zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plprymasek.xlx.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
na początku podkreślam, że jestem totalnym samoukiem jeżeli chodzi o funcarving. do tego góreczka zaledwie 300m, średnio nachylona w miejscowosci Parchatka na drodze z Puław do Kazimierza Dolnego.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=r-K-w2fo79s"]YouTube- MOV00829.avi[/ame]
niezle, ale pprobuj cale cialo polozyc :D, wiem ze ciezko jest sie rozpedzic na takiej górce. Ale da sie. wszystko sie da ;) pzdr
Siedzisz na wewnętrznej narcie, za malo ją dociązasz(na oko 20%).:) Masz bardzo mocno wielkie zgięcie w pasie, musisz się rozprostowac od nogi zewnętrznej bardziej w linię prostą, staraj się nie schylac do sniegu, a zrobic tak aby snieg się schylil do twych rąk:D. A tak, to początki masz, tylko dalej trenowac.;):)
staram sie w przy funie wlasnie w wiekszosci na wewnetrznej narcie jechac jak widac srednio mi to wychodzi. ponadto sprzet.. head supershape magnum 170cm.. na krotszej, a do tego slalomce mogloby to wygladac nieco lepiej;) dzieki chlopaki za cenne wskazowki
Siedzisz na wewnętrznej narcie, za malo ją dociązasz(na oko 20%).:) Masz bardzo mocno wielkie zgięcie w pasie, musisz się rozprostowac od nogi zewnętrznej bardziej w linię prostą, staraj się nie schylac do sniegu, a zrobic tak aby snieg się schylil do twych rąk:D. A tak, to początki masz, tylko dalej trenowac.;):)
Uwaga słuszna, tylko po przecinku to chyba bład(za mało dociążasz), chodzi tu na pewno o dolną narte. Dla mnie to wykonanie jest po prostu nie techniczne.
Zacznij od skrętu carve. Zmianę kierunku dokonujesz nie przez zaciesnienie skretu, rozlużnienie miesni nóg, aby pozwolić sile odsrodkowej przerzucic Twoje ciało nad nartami. Zmieniasz, podnosząc sie (za wysoko) siłowo na narcie wewnętrznej i rzucasz się w dól załamujac biodro( ciało wyprostowane) Przy zmianie kierunku musisz być bardzo nisko nad sniegiem. Skręt powinien być dłużej "wyjechany", jedziesz za pŁytko (pewnie, ze płaski stok)
Najpierw skret carve potem z górki.
Spróbuj poprowadzić piszczele równolegle - teraz nimi robisz takie duże A. Skręt robisz nartą zewnętrzną, ale ciężar masz na względnie płasko ustawionej narcie wewnętrznej. Poprowadź narty bliżej siebie, ale równo zakrawędziowane i mniej przesunięte wzdłużnie względem siebie.
Trochę treningu i będzie super :)
Uwaga słuszna, tylko po przecinku to chyba bład(za mało dociążasz), chodzi tu na pewno o dolną narte. Dla mnie to wykonanie jest po prostu nie techniczne.
Najpierw skret carve potem z górki.
Chyba nie prezycyjnie się wyrazilem. Dolną nartą prowadzi skręt(80%), a narta wewnętrzna w ogole nie obciązona(siedzi praktycznie na plaskiej nie zakrawędziowanej i nie obciązonej narcie).Chlopak się uczy;), dla niego wszystko jest jeszcze w przyszlosci, gdy się nauczy dociązac nartę wewnętrzną(gorną) na jakies chociaz by na początek na 50%, wtedy i będzie mial Fun.:):D Tez się zgadzam ze niech się nauczy Carv, a pozniej Funcarv.
Spróbuj poprowadzić piszczele równolegle - teraz nimi robisz takie duże A. Skręt robisz nartą zewnętrzną, ale ciężar masz na względnie płasko ustawionej narcie wewnętrznej. Poprowadź narty bliżej siebie, ale równo zakrawędziowane i mniej przesunięte wzdłużnie względem siebie.
Trochę treningu i będzie super :)
No młodzi Devastator wskazał Wam kierunek poprawy Waszego ziomala. Obejrzyjcie jeszcze raz filmik uważnie: 4sec - początek obciążenia górnej; 5sec - pozycja taka,że mógłby w każdej chwili podnieść lewą nogę; 6sec - podnosi się siłowo; 8sec - ca 95% ciężaru na nodze lewej; 9sec - powinien jeszcze kręcić (zacieśnić skręt, aby zostać przerzuconym siłą odśrodk.), a on sie już podnosi; 9,5sec- cały ciężar na prawej (lewa wogóle nie wprowadzona do skrętu; 11sec - noga prawa wyprostowana, stoi na lewej; 12sec - jaki płytki skręt;
itd. Z takiej jazdy nie może być BODY. Powtarzam , najpierw ucz się carve, potem BODY ,życzę powodzenia.
Niko Zlituj się;) Jak tu kontrolować każde pół sekundy na stoku:confused:.
A na poważnie - świetna analiza, również skorzystam. Dziękuję. Pozdrawiam
Niko Zlituj się;) Jak tu kontrolować każde pół sekundy na stoku:confused:.
A na poważnie - świetna analiza, również skorzystam. Dziękuję. Pozdrawiam
Kazde pół sekundy ??? :p -- to za mało. Odtwarzamy obraz jazdy, który musimy mieć zaprogramowany w naszym mózgu, przede wszystkim odczuć radosc skrętu harmonię ruchu ( to ma być balet a nie ruchy drewnianego Pinokia) Oglądać filmy klatką stop, potem zapamietać całosc ruchu jechać na wrażenie a nie na składanie pojedynczych elementów tego ruchu , trzeba mieć timing (dopracowane korelacje czasowe ) -dlatego kontrola co 0,5 sec nic nie da. Zobacz na filmie co się dzieje w 0,5sec [ame="http://www.youtube.com/watch?v=ma-dY_qVL9Q"]YouTube- bodycarving[/ame] Porównajcie jazde założyciela tematu z tym filmem Chyba widać o co tu biega.
Pomogę Wam , podaje fragmenty na które powinniscie zwrócić uwage:
11sec szerokie prowadzenie nart,równoległe golenie,równo rozłożony cieżar ,przekroczenie linii spadku ( bardzo ważne)
12sec początek przerzucenia tułowia nad nartami , dokładnie w kierunku linii spadku (b. ważne), zwróć uwagę jak zaciesniony został łuk skrętu (narciarza przerzuca siła odsrodkowa, narciarz zwalnia napiecie mięsni nóg i zostaje wyrzucony w drugą stronę) Kolejne ciekawe sekwencje to 13-14sec i 14-15 sec.
No co , wiadomo teraz o co chodzi. Oglądajcie dużo dobrych filmów, oglądajcie się za najlepszymi, pomagajcie sobie nawzajem.
Pozdrawiam!!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|