ďťż
  [Artykuł] Narty carvingowe. Strona startowa          rossignool          Freestyle          Dobór Butów          Velka Raca          Mam Pytanie


Podstrony Ĺťyczenia Świąteczne NArty !!!!!!!!!!freestyle freestyle freestyle Narty Białka 01.01.07-06.01.07 Narty w Maso Corto-Van Senales 17.03-24.03.2007, 24.03-31.03.2007 jakie narty, jakie buty Narty juniorskie - tylko dla juniora? Środek buta a środek narty. Gdzie na narty 5 stycznia<-> 18 stycznia Prośba : jakie narty?jakie buty? Nowe narty i czy nie powinny nowe buty? Skóra / skóra ekologiczna - właściwości, zastosowanie na narty
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natalia97.keep.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    Życzenia Świąteczne

    Narty carvingowe, to narty o zwiększonym, a w niektórych wypadkach, radykalnym taliowaniu. Wszystkie inne parametry i ich właściwości są temu podporządkowane.

    - Sztywność zgięciowa - zmniejszona - narta może się głębiej wyginać. W ten sposób łatwiej dopasowuje się do promienia skrętu wycinanego zgodnie z promieniem jej bocznej krzywizny.

    - Sztywność skrętna - zwiększona - dzioby i piętki nart nie okręcają się. Nie obślizgują się przy ustawianiu nart na krawędzi, pod kątem do płaszczyzny śniegu i dociśnięcia ich w środkowej części. W ten sposób skrócone narty lepiej trzymają na twardych sztucznie naśnieżonych stokach.

    Pełna ostrość krawędzi na całej długości - narty tradycyjne, również były taliowane. Działanie jednak tego taliowania, wykorzystywane było, w drugiej części skrętu, w trakcie sterowania. Wywołanie skrętu odbywało się na płasko ustawionych, odciążonych nartach, w wyniku rotacyjnego impulsu skrętnego. Aby ułatwić moment wywołania skrętu, przody i tyły nart były tępione. Tym samym krawędzie i całe narty skrócone. Co za tym idzie, dzioby nart, które tak efektywnie potrafią wciąć się w śnieg i rozpocząć cięty skręt zostały zupełnie pominięte. Dobrzy narciarze, wyczuwający te braki kompensowali je dłuższymi nartami.

    W nowej technice, cały skręt wycinany jest krawędzią i talią nart. Krawędzie są miejscem kontaktu nart ze śniegiem, i transformatorem ich właściwości. Dla tego dużą uwagę należy skierować na sposób ostrzenia i pełną długość naostrzonych krawędzi.

    Dla dobrego trzymania i ślizgu nart, nie ważna jest tylko ostrość krawędzi, ale również ich struktura i smarowanie.

    Szlifowanie końcowych części nart diamentem, ma duże znaczenie. Uzyskana w ten sposób: cyrkularna, łukowa, diagonalna struktura krawędzi robi te narty bardziej łagodnymi.

    Geometria krawędzi:

    ażeby nadać krawędziom większą skuteczność, ostrzy się je o 1 - 4 o ostrzej niż 90 o.

    Aby ułatwić prowadzenie nart w skręcie, krawędzie po stronie zewnętrznej stromo opadają, natomiast patrząc od środka na zewnątrz są lekko ścięte na ukos.

    Dla jazdy z ekstremalnym wychyleniem w skręcie przestawia się kąt ostrzenia nart o kilka stopni na zewnątrz ślizgu.

    Taliowanie nart:

    Głębokość i kształt taliowania jest najważniejszym tematem dla konstruktorów carvingowych nart. W chwili obecnej temat ten, jest ogromnym polem doświadczalnym, gdzie firmy narciarskie, szukają wciąż nowych rozwiązań. Od kształtu bocznej krzywizny narty, bezpośrednio zależy, zachowanie się nart w skręcie.

    Od kształtu i szerokości dziobów nart, zależeć będzie rozpoczynanie skrętu. Łatwiejsze, bądź wymagające większego zaangażowania technicznego wcinanie narty w skręt. Kształt piętki, wpływać będzie na sterowanie i wykończenie skrętu. Narty stają się łatwiejsze, bądź trudniejsze w prowadzeniu. Dopasowywane są, w ten sposób, do prędkości i sposobu jazdy ich użytkowania.

    Konstruktorzy, obok tradycyjnego taliowania proponują inne: eliptyczne, w kształcie "U", cykloidalne.

    to carv - ciąć, wytłaczać, rzeźbić

    carving - wycinanie skrętu w jeździe na nartach zgodnie z krzywizną bocznej krawędzi narty

    skręt carvingowy - czysty skręt cięty, od początku do końca wycinany przez krawędzie nart, zgodnie z ich talią i wygięciem.

    narty carvingowe - narty o radykalnie zmienionej formie geometrycznej:
    szerokość dziobów nart powyżej 93 mm
    szerokość środka nart pomiędzy 62 - 65 mm (wyjątek snowriders)
    szerokość tyłów nart powyżej 88 mm

    SKRĘT CARVINGOWY - to czysty skręt cięty. W całości wycinany przez krawędzie nart w skręcie zgodnym z ich talią i wygięciem.

    Co takiego jest w nartach carvingowych. Czym różnią się one od nart tradycyjnych:

    * Zwiększoną sztywnością poprzeczną - narty lepiej trzymają, nie ześlizgują się z wycinanego toru przejazdu.
    * Zmniejszoną sztywnością wzdłużną - narty łatwiej wyginają się w skręcie, dopasowując się do wycinanego skrętu.
    * Wcięciem bocznym - taliowanie nart - różnica szerokości dziobów, piętek i środka narty. Parametry te zmieniają się w zależności od kształtu figury geometrycznej wpisanej w krawędź narty (okrąg, elipsa, cykloid, ...). Kształt ten bezpośrednio wpływa na zachowanie się nart w skręcie.
    * Promieniem bocznej krzywizny nart - jeżeli wartość tego promienia jest wartością mniejszą niż 30 m - to są to narty carvingowe. Wszystkie narty o promieniu bocznej krzywizny większym niż 30 m - to narty tradycyjne.
    * Długością - narty carvingowe są krótsze od nart tradycyjnych.

    W zależności od przeznaczenia, narty carvingowe dzielimy na:

    * RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
    * SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
    * FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
    * INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
    * ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
    * CROS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
    * EAZY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.

    W każdej z w/w grup nart carvingowych, wyróżnić można narty łatwiejsze, lub trudniejsze w prowadzeniu, łatwiej wchodzące lub wychodzące ze skrętu. Propozycje ze strony carvingu, dają nam, szeroką gamę nart i stwarzają możliwości wyboru i doboru odpowiedniego dla nas sprzętu. Propozycje przedstawiane przez firmy narciarskie dokładnie opisują, do jakiego rodzaju narciarstwa dane narty zostały skonstruowane. Daje to możliwość dokładniejszego, niż w nartach tradycyjnych, dopasowania ich do techniki i dynamiki jazdy przez narciarzy reprezentowanej.

    Przy konstruowaniu nart carvingowych została odwrócona jedna z podstawowych zasad narciarstwa. To nie my swoją techniką jazdy dopasowujemy się do nart - to techniczne i konstrukcyjne parametry nart dopasowywane są do nas. Aby bardziej zrozumieć zasady funkcjonowania carvingu i różnice w stosunku do nart tradycyjnych, należy zwrócić uwagę na promień bocznej krzywizny narty - R. Zmniejszenie wartości tego promienia umożliwiło wykonanie ciętego skrętu. Ustawienie nart pod kątem do płaszczyzny śniegu, dociśnięcie nart do śniegu powodujące ich wygięcie (zgodne z taliowaniem), prowadzenie nart w ślizgu wzdłuż krawędzi. Narta sama wycina skręt zgodny z jej telią i wygięciem. Czym mniejszy promień - R, większy kąt ustawienia nart - tym większa możliwość wygięcia nart, co za tym idzie - skręt o mniejszym promieniu na nich wykonamy, a jazda stawać się będzie bardziej ekstremalna. Skręt wykonywany na tak ułożonych i prowadzonych nartach, pozwala na jazdę śladem ciętym, a co najważniejsze, maksymalne wykorzystanie siły odśrodkowej działającej na narciarza w skręcie. Siła ta jest podstawowym elementem i warunkiem funkcjonowania nowoczesnej techniki narciarskiej.

    Autor: Marek Ogorzałek, ogorzałek carving s’cool


    tak sobie ta wiad wisi od dziesiatkow dni i z niej wynika ze tylko carving jako "czysta" technika jest dozwolane: wiem ze marek jest OGORZALYM zwolennikiem carving (wybacz niewinna gre slowek z wykorzystaniem nazwiska) ale jest tez inny aspect tej sprawy: otoz carving tez jest chwytem reklamowym przyciagajacym nowe rzesze do narciarstwa (dobrze) ludzi w roznej kondycji czasami wprost zza biurka (zle). carving jako slowo wytrych mowi ze tylko wystr=arczy wsiasc na narte CARVINGOWA i po kilku godzinach juz sie jezdzi. i to w zasadzie jest prawda. natomiast chyba marek nie uczyl sie od razu na carvingowej papce: przedtem chyba jednak posmakowaj tej przekletej jazdy klasycznej lub przedcarwingowej (era przedlodowcowa prawie wg wyznawcow carvingu).

    rzecz w tym ze carving jest jedna z technik ktore dobry narciarz powinien znac: ale tylko JEDNA Z, a nie JEDYNA. inna sprawa ze obecnie innych desek (poza twin tips) nie ma: sa mniej llub wiecej wy.....carvione. i dobrze bo sie bezpieczniej i lepiej jezdzi. natomiast stale podkreslanie ze tylko carving jest jedyna sluszna droga jest troche nie na miejscu....
    jeszcze raz: nie dyskredytuje zwolennikow carvingu, chce tylko zeby przecietny narciarz zachowal trochee szerszego spojrzenia.
    dizekuje:)


    Narty carvingowe, to narty o zwiększonym, a w niektórych wypadkach, radykalnym taliowaniu. Wszystkie inne parametry i ich właściwości są temu podporządkowane.

    - Sztywność zgięciowa - zmniejszona - narta może się głębiej wyginać. W ten sposób łatwiej dopasowuje się do promienia skrętu wycinanego zgodnie z promieniem jej bocznej krzywizny.

    - Sztywność skrętna - zwiększona - dzioby i piętki nart nie okręcają się. Nie obślizgują się przy ustawianiu nart na krawędzi, pod kątem do płaszczyzny śniegu i dociśnięcia ich w środkowej części. W ten sposób skrócone narty lepiej trzymają na twardych sztucznie naśnieżonych stokach.

    Pełna ostrość krawędzi na całej długości - narty tradycyjne, również były taliowane. Działanie jednak tego taliowania, wykorzystywane było, w drugiej części skrętu, w trakcie sterowania. Wywołanie skrętu odbywało się na płasko ustawionych, odciążonych nartach, w wyniku rotacyjnego impulsu skrętnego. Aby ułatwić moment wywołania skrętu, przody i tyły nart były tępione. Tym samym krawędzie i całe narty skrócone. Co za tym idzie, dzioby nart, które tak efektywnie potrafią wciąć się w śnieg i rozpocząć cięty skręt zostały zupełnie pominięte. Dobrzy narciarze, wyczuwający te braki kompensowali je dłuższymi nartami.

    W nowej technice, cały skręt wycinany jest krawędzią i talią nart. Krawędzie są miejscem kontaktu nart ze śniegiem, i transformatorem ich właściwości. Dla tego dużą uwagę należy skierować na sposób ostrzenia i pełną długość naostrzonych krawędzi.

    Dla dobrego trzymania i ślizgu nart, nie ważna jest tylko ostrość krawędzi, ale również ich struktura i smarowanie.

    Szlifowanie końcowych części nart diamentem, ma duże znaczenie. Uzyskana w ten sposób: cyrkularna, łukowa, diagonalna struktura krawędzi robi te narty bardziej łagodnymi.

    Geometria krawędzi:

    ażeby nadać krawędziom większą skuteczność, ostrzy się je o 1 - 4 o ostrzej niż 90 o.

    Aby ułatwić prowadzenie nart w skręcie, krawędzie po stronie zewnętrznej stromo opadają, natomiast patrząc od środka na zewnątrz są lekko ścięte na ukos.

    Dla jazdy z ekstremalnym wychyleniem w skręcie przestawia się kąt ostrzenia nart o kilka stopni na zewnątrz ślizgu.

    Taliowanie nart:

    Głębokość i kształt taliowania jest najważniejszym tematem dla konstruktorów carvingowych nart. W chwili obecnej temat ten, jest ogromnym polem doświadczalnym, gdzie firmy narciarskie, szukają wciąż nowych rozwiązań. Od kształtu bocznej krzywizny narty, bezpośrednio zależy, zachowanie się nart w skręcie.

    Od kształtu i szerokości dziobów nart, zależeć będzie rozpoczynanie skrętu. Łatwiejsze, bądź wymagające większego zaangażowania technicznego wcinanie narty w skręt. Kształt piętki, wpływać będzie na sterowanie i wykończenie skrętu. Narty stają się łatwiejsze, bądź trudniejsze w prowadzeniu. Dopasowywane są, w ten sposób, do prędkości i sposobu jazdy ich użytkowania.

    Konstruktorzy, obok tradycyjnego taliowania proponują inne: eliptyczne, w kształcie "U", cykloidalne.

    to carv - ciąć, wytłaczać, rzeźbić

    carving - wycinanie skrętu w jeździe na nartach zgodnie z krzywizną bocznej krawędzi narty

    skręt carvingowy - czysty skręt cięty, od początku do końca wycinany przez krawędzie nart, zgodnie z ich talią i wygięciem.

    narty carvingowe - narty o radykalnie zmienionej formie geometrycznej:
    szerokość dziobów nart powyżej 93 mm
    szerokość środka nart pomiędzy 62 - 65 mm (wyjątek snowriders)
    szerokość tyłów nart powyżej 88 mm

    SKRĘT CARVINGOWY - to czysty skręt cięty. W całości wycinany przez krawędzie nart w skręcie zgodnym z ich talią i wygięciem.

    Co takiego jest w nartach carvingowych. Czym różnią się one od nart tradycyjnych:

    * Zwiększoną sztywnością poprzeczną - narty lepiej trzymają, nie ześlizgują się z wycinanego toru przejazdu.
    * Zmniejszoną sztywnością wzdłużną - narty łatwiej wyginają się w skręcie, dopasowując się do wycinanego skrętu.
    * Wcięciem bocznym - taliowanie nart - różnica szerokości dziobów, piętek i środka narty. Parametry te zmieniają się w zależności od kształtu figury geometrycznej wpisanej w krawędź narty (okrąg, elipsa, cykloid, ...). Kształt ten bezpośrednio wpływa na zachowanie się nart w skręcie.
    * Promieniem bocznej krzywizny nart - jeżeli wartość tego promienia jest wartością mniejszą niż 30 m - to są to narty carvingowe. Wszystkie narty o promieniu bocznej krzywizny większym niż 30 m - to narty tradycyjne.
    * Długością - narty carvingowe są krótsze od nart tradycyjnych.

    W zależności od przeznaczenia, narty carvingowe dzielimy na:

    * RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
    * SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
    * FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
    * INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
    * ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
    * CROS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
    * EAZY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.

    W każdej z w/w grup nart carvingowych, wyróżnić można narty łatwiejsze, lub trudniejsze w prowadzeniu, łatwiej wchodzące lub wychodzące ze skrętu. Propozycje ze strony carvingu, dają nam, szeroką gamę nart i stwarzają możliwości wyboru i doboru odpowiedniego dla nas sprzętu. Propozycje przedstawiane przez firmy narciarskie dokładnie opisują, do jakiego rodzaju narciarstwa dane narty zostały skonstruowane. Daje to możliwość dokładniejszego, niż w nartach tradycyjnych, dopasowania ich do techniki i dynamiki jazdy przez narciarzy reprezentowanej.

    Przy konstruowaniu nart carvingowych została odwrócona jedna z podstawowych zasad narciarstwa. To nie my swoją techniką jazdy dopasowujemy się do nart - to techniczne i konstrukcyjne parametry nart dopasowywane są do nas. Aby bardziej zrozumieć zasady funkcjonowania carvingu i różnice w stosunku do nart tradycyjnych, należy zwrócić uwagę na promień bocznej krzywizny narty - R. Zmniejszenie wartości tego promienia umożliwiło wykonanie ciętego skrętu. Ustawienie nart pod kątem do płaszczyzny śniegu, dociśnięcie nart do śniegu powodujące ich wygięcie (zgodne z taliowaniem), prowadzenie nart w ślizgu wzdłuż krawędzi. Narta sama wycina skręt zgodny z jej telią i wygięciem. Czym mniejszy promień - R, większy kąt ustawienia nart - tym większa możliwość wygięcia nart, co za tym idzie - skręt o mniejszym promieniu na nich wykonamy, a jazda stawać się będzie bardziej ekstremalna. Skręt wykonywany na tak ułożonych i prowadzonych nartach, pozwala na jazdę śladem ciętym, a co najważniejsze, maksymalne wykorzystanie siły odśrodkowej działającej na narciarza w skręcie. Siła ta jest podstawowym elementem i warunkiem funkcjonowania nowoczesnej techniki narciarskiej.

    Autor: Marek Ogorzałek, ogorzałek carving s’cool


    [B]

    * RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
    * SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
    * FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
    * INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
    * ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
    * CROS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
    * EAZY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.

    Autor: Marek Ogorzałek, ogorzałek carving s’cool
    prezentowana klasyfikacja jest juz mocno przestarzała - ten tekst oryginalnie publikowany był w 1998 roku :D :
    http://www.carvingskiscool.pl/html/technika_1998.php
    póxniej w 2001:
    http://narty.onet.pl/2517,1070376,artykuly.html
    zaden z producentów nie stosuje juz takiego podziału zwłaszcza jeśli chodzi o parametry promienia. Jakas kosmiczna definicja nart cross, narty typowo do fun zniknęły około 2001/2002 roku, grupa eazy carving to teraz bardziej allround. A gdzie narty do freestyle (park) i freeride ?
    Tłumaczenie tekstu według mojej opini;
    race - inaczej amatorski gs trochę przegieli z promieniem raczej 16-22m
    slalom - mniej więcej się zgadza
    fun - dla historyków i kolekcjonerów
    innowacje ... - shorty, skiboardy, big footy, snow blade'y lub jaką kto wymysli nazwę
    cross to obecne allmountain
    allround to dzisiejsza wyższa półka allroundów + skicross
    easy carving to słabsze allroundy

    Brakuje:
    freerdie - jazda w puchu i poza trasami promień 15-40m, szerokie pod butem (od 80mm- do ok 140mm w ekstremalnych modelach) konstrukcja i twardość bardzo zróżnicowana.
    freestyle - podgięte tyły, dosyć miękkie, promień 15-20m do jazdy w parku i skoków. Zwykle mają ciekawą grafikę i są beznadziejne w twardych warunkach. Szer. pod butem 70-85mm. W wersji bc szersze (pow. 85mm pod butem) przeznaczone do skoków w puchu i łatwego freeridu.
    tour- do podchodzenia i jazdy w terenie lżejsze od zwykłych nart konstrukcja zróżnicowana - poczynając od "biegówek" po narty freeride
    nart sportowe "komórki" (szczególnie SG, DH) - konstrukcja sandwich, świetne właściwości, niska trwałość - nie nadają się dla normalnych ludzi


    [no nareszcie ktos tegop tematu dotknal.........
    A może by tak ktoś ze znawców tematu FunCarving zrobil jakiś przegląd nart z katalogów 2006/2007 ?? w sumie teraz strasznie ciężko kupić właściwą narte z nazwy ... a we Wrocławiu w sklepach nikt nie potrafi tego doradzić ... większośc smiga bardziej "klasycznych" carvingach ... Zastanawiam się nad Fischerami Radarc bo tą narte kojaże jako Fun ... mogę prosić o pomoc ?? Wcześniej jeździłem 3 sezony na Head Big Easy o długości 130cm do tego płyta 20mm, wiązania Tyrolia full Diagonal też ze swoją płytą i regulacją twardości i powiem że bawiłem się na nich super ... teraz szukam czegoś bardziej zaawansowanego i bardziej stabilnego ... i tu mam problem wielki :/
    wydaje mi sie ,ze z funcarverów to tyllko fischer radarc pozostał...
    noi w sumie rx fire był by ok
    Może jeszcze Head i.Supershape?
    A w ogóle to wszystkie slalomówki nadają się doskonale do fun'u - dlatego w zasadzie zanikła grupa nart funcarvingowych.
    mam pytanie czy rzeczywiście podcinanie krawędzi ma sens?jakie sązalety i wady takiego zabiegu
    Witam,
    Czy ktoś może ma wyrobioną opinię o nartkach Quechua MRZ 100? Są one zaliczane do tzw. carvingowych, ale niestety w internecie nie byłam w stanie znaleźć wyczerpującego info o właściwościach tego modelu...oprócz superlatywów sprzedawcy w Decathlonie
    W zeszłym roku chyba był artykuł w "SKI" ,pisali o 2 typach . Dam Ci póżniej więcej info jak odgrzebie tą gazetę. Ale z tego co pamiętam autor nie wyrażał się najlepiej o tych nartach mimo iż pewnie artykuł był sponsorowany
    Dzięki, będę zobowiązana :-)
    a czym tak faktycznie różnią sie narty carvingowe od crossowych, ale nie chodzi mi o milimetry w opisie taliowania tylko faktyczne zachowanie się nart na stoku. Są sztywniejsze, mniej posłuszne ?? z racji mniejszych łopat wymagają większych umiejętności ??
    Teraz już wszystkie (prawie) są carvingowe więc crossowe też. Jeżeli chodzi o porównania grupy race do wysokich modeli nart krossowych to wysokim modelom krossów "najbliżej" do nart klasy RaceCarver. Grupa skicross często jest podciągana pod multicondition bo odpowiedzmy sobie ile osób na takich nartach będzie jeździło skicross. Za mocno sugerujesz się "marketkingowym bełkotem" katalogów, na nartach decydującym elementem jest NARCIARZ i nic tego nie zmieni.
    Zgadzam się z mirekn, bełkot marketingowy.
    Ze swojej strony dodam że do funu to trzeba sobie kupić slalomki SC.
    Narty z grupy fun raczej dałbym dzieciakom (nastolatkom) do nauki czystego carvingu, śladu. Są to narty miekkie ;-) poddające się raiderowi.
    Hej
    Jacek karnij się na Contact 9 Dynastara. Frajda jest :D choć trochę szerokie pod butem.
    Witam. Ciekawy temat został poruszony. Poczytajcie o nartach włoskiej firmy Duel. Projektuje i produkuje je obecny mistrz świata curving cup Gianluca Grigoleto. Niszowa marka, którą można już kupic u nas jako duelpolska. Mają bardzo dobrą opinię wśród użytkowników.
    Narta to też ,,człowiek" albo się je polubi albo nie.
    Witam.
    Ja osobiście uważam, że nazwa „narta carvingowa” jest nadużywana.
    Dla większości ludzi wszystkie narty które są odrobinę taliowane to narty carvingowe.
    A przecież producenci jasno opisują swoje narty np. GS, SL itd.:)

    Zgadzam się z mirekn, bełkot marketingowy.
    Ze swojej strony dodam że do funu to trzeba sobie kupić slalomki SC.
    Narty z grupy fun raczej dałbym dzieciakom (nastolatkom) do nauki czystego carvingu, śladu. Są to narty miekkie ;-) poddające się raiderowi.
    Hej
    Nie wszystkie dedykowane FUN'y sa miękkie, Radarc tak, ale np Atomic 10.11 to juz inna bajka ... wiec uogulniac nie powinno się :)

    Co do slalomek SC ... gdybym sie mial samym FUN'em bawic oddalbym moje slalomki SC za Atomic 10.11
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - Ĺťyczenia Świąteczne