zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsaaarka.pev.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
Ĺťyczenia ĹwiÄ
teczne
jeżdze 2 rok na nartach i bardzo podoba mi sie jazda jak alpejczycy w slalomie jeżdza na olimpiadzie bardzo chcial bym sie tego nauczyc ale wogóle niewiem jak!!! nieiwem jaka ma byc to prędkosc i jak to robic prosze was o pomoc :( :(
No Stary ambitnie podchodzisz do sprawy. Tak jeździ garstka - to inne narciarstwo. Nie prędko się dochodzi do tego poziomu. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz na tym forum pewne wskazówki Geriusa. W każdym razie powodzenia.:D
Hmm nie chce negowac twoich umiejetnosci, sam jezdze 15 sezonów już wiec mam trochepojecia o narciarstwie, sprawa jest taka, w dwa lata nie nauczysz się jeździć bardzo dobrze skretem równoległym, czy li w zasadzie na krawedzi, nie masz jeszcze wystarczajacej techiniki, rónowagi, zapewne też siły nóg, to jest sprawa dosc skomplikowana, na twoim miejscu podszkoliłbym sie jeszcze jakies 2 lata, ale intensywnie, tydzien w sezonie nie starczy na to i wtedy mozesz pomyslec o sprzecie odpowiednim do tego, no i odpowidnim obozie, zorganizowanym przez jakis klub, mozesz tez ewentualnie smigac na kursy jazdy sportowej ... to sa takie mniej wiecej weekendow wyjazdy, bez watpienia to wymaga czasu i wkładu finansowego . ..
To co mowili przedmowcy... Silne nogi... Nie, zle napisalem... Bardzo silne nogi... W skrecie jak to nazwales "alpejskim" biodra sa mocno wychylone do wewnatrz skretu aby obnizyc srodek ciezkosci i nie sa ustawione nad nartami, tylko nieco z boku... To sprawia, ze praca nogami staje sie duzo trudniejsza... Twoj upur tez nie jest bez znaczenia... Jesli bedziesz cwiczyl to kiedys sie nauczysz...
w tym sezonie opanowalem skręt rózno legly ale bez takiego przenoszenia cięzaru jestem lewo ręczny i na np czerwonych trasach z mala prędkoscia mam problem z prawa nogą ale kolega jeżdzi 9 sezonów i mówi ze z większymi prędkościami nie będzie z tym problemu . a tak poza tematem jeżdze na Head Magnum
ja jestem prawo reczny a wole smigac a mocniejsza mam leawa strone, w sumie na to nie ma zasady, a twój kolega ma racje, przy wiekszej predkosci łatwiej sie utrzymac na nogach, ale pojawia sie rzecz nastepujaca, czy wtedy zapanujesz nad nartami, nie majac umiejetnosci i silnych nóg:)
Nie no, jakas zasada jest, przynajmniej teoretyczna i stosujaca sie podobno do ok 90 % ludzi...
Jezeli ktos jest praworeczny, to jest tez zawyczaj prawonozny. A jak jest prawonozny to ma troche silniejsza noge LEWA (za to prawa ma sprawniejsza i mobilniejsza).
I dlatego lepiej wychodza skrety w jedna strone a w druga gorzej. Jak dla mnie sie sprawdza :) lepiej skrecam w prawo (obciazajac lewa noge) niz w lewo.
Pozdr
no ja w tm roku jezdzilem w mikulasi ena niebieskiej w jasnej tam jest taki zjazd stromy na niebieską i mając problemy w kolanie za pierwszym razem myslałem ze mi biodro odpadnie :] ale pózniej ju zna 3-4 dzien bylo got a na koniec w piatek to przez muldy wwio...rraz bylem na czerwonej i wg juz jako tako jeżdze :] i pamietajcie ze niejeżdze na carvingach :] Kązdy kto byl w Mikulasnie i jeżdził na Fis za stacją Rovna hola wie oco mi chodzi :=]
Silne nogi to podstawa... gram w pilke raz w tygodniu od 2-3lat ale na nartach pracuja troche inne miesnie i szczerze to czesto wysiadam po takim ostrym zjezdzie...
W sumie to moj pierwszy sezona ale niezle sobie radze udosknalam swoja jazde na kantach.... W sumie jestem samoukiem i tak przeglodajac www to widzie ze bardziej moj styl jazdy pasuje wlasnie do alpejskiego slalomu... Znajomi co jezdza po kilka lat sa w szoku ze tak sobie radze... wiekszosc z nich juz przeroslem w umiejetnosciach....
Narty kotre posiadam to Fischer RX5 model 04/05 sa dosc twarde i wymuszja ostra jazde ale jak dla mnie sa rewelacyjne w nastepnym sezonie zakupie RC4 ale jeszcze zastanowie sie nad jednym z modelii z tej serii.....
Generalnie silnie nogi to podstawa... problem wlasnie polega na ich zmeczeniu... akurat w moim przypadku wtedy ich nie trzymam rowno i zaczynaja mi sie rozjezdzac i z reguly zawsze zewnetrzna narta leci bardziej na zewnatrz....
Zycze powodzenia w probach i wielu treningow :) To podstawa :)
stary nie kupuj sobie rc na drugi sezon:) nie wiesz co robisz:) nawet rx 8FTi moga byc za trudne:)
jeżdze 2 rok na nartach i bardzo podoba mi sie jazda jak alpejczycy w slalomie jeżdza na olimpiadzie bardzo chcial bym sie tego nauczyc ale wogóle niewiem jak!!! nieiwem jaka ma byc to prędkosc i jak to robic prosze was o pomoc :( :(
Musisz się nauczyc podstawowych zeczy: 1.prowadzic rownolegle obie narty robiąc skręt, 2.przenosic cięzar ciala w skręcie nad nartami ( kiwając się z lewa na prawo), 3.przenosic cięzar ciala w skręcie pod nartami (gdy twoj srodek cięzkosci jedzie w dol stoku po liniji prostej, a narty robią skręty z lewa na prawą), 4.drugi i trzeci punkt wypelniac jednoczesnie z punktem 6., 5.robiąc skręty jednoczesnie dociązac nartę gorną , przenosząc na nią 30-50% cięzaru ciala, 6.robic zawal z nachyleniem w stronę skrętu, http://www.youcanski.com/russian/tre...ii_texniki.htm 7.umiec odciązac narty w dol ( jakbym ich podciągiwal pod ciebie), 8.odpuszcac narty w spadku stoku. http://www.youcanski.com/russian/tre...ya_texnika.htm Powodzenia!:)
morzesz to jakos prostszym jezykiem napisać bo nic z tego nierozumiem :]
morzesz to jakos prostszym jezykiem napisać bo nic z tego nierozumiem :]
80% Polakow nie rozumie tego co czyta wiec jestes standardowy... Ale wiekszosc ludzi z tego forum to jednostki ponadprzecietne i zazwyczaj rozumieja teksty przedmowcow... Coz, jedynym rozwiazaniem moze byc przeniesienie sie na www.teletubisie.forum.pl ... Tam sa prostsze tresci pisane...
Kurcze, kicha chemik :/ link nie działa.. A taką mialem ochotę zresetowć sobie świadomość :D
morzesz to jakos prostszym jezykiem napisać bo nic z tego nierozumiem :]
Dalem w wyzszym poscie linki z fotografiami, tam zobacz. Chyba jestes początkującym narciazem? Poczytaj więcej teorję skrętu, bo podalem tylko obowiązkowe nawyki, ktore przy byle jakim skręcie są obowiązkowe.:) ;)
@Gerius morzesz mi powiedziec oco chodzi z tym dociażaniem narty? wszytko wiem tylko cos niebardzo z tym dociażaniem nart
@Gerius morzesz mi powiedziec oco chodzi z tym dociażaniem narty? wszytko wiem tylko cos niebardzo z tym dociażaniem nart
Dociązyc- to znaczy zrobic nacisk na przody albo tyly nart. Musisz czuc język buta. W innym wypadku tyl butu. Ale pisalem o odciązeniu- to na odwrot: "musisz stac się pileczką podrzuconą do gory w najwyzszym jei punkcie. To znaczy ze w tym punkcie przez ulamek sekundy masa twego ciala razem z nartami będzie prawie rowna O". W tym punkcie najlatwiej wykonuje się skręt. Patrz obrazek: http://www.youcanski.com/russian/tre...esentrovka.htm ;) :)
a znasz enkiel skerty typu NW, nisko wysoko, dociazenie i odciazeie:)
całkiem niezły, moim zdaniem, materiał na temat alpejskiej techniki slalomowej:
http://www.teamkillington.com/tech/index.html
pzdr
jeszcze cos w tym temacie: analiza zmian nacisku stóp u narciarzy alpejskich (w wolnym tłumaczeniu oczywiście ... :))
http://www.isbs98.uni-konstanz.de/Ab...afontaine2.PDF
Ten drugi link niekoniecznie mi dziala... Moze to chwilowe...
był bład w tym linku - teraz powiino byc lepiej,
Przede wszystkim kiedy widze 95 % próbujących jeździć sportowo nie ma raczej żadnej techniki a jedynie wykorzystuje zdolności nowoczesnych nart. Nie wiele osób wie że zawodnicy jeźdżą bardzo na górnej narcie- amatorzy w większości jazdę a'la sportową uprawiają na dolnej narcie co czasami nie miło się kończy szczególnie przy większych prędkościach. Mnie uczyli jazdy górną nartą prostym ćwiczeniem: po prostu podnosimy dolną nogę przez zgięcie w kolanie ale czub tej dolnej narty jedzie dalej po śniegu co automatycznie uczy nas ustawienia ciężaru ciała do przodu co przydatne jest w bardziej agresywnej jeździe. Później można spróbować czegoś trudniejszego: czyli to samo tylko z royalem (tył narty za pupę) na dolnej narcie - sam tego nie opanowałem i już chyba nie opanuje z bardzo prstej przyczyny- Ja już sie wystarczająco przy tym naobijałem i nasiniaczyłem przy upadkach. :)
No i jeżeli chodzi o zawodników to wszystko się zgadza ha ha.:D Wystarczy popatrzeć na jazdy choćby Body Millera przez pryzmat techniki i zestawić je sobie z wynikami. Dlatego powtarzam to wyższa szkoła jazdy.:D
Najlepiej zobaczyc swoją jazdę a potem mozna zrownac na przyklad z jazdą Thomasza Grandi ( Свободное катаниеThomas Grandi, слалом-wolna jazda slalom): http://www.youcanski.com/video/index-ru.htm :D
I stronka z serwisu o telemarku, która jednak bardziej nadaje sie do tego wątku. Artykuł odnosi sie do techniki carvingowej i alpejskiej techniki slalomowej w zakresie inicjacji skrętu:
http://www.telemarktips.com/ForebodyPress.html
świetnie zaprezentowano w jaki sposób obciązane są narty w skręcie w technice alpejskiej/carvingowej w porównaniu do telemarku.
kolejna porcja materiału
http://www.psia-c.org/Education/PSIA...yGuide2006.pdf
Link do strony skąd można pobrac program do analizy swojej techniki jazdy na nartach:
http://www.v1sports.com/academy/psia/
niestety wersja free nie ma funkcji umożliwiającej porównywanie swoich przejazdów z "wzorcem",
link do stron z matriałami dla instruktorów:
http://www.psia-c.org/Education/body.htm
dziś nauczyć się dobrze panować nad nartą jest już łatwo, nartą skręca się już prawie myślą - no może trochę przesadzam, ale zapewniam cię że dużym palcem od nogi można sprawnie zakręcać. Podstawową sprawą jest opanowanie równowagi , dobrze jest wypożyczyć sobie krótkie nartki tzw szorty, i na nich trochę poćwiczyć. Zwykle pierwszym błędem początkującego adepta jest złe ustawienie rąk, ręce zostają zwykle z tyłu, lub znajdują się blisko '' kieszeni'' a ręce zawsze muszą być z przodu lekko rozstawione - w nowoczesnym narciarstwie to ręka skręca , stąd tak ważna rola kija gdyż to on inicjuje skręt / można oczywiście i bez nich / Pamietaj także, żeby skręcić musisz obciążyć przód narty,stąd powiedzenie im bardziej stromo tym bardziej głową w dół. Poćwicz skręty -w prawo -wysuń prawą rękę w kierunku skrętu i jednocześnie wysuń prawą nogę, w lewo na odwrót/ jest to tak naturalne że wszyscy uczą się tego dość szybko/. Zmiana skrętu jak w rowerze / np jesteś w prawym skręcie naciskasz na prawą nogę podnosisz się wysuwasz lewą-pamiętając o ręce/ Pamiętaj że muszą pracować obie ręce, one idą równolegle prawa skręca lewa też skręca jakby były przywiązane. Po małym treningu będzie to bardzo proste. Teraz o prowadzeniu nart, jest wiele różnych bzdur i teorii na ten temat, a sprawa jest bardzo prosta mamy nogi ustawione równolegle do siebie i tak też jeździmy/ w skręcie jedna noga jest wysumięta do przodu/ ale narty idą równolegle. Jak już dobrze to opanujesz i nie będzie dla ciebie stanowić to problemu to wtedy poczujesz że góra stoi w miejscu/ tułów/ a pracują tylko nogi -dół -----a jak jeszcze dociśniesz biodro do śniegu to wtedy dopiero zobaczysz odjazd jakiego się w życiu nie spodziewałeś i już wtedy jesteś stracony.
teraz co do jazdy na górnej lub na dolnej narcie, narty są dwie więc się jeździ na obu i każdy zawodnik tak jeździ i nie jest prawdą że jeździ się na dolnej lub na górnej narcie Jeśli w skręcie dociśniesz mocno biodro do stoku to sama postawa przestawi ciężar na górną nartę ale zwykle jest to obciążenie 60% dolna 40% górna narta.Pamiętaj mino iż wydaje ci się że skręt można wykonać będąc także w odciążeniu to technika ciągłego kontaktu narty ze śniegiem jest o wiele efektywniejsza.
W pelni się zgadzam, kto zna język rosyjiski niech poczyta co proponuje byly trener Kanady: http://www.youcanski.com/ru/trenersk...renia_noga.htm
(narta zewnętrzna "dolna" i narta wewnętrzna "gorna")
Faza 1 80% 20%
Faza 2 65% -70% 35% - 30%
Faza 3 50% - 60% 50% - 40%
Faza1: początek skrętu-częsc luku nad linią spadku Faza2: srodkowa częsc skętu, w linii spadku, najkrutsza faza Faza3: koncowa częsc skrętu, odrazu po przekroczeniu tyczki ( w tej fazie3 znajduje się Kusze, na fotografii. :)
strona jest tez wersji anglojezycznej
strona jest tez wersji anglojezycznej
W rosyjskiej wersji prezycyjniej jest wszystko opisane, ajeszcze więcej informacji zawiera wydana ksiązka. Na forum http://youcanski.forum.xdis.net/ mozesz zadac pytania po angielsku, albo rosyjsku i Greg Ci odpowie.:)
dobrze wiedziec:D dzieki za info
Trochę video techniki z komentarzami trenera w języku rosyjskim, jak on uczy jazdy na stromym zmuldzonym zboczu: http://youcanski.com/ru/trenerskaya/texnika_v_video.htm ;)
jak w to wejść,mam wideo ale bez komentarza ,może to nie to:confused:
Zgadam się Bzyku,kilka lat temu kolega w SZCZYRKU pokazał mi ten patent z dociskaniem dużego palca,100% skuteczny:)
jak w to wejść,mam wideo ale bez komentarza ,może to nie to:confused:
Między komentarzami są sinie klipy, na nich i nacisni:) j.
i jeszcze prosta rada jak sie wygrywa slalom:
http://www.franconiaskiclub.com/PDFs/slalom.pdf
i jeszcze prosta rada jak sie wygrywa slalom:
http://www.franconiaskiclub.com/PDFs/slalom.pdf
Mysle ze Greg zapozyczyl od Larsona rysunki a moze i nie tylko... dla swych komentarzy...(nie jestem silny w języku angielskim). Myslę (To moja pozycja), ze chyba Larson jezdzil i jezdzi, a Greg po swojemu skomentowal.Tak z wlasnych spostrzezen, umiejętnosci i czytania roznych zagranicznych(polskich, rosyjskich,tlumaczen) specjalistow w opisie terazniejszej sportowej techniki jazdy, najblizej odczuciom mego ciala jest technika , jaką opisuje Greg. :D A czy to jest plagiat, ta druga sprawa...
Nie no, jakas zasada jest, przynajmniej teoretyczna i stosujaca sie podobno do ok 90 % ludzi...
Jezeli ktos jest praworeczny, to jest tez zawyczaj prawonozny. A jak jest prawonozny to ma troche silniejsza noge LEWA (za to prawa ma sprawniejsza i mobilniejsza).
I dlatego lepiej wychodza skrety w jedna strone a w druga gorzej. Jak dla mnie sie sprawdza :) lepiej skrecam w prawo (obciazajac lewa noge) niz w lewo.
Pozdr zgadza się !!! z resztą nie tylko w narciarstwie. Jak gram czasem z kumplami w noge na osiedlu to jak kopne prawą piłka leci gdzie chce, za to lewą jak dobrze siądzie to strzal mocny :D
http://www.youtube.com/watch?v=2kEXB...rving%20skiing http://www.youtube.com/watch?v=41llq...rving%20skiing Moze to komus troche pomoze :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleuro2008.keep.pl
|
|
|
|