wiele lat, zamiast dawać do 200 zł. kup w marcu na promocji takie które kosztują ponad 300 a po zmiżkach góa 250 - według mnie warto,
    polecam Uvex-a, ja kupiłem sobie bez rozeznania Uvex-a Ultrasonic bo mi sie podobały cena ok. 380 zł. dałem niecałe 300, i okazało się że mają szybkę S3
    ( na pogodę słoneczną) po tym jak wywaliłem się kilka razy podczas śnieżnej pogody na muldach, których na prędkości nie zauważyłem , poszperałem w katalogach Uvex-a i chciałem sobie do nich dokupić szybki na wymianę na pogodę o ograniczonej widoczności ( S1) rok czekałem na rozwiązanie problemu, pomagał mi sprzedawca z Fansportu w Rzeszowie, nic z tego nie wyszło, bo okazało się że ten typ ma tylko ten rodzaj szybki
    nie pozostało mi nic innego jak kupić drugie " rozjaśniające" na gorszą pogodę, kupiłem Supersonic II Uvex-a, miałem w tym roku okazję ja sprawdzić i polecam, cena ok 280 po obniżkach ok. 220, naprawdę warto,
    co do gogli z wymiennymi szybkami, kupił sobie syn na deskę Dragona z dwiema szybkami i też zmienia w razie potrzeby, ale przestrzegam że jezeli gogle nie mają w zestawie drugiej szybki próba dokupienia później może być niemożliwa, takie mam doświadczenie, pozdrawiam
    Podepnę się jeśli można:)

    Co powiecie o tych Decathlonowych -> http://www.decathlon.com.pl/PL/s1-s3...-otg-51168118/

    Mają wymienne szybki (nie chce mi się wybitnie kupować dwóch par gogli) i - co dość istotne - wejdą pod nie okulary.

    A Wy co powiecie?
    Ja już zdecydowałem że wezmę Uvex i 3 modele zostały na placu boju F2/Tomahawk/Cevron
    Wszystkie mają podwóje szybki i Clima zone. Będę chciał kupić z filtrem S1 czyli na złą pogodę. Pytanie czy przy pięknej pogodzie słonecznej filterek S1 ma jakieś dyskwalifikujące go wady ??
    Jak rozróżnić filtr S1 od S3 w uvex-ach?? na szybie nie ma oznaczeń z tego co się z orientowałem...
    Witaj
    na pudełku na naklejce w Uvexie jest napisane jaki rodzaj szybki ( od oglądnięcia naklejcki zaczynam szukanie gogli, w Uvexie większośc typów gogli ma przyporządkowany tylko jeden typ szybek, rzadko dwa),
    opis jaka szybka do jakich warunków w książeczce załączonej do gwarancji pozdro
    a jednak wziełem Twistery :D najgorzej wyglądają bo są dość duże ale dzięki temu mam szerokie kąty boczne, nie wchodzą mi na oczy i mają wszystko co potrzeba z Clima Zone włącznie. Szybka S1 czyli na złą pogodę o to mi chodziło :) Cena 119PLN w Ski Team.

    a jednak wziełem Twistery :D najgorzej wyglądają bo są dość duże ale dzięki temu mam szerokie kąty boczne, nie wchodzą mi na oczy i mają wszystko co potrzeba z Clima Zone włącznie. Szybka S1 czyli na złą pogodę o to mi chodziło :) Cena 119PLN w Ski Team. testowałeś już ?
    Daj dokładną nazwe tych gogli
    Ja ostatnio też zakupiłem Twistery a zdecydowałem sie na nie ponieważ mają wszystko to co dobre gogle powinny mieć a ponadto pasują do okularów.Mam szeroką twarz i tym samym szeroki rozstaw okularów a pomimo to pasuja jak ulał.Wsześniej uzywałem specjalnych gogli dla okularników tj. Uvex Vision Optic L ale jak jeden z kolegów z forum okreslił sa to gogle na "koński łeb":D,są wielkie,szerokie i w nich się nie wygląda a ponadto miałem w nich problemy z parowaniem (niewielkie ale zawsze).Twistery fajnie przylegają do twarzy,maja raczej standardowe wymiary więc dobrze wyglądają.Jeszcze ich nie próbowałem ale wydaje mi się że będą lepsze pod kątem tego parowania w porównaniu do Vision'ów Optic L...no i cena atrakcyjna.
    Witam.
    Przy zakupie gogli warto się zastanowi nad goglami z wymiennymi szybkami i mieć w swoim wyposażeniu dwa rodzaje szyb na słoneczną pogodę i na zachmurzone dni.
    Pozdrawiam.
    Witam wszystkich.
    Ze względu na częste pojawiające się pytanie jak gogle dobrać i z jaką szybką postanowiłem założyć ten temat. Życze miłej lektury i mam nadzieje że się temat przyda.
    Pozdrawiam.

    Gogle to niezbędny element narciarskiego wyposażenia. Niezbędny – chociaż, co najgorsze, nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Na ich kupnie nie można oszczędzać. Profesjonalne gogle narciarskie chronią nasze oczy przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych oraz pomagają uniknąć niebezpiecznych wypadków i urazów spowodowanych złą widocznością.

    Bez gogli ani rusz
    Zdrowie to warunek dobrej zabawy na nartach. Podczas zimowych szaleństw na szczególne niebezpieczeństwo narażony jest nasz wzrok. Najlepiej ochronią do profesjonalne gogle narciarskie. Nie wszyscy jednak lubią w nich jeździć. Na piękne słoneczne dni, dla tych, którzy preferują równomierną opaleniznę, dobrym rozwiązaniem są okulary sportowe - produkowane najczęściej przez te same firmy, które oferują gogle.
    Ograniczają w znacznym stopniu dostęp światła i chronią oczy przed promieniowaniem. Muszą być odporne na złamania i uszkodzenia. Powinny także posiadać wygodne zauszniki i sznurek zabezpieczający przed zgubieniem.
    Dobrym rozwiązaniem są okulary z osłonkami bocznymi np. ze skóry. Narciarz wybierający się na dłuższy wyjazd narciarski powinien wyposażyć się w przynajmniej dwie pary gogli, lub gogle i okulary, odpowiednie na zmienną górską pogodę.

    Gogle – przed czym chronią nasze oczy?
    Przede wszystkim przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Pochłaniają promienie UV chroniąc nasze oczy przed bardzo ostrym, odbitym od śniegu słońcem. Promieniowanie to jest nie tylko odpowiedzialne za powstawanie wspaniałej opalenizny, ale może spowodować znaczne uszkodzenia narządu wzroku. Gogle pokryte powłoką lustrzaną – zabezpieczają dodatkowo przed promieniowaniem podczerwonym (IR) i cieplnym. To dodatkowy głos za ich używaniem.

    Gogle chronią nasze oczy przed oślepieniem w czasie jazdy. Na wpływ silniejszego światła jesteśmy szczególnie narażeni na dużych, otwartych przestrzeniach. Szczególnie na lodowcu. Światło może być tu nawet kilkadziesiąt razy silniejsze niż w dolinach. Jasne, odblaskowe powierzchnie – śnieg czy woda odbijają fale i zwiększają intensywność promieniowania. Kryształki lodu odbijają promienie świetlne pod różnymi kątami – atakują nas ze wszystkich stron, co dodatkowo obciąża oczy. Nawet jeśli nie patrzymy na słońce ani na śnieg, to odbite światło dociera do źrenic i .. oślepiająca biel śniegu i lodu pozbawia nas radości z jazdy. Zbyt intensywne światło może nie tylko uszkodzić nasz organ wzroku, ale także doprowadzić do upadku lub kolizji z innymi narciarzami.

