ďťż
  Fischer RX8, Atomic SX10 i Fischer Rc4 Race C Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne Atomic SX 9 sezon 06/07 czy SX 5 sezon 07/08? atomic sl 9 czy sl 10 Atomic SL_9 czy SL_11? Kupie Buty (używane) Atomic B 90 s. 08/09 oraz Volkl Racetiger SC s. 08/09 Atomic SX 9, a może SX 10 09/10 Narty ATOMIC Cloud 6 + XTL 9 Lady OME narty dla kobiety 153cm wzrostu 50kg wagi różnica między gs:9, a gs:9+ ze stajni atomica Atomic SX9 06/07 vs 07/08 ATOMIC GS11 i GS9 05/06 KASK SCOTT WC ! i rekawiczki SCOTT Atomic M 90 - różnice między 07/08 a 06/07
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • raju.pev.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Fischer RX8, Atomic SX10 i Fischer Rc4 Race C
    Wszystkie te narty są uniwersalne. Rx8 i sx10 to typowe crossy.
    Wlaściwie nie myślałbym o zmianie nart - mam fischer sceneo 300ice, ale przejechałem się na rossignol oversize 9x - różnica była znaczna.
    Rx8 zbiera wiele pochwał.
    O sx10 powiedziano mi w sklepie, że będą lepsze od rossignol oversize 9x.
    A race C to najsłabszy z grupy race - klasuje się pomiędzy Rx8 a rx6?
    Race C ma najprzystępniejszą cene.
    Na co się zdecydować.
    Race C i Sx10 mają takie same promienie skrętu (ok. 14-15), natomiast rx8 ma promień mniejszy ok. 12-13m.
    Rx8 ma rdzeń twardszy od Race C, ale czy to znaczy, że narta jest napewno lepsza? - napewno bardziej męcząca.
    Licze na waszą rade. Kto na jakiejś jezdził niech coś napisze.


    Jeśli jeździsz zarówno slalom jak i carving rc4 C będzie ok. Jeśli zaś szukasz narty stabilnej w szerszym zakresie warunków śniegowych weź cross-ówke (obie są bardzo dobre).

    ps. Co do stwierdzenia: "O sx10 powiedziano mi w sklepie, że będą lepsze od rossignol oversize 9x" uważam, że autor tej konkluzji zamiast doradzać ludziom w sklepie powinien kopać rowy, byle nie pod przewody telekomnikacyjne bo mi jeszcze net sp....

    Jeśli jeździsz zarówno slalom jak i carving rc4 C będzie ok. Jeśli zaś szukasz narty stabilnej w szerszym zakresie warunków śniegowych weź cross-ówke (obie są bardzo dobre).

    ps. Co do stwierdzenia: "O sx10 powiedziano mi w sklepie, że będą lepsze od rossignol oversize 9x" uważam, że autor tej konkluzji zamiast doradzać ludziom w sklepie powinien kopać rowy, byle nie pod przewody telekomnikacyjne bo mi jeszcze net sp....
    Potwierdzam, bardzo trafnie powiedziano...:)
    Ten sam gość powiedział mi, że lepiej nie kupowac fischerów, bo są bardzo twarde i niszczą się stawy, a po 4h jazdy ma sie dość...
    Potem mówilismy o SX10 i się pytam jakiej są twardość - maja te syntetyczne rdzenie - czy męczą? Mówi, że są bardzo twarde i szybkie, ale nie męczą...

    Co to znaczy "Jeśli jeździsz zarówno slalom jak i carving rc4 C będzie ok"? Jeżdże slalom karwingowo i gigant karwingowo...


    Witam
    Miałem podobny dylemat (4c, Rx8, 4sc)
    Wybrałem 4c
    Ja jestem bardzo zadowolony z tej narty
    Najlepiej się sprawdzają w średnim i długim – ja takie lubię - skręcie (gigantowym) ale również krótkim skrętem pojedziesz. Zauważyłem - ze narta ta jest dobra na dobrze przygotowane stoki – (na lodzie pojedzie ale na muldach trochę się pomęczysz – ale da się jechać). Co do twardości – są twarde – ale bez przesady ostatnio jeździłem prawie 8 godzin (z małymi przerwami) i da się wytrzymać.

    Pozdrawiam
    Seba
    Ja chce widzieć różnice pomiędzy moimi fischer sceneo 300 ice, a nowym sprzętem.
    Na czym wcześniej jezdziliście?
    Witam.
    Pytasz czym różni się twoja narta S300 od fischerów RC4SC i RX8.
    Fischer SC ma inne taliowanie 116 65 99 RX8 115 66 99,natomiast Twoja 114 69 99.Czyli jest szersza pod butem a zatem wolniej przechodzi z krawędzi na krawędz.SC jest nartą typu race innej konstrukcji samej narty bardziej twarda i wymagająca od pilota szybciej przechodząca w skręt i na dobrze przygotowane trasy.
    RX 8 jest nartą o podobnym taliowaniu co SC ale innej konstrukcji wewnętrznej na gorzej przygotowane stoki.
    Reasumując Scaneo jest nartką wymagającą mniejszego nakładu siły,bardziej do jazdy rekreacyjnej o większym promieniu skrętu od wyżej wymienionych.:)
    Ja chce narty bardziej wymagającej od mojego sceneo 300. Chce się nauczyć jeszcze lepiej jeździć.

    W starciu rx8 i race sc wybralbym rx8. Natomiast ja rozważam kupno race 4 C i rx8. Wiem, że race c nie jest tak dobre jak sc - czyli nie powinienen sie wachać... Tyle, że rx8 jest droższe od race C ok. 300-400zł. Jestem w stanie dać pare groszy więcej - nie dam 1200zł za narty które bedą jezdzić jak moje obecne - wole dać 1500zł za narty ktore beda wyraznie lepsze.

    To race C ma chyba taki sam rdzeń, jak moje sceneo 300?

    Może uda mi się wyskoczyć do Szczyrku w sobote i wyporzyczyć jakieś nartki.
    Slalom to jazda szybkim skrętem (ok. 1 na skundę) z wykorzystaniem zarówno zakrawędziowania narty, jaki i balansu ciałem. Carving to cięty skręt bazujący na krzywiźnie krawędzi narty (taliowaniu) oraz jej wygięciu poprzez dociśnięcie do stoku (przemieszczenie środka ciężkości nie wymusza skrętu lecz służy utrzymaniu równowagi).
    Slalom to jest dla Ciebie ten styl jakim jezdził mój ojciec, szybkie krawedziowanie z wykorzystaniem balansu ciałem.
    Zawodowcy aktualnie slalom jeżdżą carvingiem. Oczywiście zdaża się, że ktoś zakrawędziuje, ale to wynika z jakiegoś błedu, albo porpstu nie umie się zmieścić w bramce.
    Czułem coś, że się nie zrozumiemy.... :D Więc jeszcze raz:
    - slalom, czyli technika szybkiego skrętu zarówno (jak to piszesz) stara, jak i nowa z wykorzystaniem krzywizny krawędzi (taliowania narty).
    - carving, czyli skręt wyłącznie w oparciu o krawędź taliowanej narty (np.fun).

    Zauważ, że ciągle zawody carvingowe prowadzone są oddzielnie od konkurencji typu SL czy GS. Bo też technika prowadzenia nart i balansu ciałem jest nieco inna, pomimo podobieństwa wymuszonego przez nowoczesny sprzęt.
    Teraz się z Tobą zgadzam. :)

    kurcze nadal mam dylemat...
    Jeśli stok jest kiepsko przygotowany (co się niestety u nas często zdarza), to przyjemność jazdy na narcie typu race będzie wątpliwa - zdecydowaną przewagę będzie tu miał cross. Jeśli natomiast trasa będzie ubita lub nawet oblodzona to frajda z takiej narty jest ogromna. Najgorsze dla niej warunki to "luźny" śnieg nie trzymający się podłoża - ale oczywiście jeździć się da. Pozdrawiam ;)

    ps. rc4 SC jest jednak zdecydowanie lepszą nartą niż rc4 C, nie mówiąc o rc4 WC SC..
    ps1. jeszcze mi się nie zdażyło, bym nie żałował wyboru produktu/modelu prostszego (czytaj tańszego). Zawsze potem pluję sobie w brodę, że skazałem się na pół-środek dla zoszczędzenia czasem nie tak znowu istotnej kwoty...
    Witam, jestem nowy i moze mi cos nie isc z odpowiedziami ale.... powiem tak bzdura ze RX8 meczą bylem w pecu pod sniezka jezdziałem od 9 rano do 16 rewelacja zero zmeczenia narty swietne niesamowite trzymanie na krawedzi
    pozdrawiam
    W zeszłym roku testowałem race sc, race c i rx8 w Źieleńcu w centrum testowym Fischera. Zacząłem testy od grupy Race, kiedy stok był jeszcze gładki. Warunki były idealne - pogoda była słoneczna i malo ludków bo temperatura -20 C. SC to wpaniałe narty, na twardym śniegu sprawowały się rewelacyjnie. Potem przesiadłem sie na C i podczas pierwszego zjazdu myślałem że ubrałem kapcie. Narta jest miękka, spokojna i nadaje sie do rekreacji. Jak ktoś chce mieć narte z grupy allround w barwach race to prosze bardzo. Na koniec założyłem RX8 i bawiłem się wspaniale. Narta zachowywała się podobnie do SC ale chyba jest łatwiejsza w inicjacji skrętu. Tydzień później Kupiłem je sobie i pojechałem na słowację do Rużomberoku, gdzie pierwszy raz obiema rękami dotknąłem stoku podczas skrętu. Narty dobrze sprawują się na stokach "popołudniowych" , nierównych.
    Krótko: RX8 to słusznie chwalone narty. W tym roku nie szukam innych.

    W zeszłym roku testowałem race sc, race c i rx8 w Źieleńcu w centrum testowym Fischera. Zacząłem testy od grupy Race, kiedy stok był jeszcze gładki. Warunki były idealne - pogoda była słoneczna i malo ludków bo temperatura -20 C. SC to wpaniałe narty, na twardym śniegu sprawowały się rewelacyjnie. Potem przesiadłem sie na C i podczas pierwszego zjazdu myślałem że ubrałem kapcie. Narta jest miękka, spokojna i nadaje sie do rekreacji. Jak ktoś chce mieć narte z grupy allround w barwach race to prosze bardzo. Na koniec założyłem RX8 i bawiłem się wspaniale. Narta zachowywała się podobnie do SC ale chyba jest łatwiejsza w inicjacji skrętu. Tydzień później Kupiłem je sobie i pojechałem na słowację do Rużomberoku, gdzie pierwszy raz obiema rękami dotknąłem stoku podczas skrętu. Narty dobrze sprawują się na stokach "popołudniowych" , nierównych.
    Krótko: RX8 to słusznie chwalone narty. W tym roku nie szukam innych.
    Jeżeli Pan mówi o Słowacji to radzę wypróbować te narty na Chopoku.Miałem okazję w zeszłym roku być tu i tam.:D Rużomberok raczej się nie nadaje do testowania nart.
    hi Tomasz
    chcialbys miec wszystko w jednym a tak sie nie da
    krocej mowiac potrzebujesz 2 pary nart
    jedne slalomowe o promieniu do 12m
    drugie gigantowe 17 do 21m
    najlepij nowe i masz problem rozwiazany na pare lat
    parametry techniczne wyrownasz umiejetnosciami i jest OK
    al
    Znalazłem coś dla siebie RX8 r13m.
    na Chopoku też jeżdziłem i na Martinskie Hole tez sie wybrałem. na każym stoku narty pokazały klase. moim zdaniem rużomberok nadaje sie do testowania, szczególnie na stoku który prowadzi pod "kanapą", natomiast na typowy carving pasuje stok po lewej stronie. z resztą testy jak pisałem były w Zieleńcu chociaż jest tam o wiele gożej niż w Rużomberoku. niestety tylko tam możesz za 50 PLN wypożyczyć Fischery na cały dzięń i dowolną ilość razy wymieniać modele.
    Chyba Ci się tamaty pomieszały.

    Chyba Ci się tamaty pomieszały. Sory to było do nerwusa.
    witajcie napiszcie prosze co wiecie o przeciazenu stawow na rx8 czy to bardzo wymagajaca i meczaca narta
    czy waszym zdaniem jest lepsza od rossignol zenitch z9
    Witam Panowie, jestem nowym na tej stronie, przeczytałem wszystkie wasze rozmowy i nurtuje mnie tylko jedna kwestia:
    - obecnie startuje już mi 4 sezon jazdy na nartach, mam 178 cm, ok 85 kg.
    - jeżdże w Polsce ale i w innych krajach też (chodzi o trasy)
    - do tej pory jeździłem na Dynastarch i planuje ich wymianę
    - szukam nart łatwych w prowadzeniu, nie wymagających duzo siły, do jazdy po przygotowanych stokach, czasami oblodzonych i posiadajacych muldy
    - nie jeżdże carvingowo (nie dotykam rękoma sniegu)
    - raczej chciałbym narty do krótkich skrętów (ale nie slalom)
    Rozpatruję parę modeli
    - Fischer RX8
    - Fischer RC4 SC
    - Atomic SX9, Nomand Bluemoond, Metron 9 lub 10.
    Co panowie byscie zaproponowali? Cena nie gra znaczenia!
    Skoro cena nie gra roli, to ja bym polecil sprobowanie wypozyczalni. Pojezdzij na interesujacych Cie modelach, porownaj i bedzie latwiej zakupic cos odpowiedniego. Nasze opinie o nartach znasz. Jesli mozesz sobie pozwolic na przetestowanie i zakup w tym samym sezonie, to bedzie to chyba najlepsze rozwiazanie.
    Ach i nie jezdzisz 'funcarvingowo' - tu sie dotyka sniegu. Carving to poprostu na krawedziach, bez zeslizgow - o tym duzo w dziale 'nauka jazdy'. Wszystkie proponowane narty i wskazanie na krotkie skrety determinuje wlasnie jazde carvingowa (te narty to carvingi o charakterystyce slalomowej). Jesli uskuteczniasz ciagle zeslizgi, to moze warto zlapac instruktora i nie zsuwac sie 5 sezon tylko zaczac wreszcie jezdzic :) I na krawedziach i poprawnie zeslizgami oraz pojsc w strone smigu, ktory ze stara technika ma najwiecej wspolnego.
    Pozdrawiam!


    witajcie napiszcie prosze co wiecie o przeciazenu stawow na rx8 czy to bardzo wymagajaca i meczaca narta
    czy waszym zdaniem jest lepsza od rossignol zenitch z9
    RX8 jest meczaca, jak kazda narta, ale o to w tym chodzi. Nie jest za to bardzo meczaca. Jest ciut delikatniejsza od RC4 SC. Przeciazenia stawow - bylo o tym na forum juz. W skrocie jazda carvingowa wymaga wiecej sily od zeslizgow, ale jest bardziej naturalnym ruchem dla stawow - zminimalizowane boczne obciazenia stawow kolanowych, co przy zeslizgach i ustawianiu sie bokiem do linii spadku stoku i gwaltownym hamowaniu wystepuje nagminnie. Przeciazenia stawow podczas jazdy na tych nartach... to zalezy od tego, jak jedziesz. Na pewno nie sa to super twarde narty, typu WC, czy komorek i mozna w nich bez problemu szusowac caly dzien. Oczywiscie zakladajac, ze ktos utrzymuje jako taka forme w ciagu roku i przygotowuje sie przed sezonem.
    po pierwsze to, że jeździsz 4 sezony nic nie mówi. moja żona jeździ 8 i za nic nie posadziłbym jej nawet na 2 slalomkę. po prostu wozi się na nartach. poczytaj skalę umiejętności, określ się w niej.

    po drugie skoro nie slalomowy skręt to poco slalomka?
    jeśli się zgodzisz to rc4 sc mamy z głowy.

    rx 8 to trochę podobna sprawa. jednak są tu ludzie, którzy je ujeżdżają i powiedzą ci co potrafi i czego wymaga, a podobno jest dynamiczna.

    możesz poszukać nart z promieniem 14-15m dogniesz ją w krótszy i powozisz się szerszym przy średnim wysiłku.

    co do atomic-ów to nie mam wiedzy i zdania na ich temat, ale z podanych przez ciebie mogą być trafione.

    masz okazję, kasę i czas to testuj. pojeździj też na tigerach, bądź supersportach od volkla i zenithach od rossiego.

    każdy poleci ci swoje :)

    - Fischer RX8
    - Fischer RC4 SC
    - Atomic SX9, Nomand Bluemoond, Metron 9 lub 10.
    Co panowie byscie zaproponowali? Cena nie gra znaczenia!
    Ja przy b.podobnych parametrach (175cm/82kg umiejętności 6) wybrałem RX8, żeby się dalej szkolić i podnosić umiejętności :) RC4 SC to jest praktycznie to samo co RX8 (SC mają dodatkowo technologię "FT Frame" który ogranicza drgania narty).
    RX8 mogą być męczące dla średniozaawansowanego w takim znaczeniu, że potrzeba do nich trochę techniki żeby dobrze nad nimi zapanować. Jeśli tej techniki brakuje to trzeba w nie "włożyć" trochę siły co będzie powodować zmęczenie. Coś o tym wiem :) Ta narta wymaga wręcz żeby się doszkolić i zacząć "lepiej" jeździć (tzn. ciętym skrętem) I wtedy odwdzięcza się z nawiązką: bardzo dobre trzymanie krawędzi, łatwa inicjacja skrętu, stabilność jazdy. Narta raczej do krótkiego skrętu (dla 160cm promień ma 12m) ale jak jej "odpuścisz" to bez problemu pochasasz sobie szeroko. Do rozwijania dużych prędkości w jeździe na wprost się nie nadaje. Radzi sobie w gorszych warunkach na stoku. Fajna, rozwojowa jazda, aż szkoda się na niej "wozić".
    Na RC4 SC troszkę jeździłem, ale na moje laickie oko (czy też raczej nogi) dużych różnic nie wyczułem, tak że przy zakupie RX8 zdecydowała cena.
    Jeździłem na Atomicach SX7 (rocznik 05/06) i SX9 (rocznik 06/07) i są to troszkę inne narty, szczególnie SX7. Przede wszystkim mają większy promień skrętu (coś ok, 15m/16m) więc żeby pojechać krótkim skrętem trzeba je docisnąć. O ile SX7 są stosunkowo miękkie (dobre do nauki i spokojnego ćwiczenia zakrętasów) o tyle SX9 wymagają już trochę siły albo umiejętności.

    Jeśli to możliwe, to najlepiej byłoby spróbować podanych nart, tak jak to już forumowicze proponowali.
    Juz zgłupiałem. Rozmawiałem z paroma osobami i tez polecały mi RX8 ale z tego co czytam to mam pewne obawy. Raczej chciałbym nartę która nie wymaga aż takiego wielkiego wysiłku w jej prowadzeniu ale i też łatwo daje sie inicjowac w krótkie skręty. Co myslicie o Fischer HYBRID7 albo AMC73. Możę sami zaproponujecie mi nartę która spełniała by moje oczekiwania.:)
    Jeśli chodzi oo twardość to RC4 SC i RX8 to jest to samo. RC4 idealnie spisuje sie na twardych dobrze przygotowanych stokach.Na RX8 pojezdzisz praktycznie wszedzie. O C to raczej zapomnij.Ja bym wybrał RX8.

    Jeśli chodzi oo twardość to RC4 SC i RX8 to jest to samo. RC4 idealnie spisuje sie na twardych dobrze przygotowanych stokach.Na RX8 pojezdzisz praktycznie wszedzie. O C to raczej zapomnij.Ja bym wybrał RX8. Gdbyby to bylo dokladnie to samo, to dalszy ciag Twojego wpisu by tracil czystym marketingiem i nie mialby sensu... FT Frame rozroznia te narty a od zeszlego sezonu rowniez Flowflex i Railflex dla wiazan. Za sprawa ramy FT narta RC SC jest nieco sztywniejsza i dlatego wlasnie lepiej czuje sie na dobrze przygotowanym stoku. RX8 zas 'dzieki brakowi' FT jest nieco delikatniejsza i bardziej tolerancyjna dla gorszego podloza. Jednak deklaracje na stronach producenta/dystrybutora, zmieniajace sie co jakis czas i okreslajace te narte, jako cross, czy 50/50 trasa/pozatrasa, a obecnie fun to czyste zagrania marketingowe. Taliowanie czasem identyczne, czasem szerzej o 1mm pod butem (zalezy od sezonu), jak w RC 4 Race SC. Te narty maja takie samo przeznaczenie wlasciwie, przy czym Race jest nieco sztywniejsza od RX, przez co wymaga nieco wiecej sily i uwagi, gdyz nieco mniej wybacza, ale te roznice, to wlasnie 'nieco'. No i Flowflex z nowosci... - tu sie pojawila zasadnicza roznica. Wczesniej moznaby tych nart nie odroznic, jadac w miare spokojnie i czysto po trasie - glownie wyglad je roznil, teraz szyna i dodatkowa rama...
    Delfin, RC4 SC nie ma Flowflex'a. Aktualnie ten patent siedzi w Worldcup'ach i Progressor'ze oraz RX'ach Hot Fire, oraz Big, Cold Heat'ach. W zeszłym sezonie był w Worldcup'ach i RX Fire.
    Paweł, cały czas nie określiłeś swojego poziomu umiejętności, a jak to już stwierdził Eismann, to że jeździsz 4 sezony nic nie mówi. RX8 to b.dobra narta, według Fischera pozycjonowana dla narciarzy z poziomu 7,8,9 Wymaga już trochę techniki gdyż bez niej może być "męcząca" ale taki efekt będziesz miał w przypadku każdej narty niedopasowanej do poziomu umiejętności. Narta bardzo rozwojowa pozwalająca cieszyć się z wzrostu umiejętności, pozwalająca pojechać bardzo dynamicznie, szybkim, ciasnym, ciętym skrętem. Można na niej oczywiście jeździć z ześlizgiem, klasycznie, nie "męcząc" się, tylko że to aż szkoda marnować jej możliwości. Oczywiście nie mam krytycznych uwag do stylu klasycznego, który w niektórych warunkach terenowych jest wręcz wymagany, ale te narty stworzone są do carvingu. A w carvingu prowadzenie nart jest łatwe , lekkie i przyjemne - jedziesz jak po szynach :) Łatwo inicjować krótki skręt trzeba niestety umieć ...
    Ładnie, że ktoś sporstował informację o zintegrowanych z płytą i wiązaniem systemach w nartach Fischera...
    Okresliłbym swój poziom na 5. Jesli uważaci żę to za mało na RX8 to zaproponujcuie mi jakąś nartę z grupy Fischer lub ATOMIC chyba uważacie że inni producenci te oferują coś dobrego.

    Wlaściwie nie myślałbym o zmianie nart - mam fischer sceneo 300ice, ale przejechałem się na rossignol oversize 9x - różnica była znaczna.
    Rx8 zbiera wiele pochwał.
    Mam takie same narty od 3 sezonów , i w przyszłym sezonie pewnie zmienię narty, jaki wybrałes w końcu model? Jeżdziłeś juz , jak porównanie do s300?

    Okresliłbym swój poziom na 5. Jesli uważaci żę to za mało na RX8 to zaproponujcuie mi jakąś nartę z grupy Fischer lub ATOMIC chyba uważacie że inni producenci te oferują coś dobrego. Gdyby nie potrzeba krótkich skrętów to zaproponowałbym RX6 - zapodawaj zapytanie w wyszukiwarkę bo o tej narcie także jest dużo informacji. Chociaż promień skrętu dla nart 160cm to 13m więc łapie się bez problemu do "krótkiego" zakresu :) Podobnie dobre będą SX7 Atomica. Te narty będą zdecydowanie łatwiejsze do opanowania niż RX8 i pozwolą na łatwą, przyjemną i lekką jazdę.
    Jeśli masz ochotę jeździć bardziej dynamiczniej, agresywniej, sportowo, wyciskać z narty wszystko co najlepsze to RX8 + dobry instruktor, obóz szkoleniowy będą dobrym wyborem (ja tak zrobiłem i nie żałuję).
    Zdecydowanie proponowałbym jazdę testową.
    Na innych firmach nie jeździłem, ale doświadczeni forumowicze w takich przypadkach jak twój zwracają uwagę na np. Blizzardy CMX albo Elany Spedwave'y
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne