zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrafikiexe.pev.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
Mam takie pytanko trochę teoretyczne. Co wybrać na polskie stoki, które wiadomo jakie są. Warunki terenowe, może być gładki zmrożony, gips (beton), lód, mokry śnieg aż do błota, muldy, kasza, a na przedwośniu to wszystko naraz. Z opisów firmowych (czasem pisanych ręką marketingowca) wynika, że na warunki jw. to cross lub allmountain. No właśnie czy ktoś potrafi sprecyzować do czego jedne, a do czego drugie? Może jakieś porównanie z innej branży? Mnie po lekturze opisów nart skojarzyło się, że cross to Jeep, a allmountain to transporter na gąsienicach (SL to by było WRC, a GS to F1) czy dobrze?
W grupie allmountain zawsze jest założenie ,że nartki choć trochę pojadą poza trasą (nawet jeżeli będzie to tylko obok ubitej trasy). Jak szukasz narty "uniwersalnej" ale na trasy to zobacz grupę Contact Dynastara http://www.skiteam.pl/archiwum/2007/narty/Dynastar/ lub odpowiednik innych producentów (każdy ma w ofercie) w/g opisów to właśnie narty jakich szukasz. Dynastary z 06/07 zbierają bardzo dobre opinie właśnie jako pojazdy "uniwersalne".
Dziękju, tak też myślałem, ale wstępnie celowałem w Volkla unlimited AC20. A tak baj de łej:) do czego są te skicrossy?
Dziękju, tak też myślałem, ale wstępnie celowałem w Volkla unlimited AC20. A tak baj de łej:) do czego są te skicrossy?
Te wysokie modele to do ścigania po torze skicrosowym :D są to narty będące mutacją grupy RC. Muszą zapewnić szybkie przemieszczanie się w rynnie, wytrzymać skoki, umożliwić jazdę "po bandzie" i tak dalej ale tor do skicrosu to zawsze "ubity teren". Niższe modele to już marketing szersze pod butem mniej sztywne ale dalej odpowiedni dynamiczne ,podchodzą pod allroundy choć w opisach producentów (dla modeli pod butem 70 i >) przedstawiane są jako narty allmountain.
POLAM i wszystko jasne. Już nie zawracam sobie głowy krosami. A co sądzisz o tych Volklach AC20? Trzy sezony (ponad 60 dni na stoku) przejeździłem na Atomikach C7, wiązanie device 310 (nie z Makro). Jeżdżę głównie na krawędzi - "zgarnianie śniegu" tylko czasami z konieczności. Prędkość celem nie jest, ale lubię. Te atomiki na dobrym stoku się sprawdzają, niestety jak twardo to wyjeżdżają ze skrętu (o lodzie lepiej zapomnieć), a jak za miękko lub dużo "kaszy" to strasznie wożą - myszkują. Promień skrętu 15 przy dł. 158 to też trochę dużo, przy omijaniu na prędkości trzeba się przyłożyć i to wyraźnie na obu nartach (a nawet na wewnętrznej) aby z nich wydusić ciasny skręt. I jak widzisz dla mnie te volkle? długośc tak 163 (ja 176/82) ?
Nie znam tej narty ani nikt z moich znajomych więc się nie wypowiem. Poczytaj do kogo jest adresowana http://www.volkl.com/ski/unlimited_ac20.html
Jeszcze chwilkę pomęczę. Co z długością? Jeżdżę na 158, czy brać 156 czy 163?
Jak ma to być narta do carwigowego bujania po przygotowanych stokach to 156 a jak pojazd "uniwersalny" to 163 choć wtedy żeby je zmusić do typowego krótkiego skrętu na krawedziach będziesz musiał się przyłożyć(zdrowo) ale zyskasz stabilność w gorszych warunkach i na większych prędkościach no i z tym promieniem 15,5m będziesz miał takiego "uniwersalnego racecarvera". Wszystko zależy od preferencji.
A chciałbym i jedno i drugie. Wiem, że są takie (np. Metron), ale strasznie taliowane 126! w dziubie - trochę się boję takiej "łopaty". Najlepiej to by było spróbować, tylko gdzie? w wypożyczalniach zazwyczaj mają okropne barachło.
Celuj w imprezy typu "testowanie nowej kolekcji" są i na naszych stokach i w alpach lub poszukaj "centrum testowego" danego producenta. Trochę namiarów jest na forum.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|