    Gogle chronią oczy przed pędem powietrza, dzięki czemu - zwłaszcza w czasie szybkiej jazdy - nie musimy mrużyć oczu i ograniczać sobie pole widzenia. Nie dotyczy to oczywiście wszystkich. Niektórzy jeżdżą bardzo szybko bez osłony, a innym już przy małych prędkościach powietrze wyciska łzy z oczu. W powietrzu wirują cząsteczki śniegu i lodu wyrzucone spod nart miłośników białego szaleństwa. One także są niebezpieczne dla naszego wzroku.

    Kolejną bardzo istotną funkcją gogli jest zabezpieczenie oka przez urazami mechanicznymi. Dla osób próbujących swych sił w jeździe na tyczkach gogle są wręcz obowiązkowe. Cios odbitą tyczką może się bardzo przykro skończyć dla oka. Ponadto na stoku zawsze można oberwać kijkiem lub - w czasie upadku i kolizji - inną częścią ekwipunku narciarskiego.

    Gogle chronią przed wypadkami. Poprawiają widoczność i kontrast patrzenia. Ma to istotne znaczenie w dni pochmurne i mgliste, a także podczas jazdy na stoku sztucznie oświetlonym. Brak dobrej widoczności naraża nas na niebezpieczeństwo – nie możemy prawidłowo ocenić odległości i warunków panujących na stoku. Czujemy się niepewnie.

    Jakie gogle kupić?
    Wygodne. Przy zakupie gogli uważnie sprawdzamy jak „leżą” na naszej twarzy, czy nie ma szczelin i czy nie odczuwamy niewygodnego ucisku na noc, czoło lub uszy. W goglach musimy czuć się komfortowo - będziemy w nich przecież jeździć kilka godzin bez przerwy. Badamy taśmę dociskową gogli. Powinna mieć na tyle szeroki zakres regulacji, aby można było swobodnie zawiesić gogle na szyi. W najnowszych modelach taśmy wypuszczane są bezpośrednio spod szybki przez przednią część ramy dzięki czemu idealnie dopasowują się do twarzy narciarza. Z tyłu zapinane są na regulowaną klamrę. Wyściółka poprawia komfort noszenia, zapewnia dobrą izolację i ścisłe przyleganie do twarzy. Sprawia, że gogle nie uwierają i nie uciskają. W związku z tym powinna być miękka i elastyczna.

    Najważniejszym elementem w goglach są oczywiście soczewki. To one muszą chronić nasze oczy przed promieniowaniem UV. Każda, nawet jasna soczewka ogranicza dostęp światła do oka, a tym samym rozszerza źrenicę, stwarzając warunki, w których łatwiej o uszkodzenie narządu wzroku. Dlatego podczas zakupu na wybór soczewki należy zwrócić szczególną uwagę.
    Najważniejszy jest typ szyby i jej kolor. Producenci oferują gogle: Jedno- dwu- lub trzy-, a nawet czteroszybowe. Każda z nich spełnia inne funkcje (przeciwmgielna, odporna na zarysowania, polaryzacyjna, itp.), poprawiając widoczność w nawet najtrudniejszych warunkach. Muszą być także w odpowiednim odcieniu - rozjaśniać gdy jest ciemno i na tyle ciemnych by chronić od niespodziewanych przebłysków słońca. Większość światowych producentów oferuje już gogle z wymiennymi szybkami.

    Dobre gogle wyposażone są w soczewki polaryzujące, które znacznie poprawiają kontrast widzenia, szczególnie w miejscach zaciemnionych. Szyby te likwidują odblaski, wyostrzają kolory dzięki czemu lepiej widać np. oblodzone fragmenty trasy. Ma to ogromne znacznie (szczególnie przy złych warunkach świetlnych) w rozpoznaniu terenu, a co za tym idzie wyborze właściwego toru i sposobu jazdy. Najważniejsze, aby na stoku czuć się pewnie i nie jeździć po omacku.

    Dobre systemy wentylacyjne. - tą właściwość możemy niestety sprawdzić dopiero w praktyce. Możemy mieć jednak pewność, że modele proponowane przez renomowane firmy, specjalizujące się w produkcji gogli i okularów narciarskich (Swans, Alpina, Carrera, Scott, Salice, Uvex, Cebe, Oakley, Briko, Juko), na pewno nie będą parować. Warstwa przeciwmgielna neutralizuje cząsteczki wody zanim powstanie z nich para, a otwory w szybce zapewniają dobrą wentylację.

    Oprawki gogli decydują o tym czy gogle podobają się lub nie. Chociaż designerzy prześcigają się w pomysłach jedno jest pewne: powinny mieć aerodynamiczny kształt, być modne, ładne i nowoczesne. Muszą być wystarczająco duże, aby osoby z wadą wzroku mogły zmieścić pod nie okulary korekcyjne i nie tak duże, żeby ograniczać pole widzenia. Niektóre modele, np. firmy Swans mają ruchome krawędzie boczne dzięki czemu idealnie nadają się do jazdy w kasku. Oprawka gogli powinna być elastyczna, wykonana z wytrzymałego tworzywa zapobiegającego uszkodzeniu podczas transportu i przy upadku.

    Na koniec praktyczna rada: podczas zakupu sprawdźmy, czy gogle są optycznie czyste, to znaczy czy obraz w każdym miejscu jest taki sam - bez załamań i zaokrągleń (tzw. „efekt słoja”).

    Wybierz kolor szybek w zależności od pogody
    Soczewki, w zależności od koloru, zatrzymują mniej lub więcej światła:
    - soczewki ciemne (szare, brązowe, niebieskie) przepuszczają 10-25% światła. Przyciemniają pole widzenia i poprawiają kontrast. Najlepiej nadają się na słoneczne, piękne, bezchmurne dni do jazdy na rozległych stokach w wysokich górach. Jeżeli są dodatkowo pokryte lustrzaną powłoką, będą doskonale chronić przed promieniowaniem podczerwonym. W dni pochmurne i na stoku o sztucznym świetle mogą okazać się po prostu za ciemne.
    - soczewki uniwersalne (szare, żółte, brązowe, bursztynowe, pomarańczowe) przepuszczają 25-60% światła, Mogą być stosowane w każdych warunkach pogodowych i terenowych.
    - soczewki jasne (żółty, jasny rubinowy, złoty, pomarańczowy) o przepuszczalności powyżej 60% o podwyższonym kontraście. Są idealne na złą pogodę – mgłę, padający śnieg, zmierzch, jazdę w lesie i na stokach sztucznie oświetlanych.

    Pielęgnacja gogli
    O gogle należy dbać. Nie można przecierać szybek szorstkimi rękawiczkami lub rąbkiem kurtki - mocno i na sucho. Pod żadnym pozorem nie wolno też kłaść je soczewkami do dołu i nosić na mokrych czapkach. Do czyszczenia i przecierania szybek służą specjalne szmatki sprzedawane w komplecie z goglami. Są miękkie i delikatne, przystosowane specjalnie do pielęgnacji okularów. Kurtki narciarskie niektórych producentów np. Rossignola, posiadają w kieszeni szmatki na sznureczku, służące właśnie do przecierania gogli na stoku. Bardzo zabrudzone szybki powinno się czyścić specjalnym, rozcieńczonym środkiem do mycia okularów. No i koniecznie gogle należy przewozić w odpornym na uderzenia futerale. Dzięki temu gogle będą służyć długie lata.

    Narciarzu - nie wolno!
    - Jeździć na nartach bez okularów lub gogli narciarskich. Szczególnie należy o tym pamiętać będąc na lodowcu i szusując w ostrym słońcu.
    - Używać tanich plastikowych okularów przeciwsłonecznych. Nigdy nie zastąpią one gogli, a na pewno zagrożą wzrokowi.
    - Jeździć w starych, porysowanych okularach sprzed kilku sezonów. Wada wzroku murowana!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne