zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbriefing.htw.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Witam W grudniu na niniejszym forum poradzono mi zakup nart Volkle Tiger co niniejszym uczyniłem. Są OK, ale jak napisał jeden z forumowiczów napaliłem się na nnarty jak dziadek po Viagrze i po głowie zaczęła chodzic mi zmiana na inne. Upatrzyłem sobie Fischer'a RC4, bo zbierają dobre opinie i ... strasznie mi się spodobały (oczywiście to żart). Pytanie, czy jest sens wymiany i jaką różnicę odczuję, bo na pewno ją odczuję.
Drugą nartą, którą ewentualnie rozważam, to Volkl RaceTiger. Nie wiem, czy to sprzet klasy race, ale mój znajomy z pracy uchodzący za "eksperta" zakupił sobie takie dechy z "power switchem". Twierdzi, że sa OK. RaceTiger jest jeszcze o tyle lepszą nartą od RC4, że mogę ją wypożyczyć na kilka dni i na własnej skórze sie przekonać jak sie na niej jeździ i o ile lepiej od nart, które mam. RC4 w wypożyczalniach nie widziałem.
Aktualna cena RC4 to przedział 1500-2000 PLN. Ile ta narta bedzie kosztowała za rok (wąż w kieszeni jednak siedzi)?
Innych typów nart raczej nie podaję, bo się jeszcze na tyle nie orientuję.
Osobiście jeżdzę raczej rekreacyjnie, skręt dłuższy, ale i krótszym nie pogardzę. Trasy czerwone to mój żywioł, czarnych sie nie boję, ale mam przed nimi jeszcze duży respekt.
Moje dane techniczne: - wzrost 178 cm - waga 105 kg - raczej silny fizycznie, ale z dynamiką nie jest najlepiej.
O które RC4 Ci chodzi ? Bo jest ich spora ilość i bardzo różne.
O które RC4 Ci chodzi ? Bo jest ich spora ilość i bardzo różne.
Celowo nie pisałem, bo akurat tego nie jestem w 100% pewien. Doczytałem sie przynajmniej 5 rodzajów nart: http://pl.fischersports.com/en/produ...p?parent=20324
Powiedzmy, że: RC4 COMPETITION PRO RF SP.
Prawdopodobnie róznice sa tak subtelne (poza promieniem narty), że nawet bardzo dobry narciarz ich nie zauważy.
Jeśli chodzi o nartę Volkl Racetiger, zarówno SL, jak i GS, w dodatku z systemem Power Switch, to jest to narta na sezon 2008/2009, wcześniej z PS były tylko Tigersharki. Tu nie wchodzi w grę wąż w kieszeni, gdyż cena narty przekracza kwotę 4.000 zł. Poza tym zastanów się, czy do jazdy rekreacyjnej potrzebujesz narty z górnej półki, mając na względzie nawet Twoją wagę. Najlepiej pojeździć na kilku nartach i dopiero wybrać coś odpowiedniego.
Pozdrawiam
Powiedzmy, że: RC4 COMPETITION PRO RF SP.
Prawdopodobnie róznice sa tak subtelne (poza promieniem narty), że nawet bardzo dobry narciarz ich nie zauważy. Akurat na tych nie jeździłem :o Ale chyba masz racje , różnice są zapewne subtelne. Po przetestowaniu nart z flowflexem ja celował bym w któryś z modeli z tym systemem. Nie wierzyłem w ten bajer ale jednak to działa. Wychodzi drożej ale z mojego doświadczenia warto.
Jeśli chodzi o nartę Volkl Racetiger, zarówno SL, jak i GS, w dodatku z systemem Power Switch, to jest to narta na sezon 2008/2009, wcześniej z PS były tylko Tigersharki. Tu nie wchodzi w grę wąż w kieszeni, gdyż cena narty przekracza kwotę 4.000 zł. Poza tym zastanów się, czy do jazdy rekreacyjnej potrzebujesz narty z górnej półki, mając na względzie nawet Twoją wagę. Najlepiej pojeździć na kilku nartach i dopiero wybrać coś odpowiedniego.
Wiem, że RT potrafi kosztowac nawet 4k PLN (własnie; co tyle kosztuje??), ale sa modele juz za 2k PLN. Za to RC4 "już" za ~1k5 PLN można dostać.
Co masz na myśli, pisząc o mojej wadze? RC4 są znacznie solidniejsze od moich Volków i zapewne twardsze. Z lektury forum wiem, że z większą wagą narciarza, narta powinna być sztywniejsza.
Przekracza 4.000 zł i to znacznie. Ze względu na aktualny kurs euro nie zapowiadają się niższe ceny na przyszły sezon, a wręcz przeciwnie. Niestety cena jest bardzo wysoka, wpływa na nią z pewnością marka firmy, perfekcyjna w przypadku Volkla jakość, najnowsze technologie (choćby ubiegłoroczny Power Switch) i wiele innych. Zarówno RC 4, jak i Racetigery są twardsze od Twoich nart. Proponuję jednak spróbować jazdy testowej, tym bardziej, że masz możliwość wypróbowania Racetigera z PS, której to jak sądzę w POlsce w żadnej wypożyczalni nie uświadczysz. Nie pytam o Twoje umiejętności, gdyż skoro celujesz w narty z grupy RACE to do początkujących narciarzy chyba nie należysz :). Nadto zważyć musisz odpowiedni dobór obuwia, gdyż nie wyobrażam sobie jazdy na narcie Rejsowej w kapciuszkach z fleksem na poziomie np. 60 :) Nie każdy jazdę w twardych bucikach odbiera jako rekreacyjną, dlatego to kolejny powód do rozważań :)
Pozdrawiam
Zarówno RC 4, jak i Racetigery są twardsze od Twoich nart. Proponuję jednak spróbować jazdy testowej, tym bardziej, że masz możliwość wypróbowania Racetigera z PS, której to jak sądzę w POlsce w żadnej wypożyczalni nie uświadczysz. Nie pytam o Twoje umiejętności, gdyż skoro celujesz w narty z grupy RACE to do początkujących narciarzy chyba nie należysz :). Nadto zważyć musisz odpowiedni dobór obuwia, gdyż nie wyobrażam sobie jazdy na narcie Rejsowej w kapciuszkach z fleksem na poziomie np. 60 :) Nie każdy jazdę w twardych bucikach odbiera jako rekreacyjną, dlatego to kolejny powód do rozważań :)
No racja. Trzeba wypróbować na tym pojeździć. RT z PS nie ma w wypożyczalniach. Widziałem zwykłe modele bez zbędnych "bajerów".
Jeszcze tak z ciekawości, jak w teorii będzie sie jeździć na twardszych nartach? Będą stabilniejsze w jeździe na krechę, zwrotniejsze przy skręcie, szybsze ... ?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|