ďťż
  I ratrak Kässbohrer zasilany gazem ziemnym w Alpach Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne gsTEAM:Rewelacyjny Sylwester w Alpach - hotel na stoku, swietna zabawa w super cenie! Jaki faktor kremu stosować w Alpach w drugiej połowie marca?? prywatne noclegi we wloskich Alpach Val Gardena/Alpe di Siusi) Sylwester we Francuskich Alpach 26.12 - 02.01.2010 Szukam Partnera Na Ski Safari W E WŁoskich Alpach W Marcu FERIE STUDENCKIE we francuskich ALPACH ! 5-14 lutego ! ZE SKIPASSEM ! Najciekawsze oferty w Alpach ("free ski" etc.) SYLWESTER W ALPACH !!! już za 1499 pln ZE SKIPASSEM !!! sylwester w alpach - wolne miejsca Ferie, wolne miejsce w Alpach
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewelina111.htw.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Pierwszy ratrak zasilany gazem ziemny w Salzburgu, w Austrii

    http://www.eltis.org/pics/studies/Er...Skidoo_300.jpg

    Innowacja na światowym rynku: pierwszy ratrak wyposażony w silnik napędzany CNG. Wszystko dla ochrony alpejskich dolin poprzez redukcję emisji szkodliwych gazów i cząstek stałych

    Oczekiwania i cele
    Pierwsze kompleksowe badania porównawcze wykonane w alpejskim centrum eksploatacji adc Lungau odbyły się w 2004 roku na zlecenie Salzburg AG i stwierdziły wykonalność zastosowania CNG do zasilania pojazdów w alpejskich dolinach. Jednocześnie Salzburg AG stworzył koncepcję zaopatrywania końcowych odbiorców z mobilnych stacji CNG, wykorzystujących magazyny gazu.

    Wdrożenie
    Salzburg AG wraz z adc Lungau wspólnie opracowało innowacyjne rozwiązanie. Jest nim pierwszy ratrak Kässbohrer Pistenbully 270 DS zasilany silnikiem Iveco o napędzie CNG. Do tankowania pojazdu została przeznaczona mobilna stacja tankowania CNG.

    Wnioski
    Silnik o podobnej charakterystyce do konwencjonalnych diesli spełnił oczekiwania twórców tego prototypu. Oba zbiorniki zamontowane na pojeździe wystarczają do pracy maszyny średnio na 9 godzin (w tym czasie ratrak zużywa ok. 600kg/816m³ paliwa [red. kg CNG w Austrii kosztuje ok. 0,90 euro, w Polsce 2,86pln]). Pojazd bez problemu był odpalany na gazie ziemnym przy -20°C. Natomiast wszystkich zaskoczyła skala redukcji emisji szkodliwych gazów i sadzy. To ostatnie osiągnięcie jako główny cel zespołu projektowego zostało całkowicie osiągnięte.

    Redukcje emisji
    Redukcja emisji szkodliwych gazów i cząstek stałych dla jednego ratraku
    * 1,6 tony CO²
    * 0,45 tony NOx
    * 0,07 tony cząstek stałych

    Łączna redukcja dla potencjalnych 100 ratraków w ciągu roku w regionie przy zastosowaniu zasilania CNG przyniesie następujące redukcje w emisji gazów i sadzy:
    * 160 ton CO²
    * 45 ton NOx
    * 7 ton cząstek stałych

    Źródło:
    cng.auto.pl (w jęz. polskim)
    biosire.eu (w jęz. angielskim)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne