ďťż
  Dobór nart dla średnio zaawansowanego Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne Pomożecie?... pomożemy- wybór nart :) Zmiana nart i zmiana butów. Twardość buta a twardość nart - problem Rozpoczęcie sezonu: Kaprun - Austria 06-11.11.2009r. Hotel Toni + testy nart +DJ Weekendowy Test Nart WC SC RC4/SL11/SL12 oraz buty B90/Speed Machine14 13-21.11.2009 wyjazd narciarski lodowiec pitztal. Testy nart kneissl i duel pomoc w doborze nart mile widziana :) poziom trudnoscii niski - tylko Fischer :) WYjazd na nart z Wrocławia - Stowarzyszenie URIM , 12-14 marca , całość 199zł Posiadam w sprzedaży duży wybór nart biegowych,kijków oraz butów TANIO!!! ProszĘ o informacjĘ dot. Doboru nart, ja 179 cm wzrostu,110-112 kg wagi.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Witam ponownie. Bardzo prosze was o rade , gdyż mam zamiar zakupić sobie narty i nie wiem co wybrać. Moje wymiary:
    - średnio zaawansowany lubiący ostrą jazde
    - waga 97 kg
    - wzrost 182
    Narty maja być nowe do 1700 zł.
    Pozdrawiam i dziekuje



    Witam ponownie. Bardzo prosze was o rade , gdyż mam zamiar zakupić sobie narty i nie wiem co wybrać. Moje wymiary:
    - średnio zaawansowany lubiący ostrą jazde
    Podaj trochę więcej info na temat stylu jaki preferujesz albo jakim chcesz jeździć i jak długo jeździsz...
    Mam za sobą dwa dobre sezony, ostatnie dni zmieniłem styl jazdy ( dotad jeżdziłem spokojnie tzn. długie skrety) i zaczołem smigać szybciej i krótkimi skrętami ale na nartach które posiadałem nie za bardzo mi to wychodziło, brak przyczepności.
    Chciałbym zakupic narty które bedą sie dobrze sprawowały we wszystkich warunkach oblodzenia, puch itd. Nie musi to być konkretna firma , byłbym wdzieczny za podanie mi parametrów nart dla mnie.

    Mam za sobą dwa dobre sezony, ostatnie dni zmieniłem styl jazdy ( dotad jeżdziłem spokojnie tzn. długie skrety) i zaczołem smigać szybciej i krótkimi skrętami ale na nartach które posiadałem nie za bardzo mi to wychodziło, brak przyczepności.
    Chciałbym zakupic narty które bedą sie dobrze sprawowały we wszystkich warunkach oblodzenia, puch itd. Nie musi to być konkretna firma , byłbym wdzieczny za podanie mi parametrów nart dla mnie.
    Witaj Tomku !
    Trochę trudno podpowiedzieć.Brakuje nieco informacji i kilka nieścisłości/sprzeczności się "wdarło" :) . Długie skręty,to raczej szybka i dynamiczna jazda , brak przyczepności - zdefiniuj tę niedogodność (nietrzymanie krawędzi ?). Napisz - proszę - jakie te krótkie skręty są (przewiduję ,iż raczej początki ciętego) i czy "pod okiem instruktora" ,parę lekcji było . To istotne , gdyż mogą się pojawić sugestie slalomki komórkowej :):o . Dwa sezony (mimo ,że dobre:) ) ,to jednak niewiele. Choć-to prawda-zależy jak dobre (instruktor ? / intensywność,czas treningu ?) .

    Oczekując na "dane" - Pozdrawiam Przedzimowo .

    PS. Spróbuj się zdefiniować , zgodnie ze skalą Forum.


    W tym przedziale cenowym spokojnie znajdzie się coś dobrego .Mały ludzik nie jesteś wiec i narty do miętkich należeć nie powinny więc skazany jesteś na narty z troszkę wyzszej półki..Moja sugestia jest taka że mimo wszystko powinieneś poszukać mocno wytaliowanych nart o charakterystyce slalomowej dzięki którym podszkolisz swoje umiejętności.Naucz się panowac nad nartami w różnych warunkach terenowych.Na prędkość przyjdzie jeszcze czas .Wtedy będziesz mógł cieszyć się nartami np.gigantowymi.Ponadto nie oszczędzaj na nauce ,zainwestuj w dobrego instruktora.Znam sporo osób które twierdzą ze jeżdzą wyśmienicie ,stoja na nartach już kolejny sezon a ich poziom jazdy to żenada. Podaj wiecej informacji o które proszą moi przedmówcy a postaramy sie coś ciekawego zaproponować...
    No wiec własnie tylko problem polega na tym iz ja nie wiem jak sie w tej kwesti wysłowic. W tamtym roku korzystałem z usług czeskiego instr. a ich jezyka nie znam , nie było problemów ale technicznych słowek nie rozumiałem. W ubiegłym sezonie jeździłem w czechach i w austri pod okiem niemieckiego instr. Jezyk niemiecki znam ale niestety słówek technicznych równiez nie rozumialem.
    Co do skali myśle ze jestem na etapie pomiedzy 6-7

    Myślałem o takiej narcie http://www.allegro.pl/item401578776_...kazja_35_.html
    poprzednio jeździłem na narcie z tej firmy i byłem bardzo zadowolony a cena jest jak najbardziej dobra. Jesli jest ok to prosze o dł. narty dla mnie.
    Wychodzi na to że już całkiem dobrze sobie radzisz....musisz napisać jakie są Twoje oczekiwania wobec narty i preferencje...chcesz jezdzić po trasach,czy może poza? krótkim czy długim skrętem,a może chcesz się rozwijać w fun parku????lub na skoczni ? :) Jak najbardziej lubisz jezdzić? gdzie? z czym sobie jeszcze nie radzisz na stoku????
    Twoje gabaryty znamy wiec jak podasz mniej wiecej oczekiwania to będzie łatwiej....
    I proponuje szukać narty nowej,nie używanej gdyż przy Twojej wadze bedzie to istotne .Każda narta w trakcie swojej eksploatacji traci swoje włąściwości-sprężystość.
    Tak, chce zkupic nowe narty. Z czym sobie nie radze : na trasach z pagórkami ( nie wiem jak sie to nazywa "buldy" raz na takiej trasie zjechałem i nasmiałem sie z siebie po uszy). Co do moich oczekiwań to mysle ze narazie zadowole sie trasami normalnymi tzn. długie kręte trasy o dużym nachyleniu ( czerwony i czarny ). Chce zaczac jezdzić szybciej i dlatego potrzebuje narty o dobrej przyczepności w kazdych warunkach tzn. chodzi mi o mocno zbity śnieg i oblodzenia. co do jazdy poza trasami to sam nie wiem , nigdy nie próbowałem wiec nie mam pojecia jak to smakuje.
    Najlepiej jezdziło mi sie w Austrii ale niestety na kasie nie spie i bede nadal kontynuował wyjazdy do Czech bo mam tam najbliżej.

    Tak, chce zkupic nowe narty. Z czym sobie nie radze : na trasach z pagórkami ( nie wiem jak sie to nazywa "buldy" raz na takiej trasie zjechałem i nasmiałem sie z siebie po uszy). Co do moich oczekiwań to mysle ze narazie zadowole sie trasami normalnymi tzn. długie kręte trasy o dużym nachyleniu ( czerwony i czarny ). Chce zaczac jezdzić szybciej i dlatego potrzebuje narty o dobrej przyczepności w kazdych warunkach tzn. chodzi mi o mocno zbity śnieg i oblodzenia. co do jazdy poza trasami to sam nie wiem , nigdy nie próbowałem wiec nie mam pojecia jak to smakuje.
    Najlepiej jezdziło mi sie w Austrii ale niestety na kasie nie spie i bede nadal kontynuował wyjazdy do Czech bo mam tam najbliżej.
    Serwus Tomku !
    Dzięki Serdeczne za informacje.Sporo już wiemy . Myślę,iż można zasugerować konkretną nartę . Jednakże wcześniej,o tych "buldach" chciałem.Naprawdę kapitalne określenie muld.Fonetycznie i intuicyjnie , zdecydowanie bardziej mi odpowiada niż mulda :):p . Pozwolę sobie od dziś, "ten dołek ,pod pagórkiem" nazywać buldą :) .Naprawdę super . Za moich czasów , a było to jeszcze w czasach dinozaurów , jeździło się tylko po buldach . Najczęściej - trasa która była przygotowana - zamknięta była pod jakieś zawody,lub pzpeerowiec jakiś (nie pytaj ,kto to taki :mad: ) z dzieciakami lub znajomymi miał się pojawić.Gdy udało nam się gdzieś "boczkiem" na taką "gładką" trasę bez buld wjechać - jakoś tak "dziwnie" się jechało . Z radością wracaliśmy na buldy ...Takie to czasy p.......e były .

    Wracając do nart Twoich,sugerowałbym Dynastary Contact 9,z prawdziwie slalomową talią (122-68-102) .System "Autodrive",wzmocnione krawędzie.Niezwykle łatwo wchodzi w skręt i świetnie trzyma krawędź. Narta "objechana" ,sprawdzona a i w testach w czołówce.
    Tu krótki opis : http://www.skionline.pl/sprzet/?co=k...&id_grupy=2064

    Można także,popatrzeć na Contact 10 ,nieco szersza pod butem (72) , jednak bardziej zaawansowany rdzeń i lepsze trzymanie krawędzi (podobno,na nich nie jeździłem.)
    Myślę jednak , że Contact 9 , powinny być optymalne . (Tylko nie przytyj,zbyt mocno :) ).

    Pozdrawiam Marcin.
    Tomek powyżej zaproponowałem Ci nartę slalomową abyś dzięki niej szybciej się nauczył jazdy na krawędzi i zrozumiał o co w tym wszystkim chodzi.Ważne jest byś zrobił to pod okiem instruktora.Są sytuacje kiedy trzeba ratować się ześlizgiem..Póżniej zdobyte doświadczenia postaraj się przenieść na inne warunki.Piszesz że nie radzisz sobie na muldach ,czy też nie miałeś okazji poza trasą .A co będzie jak spadnie swieży śnieg???-zrezygnujesz z jazdy???Musisz zacząć wyczuwać jak poprowadzić nartę w danej chwili w zależności od warunków na stoku.Będąc częstym gościem Słowackich czy naszych stoków musisz być przygotowany do jazdy w każdych warunkach.Nie ma nart o dobrej przyczepności-są dobrze lub zle przygotowane (naostrzone)a ponadto co najwazniejsze to Ty nią kierujesz a nie ona Tobą.Chcesz jezdzić szybciej -fajnie ,ale czy to znaczy że dobrze?Najpierw popracuj nad techniką a potem będziesz się ścigał-z tą różnicą że już będziesz tę prędkość kontrolował...
    Morcin zaproponował Contact 09-bardzo fajna narta ,dynamiczna ,godna polecenia...tę akurat znam i miło wspominam...
    PS.nie odbieraj tego posta jako atak ale jako podpowiedz jak w krótkim czasie lepiej śmigać od innych...:)

    Tomek powyżej zaproponowałem Ci nartę slalomową
    Morcin zaproponował Contact 09-bardzo fajna narta ,dynamiczna ,godna polecenia...tę akurat znam i miło wspominam...
    ...:)

    Ok ale piszesz ze wyzej proponujesz mi slalomówke, masz na myśli narte proponowana przez marcina czy link od ciebie nie przeszedł.
    A jaka długość narty bo nikt tu o tym mi nie pisze.
    Pozdrawiam
    Napisałem że proponuje nartę o charakterystyce slalomowej na początek aby było łatwiej się uczyć jazdy na krawędziach i nie podawałem konkretnych typów ponieważ każda narta mocno wytaliowana z tej grupy spełni swoje zadanie.Na krótki okres idealna byłaby 160cm ale potem jak najbardziej 165cm.Jak się podszkolisz to już możesz zmienić nartę np z grupy crossowej i będzie wtedy dłuższa ,stabilnejsza a umiejetnosci zdobyte podczas nauki pozwolą spokojnie ją wykorzystać również w krótkim skręcie.Na tym etapie nauki jak będzie za długa to będziesz sobie najeżdzał nartą na nartą ,albo podczas wykonywania skrętu wykonywał stepowanie tzn podnosił specjalnie nartę do góry aby skręcić.Pogubisz się przy dłuższej na ulubionych swoich "buldach":)
    Witaj Tomku !
    Po przeczytaniu , mądrych i rozważnych uwag Lawiny , jedna uwaga się nasuwa . Jeździsz lepiej , niż założenia Szanownego Lawiny (pozycja zrównoważona opanowana,podstawy skrętu ciętego , także ) , buldy pomijam (gdyż na przygotowanych stokach ich brak ) a na takich chcesz jeździć ,kilka godzin z instruktorem (nawet niemową :) ) dają wiele + Twoje dalsze chęci szkolenia się "pod okiem" takiegoż ,sugerują szybkie nabranie umiejętności .

    W końcu Twój wzrost - Tomku , słuszna waga i wyczuwalna determinacja do doskonalenia techniki ... Sugerowałbym minimum 165 ,a w przypadku Contactów , nawet "oczko" wyżej , o ile pamiętam 172 .

    Pozdrowienia.
    ok wiele sie juz dowiedziałem za co bardzo dziekuje wszystkim, czy jesteście w stanie podać jakiąś konkretną narte albo chociazby szukajac na jakie parametry zwracać uwage. Kolega zaproponował wyżej narte Dynastar speed course pro, ale ta natra kosztuje powyżej 2000 zł a ja szukam do 1700 a najlepiej jak najtaniej

    ..............Kolega zaproponował wyżej narte Dynastar speed course pro, ale ta natra kosztuje powyżej 2000 zł a ja szukam do 1700 a najlepiej jak najtaniej Ty to chyba nie czytasz odpowiedzi na stawiane pytania. To co zaproponował "kolega" to gigantka z najwyższej półki produkowana w długościach 182 i 187 o promieniu > 24 m dla 182. Sugerowane buty do niej to langi WC 150 (piszę bez katalogu więc mogą być małe przekłamania). Tu masz coś o tej narcie http://www.ski-depot.com/miva/mercha...roduct_Count=0 Poczytaj to co napisali koledzy w tym wątku i wyciągnij wnioski.

    Tu masz coś o tej narcie http://www.ski-depot.com/miva/mercha...roduct_Count=0 Poczytaj to co napisali koledzy w tym wątku i wyciągnij wnioski.
    Jasne tylko ze link do tej strony nie jest w j. polskim.

    Bardzo prosze o podanie jakeś konkretnej narty do 2000zl
    Zastanawiam sie nad zakupem narty blizzard SLC IQ
    lub
    SLR IQ MAGNESIUM
    Bardziej widzi mi sie SLR ale nie wiem czy podołam tej narcie . Co wy o tym sądzicie??
    Oceni ktoś mój wybór, czasu jest niewiele , za chwile w sklepach ceny zaczna rosnąć.
    Tomku...

    Mysle, ze SLR IQ Magnesium beda dla ciebie zbyt wymagajace... Narty te wymagaja nie tylko zapalu (ktory niewatpliwie masz) i sily, ale tez techniki... Po prostu aby miec te narty trzeba umiec jezdzic krotkim, cietym skretem, a nie dopiero na nich sie tego uczyc...
    Obawiam sie, ze SLC IQ rowniez moga byc trudne na poczatku... Ale cie nie zabija... Dlugosc 165cm...

    P.S. Za 1700 PLN znalazlbym lepsze narty... Ale to moja bardzo subiektywna ocena...

    Tomku...

    P.S. Za 1700 PLN znalazlbym lepsze narty... Ale to moja bardzo subiektywna ocena...
    To co byś mi polecił ??
    Kolejnosc przypadkowa:

    elan SL Race
    elan Speedwave 12
    atomic SL 10
    fischer RC4 Competition (mysle, ze ta bylaby najodpowiedniejsza dla ciebie z wymienionych, choc sa "slabsze" od wymienionych przez ciebie blizzardow)
    fischer RC4 Race SC
    fischer RX8 FTI
    Volkl Racetiger SC Titanium

    Oczywiscie, czy sa "lepsze" zalezy jeszcze do ktorych wymienionych przez ciebie blizzardow porownamy...

