zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkasiulenka.htw.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Życzenia Świąteczne
Znalazlem artykul, nie najnowszy juz, ale moim zdaniem ciekawy: http://www.narty.pl/strony/tresc-art...nych-slalomek/ Swoja droga, zastanawiam sie jak beda wygladac narty za 20 lat.
O ile się nie mylę to jest tłumaczenie tego tekstu: http://www.skiinghistory.org/sidecut.html
Całkiem ciekawy tekst swoj± drog±. Do¶ć ciekawy jest fakt, że w zasadzie na pocz±tku nie było czego¶ takiego jak narta przej¶ciowa. Po delikatnych eksperymentach w budowie nart gigantowych pojawiły się Elany SCX o wymiarach 115-60-105 i promieniu 15m/193cm (o ile dobrze pamiętam) albo Kneissl ERGO (r=14m/180cm) - czyli w zasadzie o niemal współczesnym kształcie.
O ile się nie mylę to jest tłumaczenie tego tekstu: http://www.skiinghistory.org/sidecut.html
Rzeczywiscie, wyglada ze to tlumaczenie. Zreszta autor podaje jako zrodlo Skiing Heritage. Co do ewolucji ksztaltu nart, to widac, ze obecnie odbywa sie ona caly czas, szczegolnie w sprzecie pozatrasowym. Czesciowo pewnie jest to wynik marketingowej walki o klienta i przyciagniecia go nowinkami, ale z drugiej strony te zmiany prowadza do coraz lepszego dostosowania konstrukcji narty do jej przeznaczenia lub tez zwiekszenia jej uniwersalnosci. Ciekawe jednak czy czeka nas jakis duzy przelom w konstrukcji i ksztalcie nart, wlasnie cos na miare wprowadzenia silnego taliowania, cos co znaczaco wplynie na dominujaca technike jazdy.
Rzeczywiscie, wyglada ze to tlumaczenie. Zreszta autor podaje jako zrodlo Skiing Heritage. Co do ewolucji ksztaltu nart, to widac, ze obecnie odbywa sie ona caly czas, szczegolnie w sprzecie pozatrasowym. Czesciowo pewnie jest to wynik marketingowej walki o klienta i przyciagniecia go nowinkami, ale z drugiej strony te zmiany prowadza do coraz lepszego dostosowania konstrukcji narty do jej przeznaczenia lub tez zwiekszenia jej uniwersalnosci. Ciekawe jednak czy czeka nas jakis duzy przelom w konstrukcji i ksztalcie nart, wlasnie cos na miare wprowadzenia silnego taliowania, cos co znaczaco wplynie na dominujaca technike jazdy.
na razie podzielilbym etapy ewolucji nart na
1/ tradycyjne 2/ epoka ewolucji ksztaltu (ogolnie mowiac "carvingowanie" narty) 3/ epoka ewolucji geometrii wygiecia (obecnie trwajaca) ; nowe rockers, early risers, reverse cambers, flat cambers etc ..............
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|