zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnividaa.xlx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Bardzo podobaja mi sie te gogle -> http://www.allegro.pl/item163110053_...t_sezonu_.html (model niebieski).
Niestety niewiem czy niebieski kolor szybek jest zbyt praktyczny ? W opisie jest napisane ,ze bursztynowe rozjasniaja w czasie jazdy przy sztucznym swietle ? Czy niebieski maja jakies zastosowanie w takim razie ? DOtychczas jezdzilem w goglach raczej pomaranczowych. Czy ktos jezdzi w niebieskich i jakie odczucia w takim razie ?
Bardzo podobaja mi sie te gogle -> http://www.allegro.pl/item163110053_...t_sezonu_.html (model niebieski).
Niestety niewiem czy niebieski kolor szybek jest zbyt praktyczny ? W opisie jest napisane ,ze bursztynowe rozjasniaja w czasie jazdy przy sztucznym swietle ? Czy niebieski maja jakies zastosowanie w takim razie ? DOtychczas jezdzilem w goglach raczej pomaranczowych. Czy ktos jezdzi w niebieskich i jakie odczucia w takim razie ?
Jeśli sporo jeździsz przy sztucznym świetle to radzę ci z własnego doświadczenia weź te bursztynowe lub inne jasne:)
->kemych ja jezdzilem przez lata w różowych Bolle. Rok temu kupiłem żółte Carrera Chameleon i... teksnie do różowej szybki :(
Dość tanio można wyrwać CEBE z różową szybką, jest zdecydowanie najlepsza, w tej zółtej jakos tak dziwacznie, poza tym różowa daje lepszy kontrast na białym, takie przynajmniej mam odczucia.
Poza tym - nie kupuj gogli "bo się podobają". Mi się też wiele podobało, ale spasowała mi dopiero carrera. To jak z butami narciarskimi, jednemu but X pasuje super, drugiego gniecie w 10 miejscach. Idźje przymierz, potem kupuj. Gogle to bezpieczeństwo i wygoda. Warto czasem dać 20zł wiecej za cos co sie ma cały dzien na twarzy.
jak najbardziej pomarańczowe!!! szczególnie gdy słońce nie daje/80% dni zimowych w Polsce/ i przy sztucznym oświetleniu.... Zwróć uwagę,że 'specjalne' okulary dla kierowców są również w takowym kolorze/żółto-pomarańczowym/... Dalej-jeżeli jeździsz w kasku-to sprawdź,czy te gogle będą dobrze 'pracowac' z nim-żeby się nie okazało że będzie to tylko mozliwe ale z czapką.... Sam przymierzałem je-ale do mojego chałera one się nie nadają......
podobnie jak kolega powyzej: zdecydowanie polecam pomarańczowe szkła.
Mam gogle carrera chameleon (wyzej wspomniane) i kolor szybki podobny do tego z linku allegro. Bardzo fajnie sie jezdzi. Co do niebieskiego koloru to slyszalem (nie mam pojecia ile w tym prawdy), ze niebieski kolor szybek psuje wzrok :|
Powiem wam tak: wszystko jest kwestią prywzwyczajenia. Miałem kilkanaście par gogli (zółte - przeszły w władanie ojca bo mu sie dobrze w nich jezdziło, przez różowe- najkrócej je mialem bo nienawidze tego koloru, niebieską lustrzankę- złamałem po szarą lustrzankę w której teraz jezdrze i jestem najbardziej z niej zadowolony). Co do psucia wzroku to kazde szajskie okulary psuja wzrok bo mimo woli producenta mają odchylenia i powodują powolne psucie się wzroku.
Witam Trochę długi ale sporo wyjaśniający tekścik. :cool: :cool: :cool: musiałem podzielić go na dwie części. Nie dbając o równomierną opaleniznę, zwykle wybieram gogle. Przylegają do twarzy i nie "wpuszczają", wyciskającego z oczu łez, wiatru. Znacznie lepiej chronią przed przypadkowym kontaktem z podłożem lub innymi przedmiotami np. tyczki, kijki itp.). Pole widzenia jest w nich również nieco większe. Dla osób, które uważają, iż solidne ramy gogli nie pasują im do twarzy, mam dobrą wiadomość: coraz więcej firm produkuje coraz mniejsze ramki o naprawdę modnych i estetycznych kształtach. Okularów używam jedynie wyjątkowo, kiedy słoneczna pogoda jest w 100% pewna. Jeżeli zdecydujecie się na okulary, pamiętajcie, aby był to sprzęt sportowy, a nie przeznaczony do noszenia w nadmorskim kurorcie. Okulary muszą dobrze przylegać do twarzy, ograniczając dostęp światła, muszą być odporne na uderzenia i złamania. Jaki rodzaj soczewek? W zależności od koloru, soczewki zatrzymują więcej lub mniej światła, muszą w 100% chronić oczy przed promieniowaniem ultrafioletowym w całym jego spektrum (UV-A, UV-B i UV-C). Pamiętajcie, iż noszenie okularów, które nie chronią przed promieniowaniem ultrafioletowym jest znacznie bardziej niebezpieczne, niż niestosowanie ochrony oczu. Każda ciemna soczewka powoduje rozszerzenie źrenicy, a tym samym, brak ochrony UV może spowodować nieodwracalne nawet uszkodzenia siatkówki.Soczewki ciemne, w szarych, niebieskich lub brązowych tonacjach o przepuszczalności od 10 do 25 % światła nadają się najlepiej na słoneczne, bezchmurne dni. Dodatkowo, pokryte lustrzaną powłoką, znakomicie zabezpieczają przed promieniowaniem podczerwonym i cieplnym. Soczewki uniwersalne o przepuszczalności od 25 do 60 % mają różne kolory: szary, żółty, złoty, brązowy, bursztynowy, poma- rańczowy itp. Mogą być neutralne lub o podwyższonym kontraście. Znajdują zastosowanie przy każdej pogodzie i w każdych warunkach. Dla narciarzy rekreacyjnych są zwykle najlepsze ze względu na swą uniwersalność. Soczewki o przepuszczalności powyżej 60 % i o podwyższonym kontraście to opcja na zdecydowanie złą pogodę: mgłę, padający śnieg, zmierzch lub tzw. flat light, czyli warunki, w których kontrast jest poważnie ograniczony.
Przeważające kolory to: żółty, jasny rubinowy, złoty, pomarańczowy. Dla osób, które posiadają więcej niż jedną parę gogli lub dodatkowe uniwersalne lub przeciwsłoneczne okulary sportowe, powinny stanowić nieodzowną część wyposażenia. Bez względu na kolor, soczewki, które polaryzują światło poprawiają kontrast w miejscach zacienionych, likwidują odblaski i wyostrzają kolory. W goglach i okularach dobrej jakości wszystkie soczewki powinny być optycznie czyste, czyli nie powodujące zniekształceń, szczególnie w miejscach mocno wygiętych. Okulary czy gogle, ciemne czy rozjaśniające, optycznie czyste czy nie; wszystkie te rzeczy nie będą miały najmniejszego znaczenia, jeśli nie będziecie dbać o wasz sprzęt optyczny. Ile razy widziałem narciarzy przecierających gogle od wewnętrznej strony (pokrytej różnymi warstwami przeciwparującymi) szorstkimi rękawiczkami. Inni kładą często swoje okulary na stołach soczewkami do dołu, a potem, jak gdyby nigdy nic, przesuwają je po szorstkiej powierzchni. Jeszcze inni noszą gogle na ośnieżonych czapkach, narzekając później, iż systemy przeciwparujące nie działają. Takich rzeczy po prostu nie wolno robić. Do przecierania soczewek służą wyłącznie specjalne szmatki-pokrowce sprzedawane wraz z okularami. Nigdy nie wolno trzeć mocno i na sucho. Do oczyszczania silnie zabrudzonych powierzchni należy stosować roztwór delikatnego detergentu. W dalszej części przedstawiamy wam produkty niektórych, wiodących na rynku firm (w kolejności alfabetycznej).
Postruvka
do tekstu wyzej :cool:
ALPINA International:
Niemiecka firma Alpina (nie mylić ze słoweńską firmą butów) produkuje niezliczoną wręcz ilość modeli okularów przeciwsłonecznych, sportowych i gogli narciarskich. Dodatkowo wytwarza również kaski ochronne dla zawodników i dzieci. Wszystkie okulary tej firmy sprzedawane są z soczewkami typu CERAMIC trzy- i pięcio- gwiazdkowymi. Oznaczają one materiał i ilość powłok zabezpieczających, zastosowanych przy produkcji. Pierwsza gwiazdka to kuloodporne soczewki oferujące maksymalną ochronę przed urazami mechanicznymi (norma EN 166). Gwiazdka druga gwarantuje 100-procentowe zabezpieczenie przed promieniami ultrafioletowymi do 400 nm (UV-A, UV-B i UV-C) na każdej wysokości i przy każdej pogodzie. Trzecią warstwę stanowi bardzo twarde powleczenie zewnętrzne zapobiegające, choć w części, zarysowaniom. Droższe modele powleczone są dodatkowo warstwą zapobiegającą parowaniu (od wewnątrz) i warstwą antystatyczną zapobiegającą osadzaniu się kurzu (gwiazdki cztery i pięć). Wśród modeli okularów warto zwrócić uwagę na serię VARIO, której oprawki umożliwiają dokładne dopasowanie do twarzy o różnych kształtach oraz na serię AIRFRAME o oprawkach ściśle przylegających do twarzy i wyposażonych w otworki ułatwiające wentylację. Do wszechstronnego użytku znakomicie nadaje się model GEAR, w który Alpina wyposażyła wszystkich naszych testerów innowacji. Gogle tej firmy to połączenie komfortu użytkowania z zaawansowaną technologią. Oferowane są z soczewkami pojedynczymi (SINGLEFLEX) i podwójnymi (DOUBLEFLEX i QUATTROFLEX). Quattroflex, oprócz bariery termicznej między szybami, wyposażone są w system POLA, podnoszący kontrast aż o 30 % i pokryte dodatkowo, odporną na zarysowania, diamentową powłoką. Wszystkie systemy soczewek chronią oczywiście przed promieniowaniem UV i dostępne są z różnymi, mniejszymi i większymi ramkami dla dzieci i dorosłych kobiet i mężczyzn. Uwagę zwraca futurystyczny model CARV. Gogle z serii VARIO wyposażone są w soczewki Singleflex w kolorze rubinowym przeznaczonym do jazdy w warunkach złej widoczności. Jednocześnie, za pomocą dwóch sprytnych zatrzasków, można do nich dopiąć ciemniejszą szybę zewnętrzną, w przypadku nagłego pojawienia się słońca. Dobra wiadomość dla osób noszących okulary optyczne: cała seria Alpiny o nazwie OPTIC LINE przeznaczona jest właśnie dla was.
CARRERA:
Firma Carrera również produkuje gogle, okulary i kaski ochronne. Jej produktów używają znani, światowej klasy zawodnicy (np. Hermann Meier). Tegoroczna kolekcja gogli podzielona została na grupy w zależności od przeznaczenia: Racing, Carving, Performance, Ladies, Snowboard i Youngstars. Modele z poszczególnych grup różnią się do siebie kształtem i wielkością oprawek. Na uwagę zasługują, używane w Pucharze Swiata, gogle TESTA oraz futurystyczne modele carvingove CONDOR, IVAN i DIVO. Panie powinny znaleźć coś dla siebie w kolekcji stworzonej specjalnie pod kątem wygody i urody, zawierającej modele: RANDEZ VOUS, SPIRIT i DIVA. Wśród gogli Performance dobrze prezentują się ARMADILLO, o prawie przezroczystych ramkach. Dla noszących okulary optyczne dostępna jest seria OPTIC. Sportowe okulary przeciwsłoneczne zwracają uwagę modnymi, nowoczesnymi kształtami i, w zależności od modelu (np. AIR FIGHTER, AIR CARVER), mogą przy ładnej pogodzie zastąpić gogle. Sportowe okulary przeciwsłoneczne zwracają uwagę modnymi, nowoczesnymi kształtami i, w zależności od modelu (np. AIR FIGHTER, AIR CARVER), mogą przy ładnej pogodzie zastąpić gogle. Wszystkie produkty Carrery wyposażone są oczywiście w soczewki nie przepuszczające promieni ultrafioletowych. W zależności od upodobań, możemy wybrać ich odpowiedni dla nas kolor. Zanim zdecydujecie się na któryś z nich, zapoznajcie się dokładnie z instrukcją wyboru zawartą w katalogu Carrery lub spytajcie wykwalifikowanego sprzedawcy.
OAKLEY:
Motto założyciela amerykańskiej firmy Oakley brzmi: "my po prostu robimy lepsze produkty". Oakley rzeczywiście wiedzie prym w stosowaniu niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych i materiałowych. W produkcji soczewek do gogli A-FRAME (w pozostałych używany jest LEXAN) i okularów sportowych, stosowane jest specjalne tworzywo PLUTONITE, dzięki któremu produkty Oakley'a jako jedyne przewyższają wszystkie osiem standardów ANSI (American Standards Institute). W skład testów wchodzi m.in. badanie czystości optycznej, wykazanie braku zniekształceń oraz odporności na uderzenia dużą masą i z dużą prędkością. Aby pomyślnie przejść test, soczewka nie może pęknąć. Nie powinna też mieć kontaktu z okiem. Jednocześnie materiał Plutonite nie jest pokryty łatwą do zarysowania warstwą filtrującą promienie UV, tylko poprzez specyfikę budowy, zawiera ją w sobie. Technologia XYZ OPTICS (stosowana w budowie okularów z dwoma soczewkami) umożliwia zwiększenie pola widzenia obwodowego i pełniejszą ochronę przed słońcem, wiatrem lub uderzeniami. Soczewki te są sferyczne i nie zniekształcają obrazu w żadnym punkcie, bez względu na kąt padania światła. Podobna technologia o nazwie POLARIC ELLIPSOID wykorzystywana jest w produkcji okularów z jedną soczewką i gogli. Wszystkie oprawki okularów (za wyjątkiem metalowych) firmy Oakley wykonane są z wyjątkowo lekkiego materiału O MATTER. Właściwe położenie gwarantuje system podparcia w trzech punktach (nos i uszy) i gumki z UNOBTAINIUM, przeciwalergicznego materiału zwiększającego tarcie wraz ze wzrostem wilgotności ciała. Soczewki Oakley'a dostępne są w ośmiu kolorach, w zależności od przeznaczenia i upodobań klienta. Część z nich wyposażona jest w filtr polaryzacyjny, który podobnie jak filtr UV, znajduje się w strukturze Plutonitu. Dodatkowo niektóre z soczewek produkowane są w technologii IRIDIUM (powleczone są od zewnątrz warstwą irydu). Takie rozwiązanie ma całkowicie wyeliminować, męczące oko, refleksy świetlne, zwiększyć kontrast i ostrość widzenia. Oglądając gogle firmy Oakley, zwróćcie uwagę na narciarski model A-FRAME o podwójnych, profilowanych sferycznie soczewkach z Plutonitu (z8P)i znakomicie rozwiązanym systemie wentylacyjnym. W modelu tym, jak również w pozostałych goglach firmy Oakley, można stosować wymienne soczewki o różnych barwach.
Wśród okularów na uwagę zasługują sportowe modele: M-FRAME o pojedynczej soczewce oraz MINUTE i JACKETS o konwencjonalnym kształcie. Oakley to nie tylko okulary sportowe. Wykonane z metalu oprawki serii X-METAL uderzają śmiałością projektu, niesamowitą (podobno niebezpieczną) technologią wykonania (specjalny stop pięciu metali i innych związków). Przeznaczone są do codziennego użytku dla dobrze uposażonych, aktywnych ludzi, którzy chcą mieć coś więcej, niż tylko okularki przeciwsłoneczne.
SCOTT:
Ed Scott rozpoczął karierę w 1959 r. od sprzedawania, pierwszych w historii narciarstwa, aluminiowych kijków. Krótko potem jego firma powiększyła asortyment o gogle, okulary sportowe, dodatki narciarskie, a ostatnio również o snowboardy i narty (celowo pomijam sporty letnie). Na sezon 1999/2000 Scott proponuje wiele interesujących nowości z dziedziny optyki sportowej. DVS (Digital Vision System) to połączenie nowej technologii barwienia soczewki AMP (Amplifier Tint Technology) z precyzją jej wykonania PC/1 (Precision Spherical Lens). W praktyce wygląda to tak: soczewka wykonana jest z, odpornego na uderzenia i złamania, polimeru. Jest tworzona sferycznie, tzn. precyzyjnie kształtowana w formie, a nie cięta z płaskiego kawałka materiału, później wyginanego do odpowiedniego kształtu. Zapewnia to doskonały rozkład molekuł i brak zakłóceń, szczególnie w miejscach bardzo wygiętych. Dodatkowo pokryta jest warstwą odporną na zadrapania. System AMP to nowy kolor soczewki. Poprzez zastosowanie różnych kombinacji filtrów, obraz docierający do naszego oka zostaje wzmocniony, kontury wyraźniejsze, podwyższony kontrast i zwiększone nasycenie kolorów. Scott zapewnia, iż wystarczy jedno spojrzenie przez nowe soczewki, a będziemy w pełni do nich przekonani. System DVS zastosowano w nowej, bardzo futurystycznej kolekcji gogli VOLTAGE. Pozostałe modele gogli Scotta wyposażone są w sprawdzone, pojedyncze lub podwójne soczewki w kolorach: szarym, srebrnym, różowym i żółtym. Wszystkie soczewki zapewniają oczywiście 100-procentową ochronę przed promieniowaniem UV. Postruvka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|