    Kolejnosc przypadkowa:

    elan SL Race
    elan Speedwave 12
    atomic SL 10
    fischer RC4 Competition (mysle, ze ta bylaby najodpowiedniejsza dla ciebie z wymienionych, choc sa "slabsze" od wymienionych przez ciebie blizzardow)
    fischer RC4 Race SC
    fischer RX8 FTI
    Volkl Racetiger SC Titanium

    Oczywiscie, czy sa "lepsze" zalezy jeszcze do ktorych wymienionych przez ciebie blizzardow porownamy...
    Serwus Tomku ! (Ponownie :) ) .
    Proponowany zakres nart przez Chemika (Witaj po przerwie,miło Cię czytać "widzieć" ), to pewna esencja.Trudno dodać inne narty,pod kątem Twoich preferencji jazdy i oczekiwań.
    Sugerowałbym ( z cytowanych , mój typ , to dalej Dynastary) - RC4 Comp.,
    dokładnie tak jak Szacowny Chemik , podpowiada. Takie mocne topallroundery z "zachaczeniem" o cywilne slalomki.
    Tu kilka informacji : http://www.skionline.pl/sprzet/?co=k...&id_grupy=1974

    Pozdrowienia.
    PS. Z tabelki , wybierz odpowiedni model.
    Ok wielkie dzieki, rozumie ze mam kupic o długosci pomiedzy 165 a 170 w zależnosci od wybranego modelu
    Celuj w 165cm...

    Celuj w 165cm... Dobry strzał :) .

    Ok wielkie dzieki, rozumie ze mam kupic o długosci pomiedzy 165 a 170 w zależnosci od wybranego modelu Ale dalej nie podałeś żadnych informacji ,które przynajmniej pozwoliło by zawęzić pole manewru. Jedyne co wiemy to Twoją wagę i wzrost no i to ,że narty mają kosztować do 2000. Koledzy starają się :) podając cenne (w.g mnie typy "wysoki/slalomowy/allround" jak np. contact fluid) a Ty wyskakujesz z komórkowymi gigantkami albo wysokimi slalomkami Blizzarrda i dalej nic nie wiemy. Wg mnie pierwotnie obrany kierunek był słuszny (wysoki allround/może też cross).
    Myślę ,że jak masz do wydania 2000 to za 200 załap się na dzień w centrum testowym i ..... przejedz się po godzince na nartach z różnych grup sądzę ,że jeżeli opisywane doświadczenia są prawdziwe to powinieneś wyczuć różnicę w tym jak "jadą" poszczególne grupy nart. Myślę ,że topowe modele z grupy race możesz sobie darować a skupić się na Top allroundach i crossach w kombinacjach mniej/bardziej taliowane i obpowiednio do tego krótsze/dłuższe.
    Tak masz racje i taką opcjie brałem pod uwage, boje sie tylko ze jesli teraz nie kupie sobie nart i bede wypozyczać to koszta moich wyjazdów wzrosną o kilkaset zł. W tym sezonie mam zamiar poszaleć . z drugiej strony moge kupić narte którą nie bedzie mi sie dobrze jeździć a 2000 zł to spora sumka.

    Mam inny pomysł. Mój kolega zwozi towar z zachodu i ma spory wybór w natrach. Jedne sa w idealnymstanie , drugie w troche gorszym-jest z czego wybrać. Na ten sezon chyba wezme od niego tylko nie wiem czym sie kierować:
    Napewno 165 cm długie, a jak z taliowaniem mozecie podac jakieś kryteria.
    Biorąc pod uwagę to co wcześniej napisałeś + Twoją wagę i wzrost jak już muszą być 165 cm :) to celuj w coś z pogranicza modern allround/allmountain tj.
    120 do 124-68 do 73-100 do 104.
    Ale to oczywiście moje osobiste zdanie.
    Jak znajomy "ciągnie" Dynastara (dobra a mało propagowana firma) to zobacz czy ma Contact 9 z 07/08 165 cm z grupy allmountain.
    ok bede miał na uwadze ten model i moze sie uda trafic w 10 .

    ok bede miał na uwadze ten model i moze sie uda trafic w 10 . Drogi Tomku , w "dziewiątkę" :) , tak jak Mirek pisze , w "9" . To jeden z nielicznych przypadków , gdzie "9-tka" jest lepsza niż "10-tka" . :)

    Trafnego wyboru życzę (ponownie ).
    Marcin.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne